Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2013 19:06

Oja? Weet je nog wat LA deed met renners die mogelijk zouden gaan praten.......?
Dat is zelfs mooi op camera gevangen, helaas historische beelden. (Timo, kom er maar in met het linkje ;) )
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 nov 2013 19:22

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 nov 2013 20:13

Hier zit toch het 'mondje dicht gebaar' niet in?
Less is bore

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 nov 2013 20:15

Ik lees bij de video oa onderstaand commentaar
":simeoni , you should have elbowed that motherfucker as hard as you could on the chin as soon as he touched you ".

Dat is iets wat ik nooit heb begrepen en zal begrijpen.
Heeft dat iets met de wielercultuur te maken.?
Dat incasseren en je mond dicht houden?
Dat er nu niemand die Armstrong eens een beuk heeft gegeven.

Hoe meelopend kun je zijn, als rest van het peloton.Dat is misschien net zo erg.
Als je dat ziet en er niets mee doet wat oa Simeoni is overkomen.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1276
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 02 nov 2013 20:24

Ben geen fan van dit soort spelletjes en ook niet meer van LA maar dit komt breed voor in prestatiegericht wielrennen. Er gebeurt ook heel wat meer rottigheid die zelfs tot letsel leidt. LA hoeft niet te worden opgehemeld, maar schilder hem niet af als de enige rotzak.
Genoeg hierover in dit topic lijkt me .

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 nov 2013 20:27

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 nov 2013 20:42

Swedish Chef schreef:Ben geen fan van dit soort spelletjes en ook niet meer van LA maar dit komt breed voor in prestatiegericht wielrennen.
Nou, dan kun je ons vast een breed overzicht geven van vergelijkbare situaties. Toch?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1276
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 02 nov 2013 21:44

timo2.0 schreef: Nou, dan kun je ons vast een breed overzicht geven van vergelijkbare situaties. Toch?
Het komt wat scherp op me over, dat zal aan mij liggen.
Herinner me een Andere Tijden Sport over de koude oorlog tussen de ploegen van Post en Raas. Verder dacht ik ook aan de fysieke contacten en het van de weg rijden (en daarna wraak nemen) bij de amateurs.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 02 nov 2013 21:47

Ik heb ook geen serie voorbeelden paraat, maar intimidatie in het peloton is part of the game en kent vele vormen.

Beste voorbeeld van fysieke intimidatie is misschien Hinault die meer dan eens een vluchter persoonlijk tot de orde riep. Desnoods hardhandig.
Raas.. Ook zo'n fijne vent.. Daar waren renners bang voor. Die schold je helemaal verrot als je niet leuk mee deed.

Of de klassementsrenner in de ontsnapping, die zich na een verhit onderhoud met medevluchters toch maar terug laat zakken. Dat gebeurt nog geregeld.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 nov 2013 21:55

Swedish Chef schreef:
timo2.0 schreef: Nou, dan kun je ons vast een breed overzicht geven van vergelijkbare situaties. Toch?
Het komt wat scherp op me over, dat zal aan mij liggen.
Herinner me een Andere Tijden Sport over de koude oorlog tussen de ploegen van Post en Raas. Verder dacht ik ook aan de fysieke contacten en het van de weg rijden (en daarna wraak nemen) bij de amateurs.
Yup, de hoogopgelopen ruzie tussen Raas en Post toont wel dat dit een zeer breed verschijnsel is. En zo actueel ook.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1276
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 02 nov 2013 22:06

Oke Timo je hebt gelijk. LA is de enige boef in het peloton van de afgelopen 20 jaar.
Welterusten

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 nov 2013 22:16

@Timo 2.0

Je vroeg niet om actuele voorbeelden natuurlijk en het verhaal Armstrong-Simeoni is dat ook niet. Ik begrijp je 'argument' dus niet.

Destalnietemin mag die Texaan van mij zeer zeker hard bloeden door zijn gedrag en gebruik temeer daar hij zelfs nadat hij het zelf toe gaf niet de ballen had (tja, what's in a word :lol: ) om ook maar iets van een officiele verklaring bij o.a. USADA af te leggen.

Ik heb wel een idee waaarom hij de USADA mogenlijkheid niet heeft aangenomen. De UCI heeft vast nog wel meer belastend bewijs dan hetgeen Armstrong zijn zaak met SCA Promotions niet makkelijker zou maken ;)

Heb ik een bloedhekel aan Armstrong? Ja. Het geval Simeoni was echter geen incident. Denk aan Lemond, Bassons en O'Reilly.

Natuurlijk was en is dat intimiderende en zwartmakende gedrag geen directe UCI aangelegenheid en onderdeel van de USADA aanteigingen. Het is echter wel onderdeel van een groter geheel en tevens gefaciliteerd door de UCI.

UCI mag ook echt goed op de pijnbank wat mij betreft en tevens goed ook gezien de 'cover up' acties bij Armstrong en zo lijkt nu met Rasmussen. De hele beerput dus open.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie