Pagina 77 van 112
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 22 feb 2015 09:41
door scighera
nijkie schreef:StevieSeagal schreef:Ik heb een Schwalbe Racing Ralph tube op de kop getikt als reserve tube. Brengen jullie een laag lijm aan op je reserve tubes of is het goed te doen om naar huis te rijden wanneer je geen lijmlaagje aanbrengt? Er vanuit gaande dat de lijm op de velg nog plakt zou het wel zonder kunnen lijkt me toch?
Ik zelf gebruik tape tegenwoordig rolletje in de achterzak,deze zomer ook continu gereden met tape ipv lijm geen problemen ondervonden en het voordeel in 5 minuten kun je rijden ipv 2-3 dagen wachten ivm de lijmlagen.
Idem... Jantex tape, alle tubes die ikzelf heb gelegd zijn met jantex tape gedaan....zit goed vast, ik zweer erbij. alleen uitlijnen is wat lastiger.
Voordeel is ook dat als je de lekke tube eraf haalt je gelijk de nieuwe kan opleggen op je oude tape (die aan de velg blijft plakken)
Laat ook minder rotozooi achter.
En kitten..kocht recent een wiel waar zo weinig was gebruikt dat ik de tube er in 1 tel af had
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 04 mar 2015 10:35
door roger68
Begin april krijg ik mijn nieuwe fiets. Had eigenlijk gekozen voor Bora Ultra 50mm Clincher variant. Levertijd clinchers is echter bijzonder onduidelijk. Ik ga daarom ook een set Bora Ultra’s Tubulars reserveren.
Mocht eind van deze maand nog steeds geen duidelijkheid zijn t.a.v. levering clinchers, ga ik om naar Tubulars.
Voor de ‘strategie’ tav het gebruik ga ik voor het volgende (met dank aan dit forum en de samenvatting van Triabas):
• Vittoria Corsa CX;
• Lijmen met Vittoria Mastik’one (en idd lekker paar dagen de tijd nemen om eea aan te brengen en te laten drogen);
• Op m’n ‘dagelijkse’ ritten neem ik Vittoria Pitstop en een CO2 patroon mee (en een telefoon);
• Ga ik wat langer/verder weg, neem ik ook een opgerekte/voorgelijmde tube mee (en extra CO2 patroon);
• In die gevallen dat ik geen tijd heb om een paar dagen op het drogen te wachten (bv tijdens een kleine fietsvakantie) en een lekke tube moet vervangen (omdat gat te groot is voor Pitstop) gebruik ik Tufo tape.
Van het geld dat ik spaar agv Tubular vs Clincher koop ik tzt een setje nood clinchers.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 04 mar 2015 10:41
door nijkie
Waarom niet direct met tape? Met 10 min kun je rijden.
De Victoria cx is een fijne soepele tube.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 04 mar 2015 13:48
door roger68
Als je alles doorleest en bekijkt, zijn er toch meningen die voorkeur aan lijm geven (bv tape op nieuwe wielen werkt minder). Daarom zou ik beide wel eens willen proberen / zelf ervaren. Als ik zie/lees hoe snel (en toch ook eenvoudig) tubes met tape aan te brengen zijn, is je vraag helemaal terecht!
Ik ga ook eens eea met m'n FM bespreken.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 00:42
door rene
+ 1 voor lijmen - is gewoon dé manier om tubes te rijden.
Voor wat betreft de pitstop ; Neem de TUFO variant - de extreme - is qua volume 3x zo klein om mee te nemen en mbv een goede pomp / CO2 patroon rij je zo weer verder en heb je niet overal dichtmiddel zitten naast je ventiel / op je velg/handen ( Vittoria Pitstop )
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 09:13
door havana
Als je het Engels machtig bent, 3 pagina's over lijm versus tape
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 3&t=101567
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 09:15
door roger68
Kwam her-en-der idd tegen dat de Tufo beter zou zijn tov Pitstop. Echter, zag ook in een YouTube instructiefilmpje dat dit spul niet gebruikt kan worden i.c.m. latex binnenband? Daarmee zouden de Vittoria's dan weer afvallen.
Iemand ervaring met Tufo icm Latex?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 09:50
door rene
Hallo Roger:
Ik heb er ervaringen mee, vandaar ook dat ik het schrijf;
Dit is mijn post van juni 2014 - en kan je nu een update geven: De tube is nog steeds in orde - kan er nog gewoon mee rijden
rene schreef:
Maar #$#$# Rij ik deze avond bij Westkapelle - nog een ca 15-20 kilometer te gaan. Merk ik dat mijn voor tube ( Veloflex extreme ) afloopt/zachter wordt. Gelukkig nog wel thuis gekomen, met een restdruk van ca 3 bar.
Dus band leeg laten lopen ( gaatje gemarkeerd ) - Tufo Extreme erin gedaan en het wiel rond gedraaid. Daarna iets druk in de band gepompt - 3 bar en langzaam verder rond gedraaid. Bandje verder opgepompt tot ca 6 bar en het lijkt er op dat de boel dicht is..... Nu morgen even afwachten en kijken of de band nog op druk is.
p.s. dit is trouwens de eerste lek in 1000-en kilometers met tubes ( schat zo'n 7000-9000 kilometer ) met tubes gereden de afgelopen 3 jaar. Het valt me wel op dat ik het laatste jaar meer en meer op tubes rij - ook tijdens de gewone rondjes zoals vanavond.
De tube is nu nog steeds dicht - en blijft keurig op druk.
Nu 2 weken later nog steeds perfect met de Tufo Extreme tire sealant. Afgelopen maandag nog 70 Km met deze tube en vandaag weer 115 Km met deze tube gereden. Tube blijft de gehele rit keurig op druk en ook de restdruk blijft langer hoog dan een tube waar geen Tufo extreme in zit.
Wel heb ik een reserve thuiskomer mee voor het geval dat
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 14:15
door ericpeters
Vreemd: ik krijg die sealant (in mijn geval Stan's) zonder perslucht niet in de tubes en altijd met veel geknoei terwijl ik met Pitstop net probleemloos zonder geknoei het spul erin krijg. Problemen bij Pitstop krijg je wel als je het ventiel onder hebt ov een band welke op druk is nog voller wilt maken. Ik heb nu trouwens de Decathlon variant waarvan ik 4 flesjes voor 2,50 per stuk heb gekocht maar welke ik nog niet nodig heb gehad.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 05 mar 2015 16:16
door csteenbe
havana schreef:Als je het Engels machtig bent, 3 pagina's over lijm versus tape
Ga zelf toch eens Tufo Tape gebruiken, gewoon om te ervaren hoe en wat. Meningen zijn idd verschillend, de een zweert erbij de ander is er zeer negatief over.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 07 mar 2015 20:40
door bundes
Ben op zoek naar nieuwe tubes voor mijn leightweights gen 3, dus ze moeten geschikt zijn voor ventielverlenger.
Welke tubes zijn nu echt het meest lekbestendig? In de klasse € 50 - € 60
Lees hier goede verhalen over veloflex carbon maar niet per se de lekbestendigheid.
Ik dacht zelf begrepen te hebben dat conti competetion goed waren maar dat wordt hier niet echt bevestigd.
Wat vinden jullie van de conti sprinter gatorskin?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 07 mar 2015 21:34
door csteenbe
Conti Competition is idd zoals jezelf al aangeeft goed lekbestendig, echter niet de meest soepele Tube. Veloflex is veel meer soepel maar zeker niet zo lekbestendig....., blijft een keuze!