Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

marcodej
Forum-lid

marcodej 14 mar 2011 18:50

LVGH schreef:Hij maakte het gister nog bonter, meestal zegt-ie "die kent u niet" of "daar heeft u nog noooooit van gehoord" maar nu was het "Diego Ulissi, zeg niet dat u die naam kent want dat is natuurlijk niet zo".
Hij heeft toch gelijk? Mevr. van Zetten uit Tiel kent Ulissi echt niet. En ik, die het wielrennen iets beter volgt dan mevr. van Zetten, had eerlijk gezegd ook nog niet van Ulissi gehoord.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

fietspret
Forum-lid

fietspret 14 mar 2011 22:18

Mart is een arrogante ouwe zeurpiet die denkt dat hij het allemaal weet, per definite altijd beter dan wij, het toekijk-volk op de bank. En zo praat hij ook. Hij accepteert geen tegenspraak, alleen bij interviews met Lance Armstrong vond ik hem altijd ingebonden en bijna verlekkerend. Ego versus less ego?
Maarrrrr, als straks de tour weer begint zit ik toch weer naar die avondetappe van Smeets te kijken. Geen idee waarom, ik vind het toch wel leuk blijkbaar.
Maar verder vind ik Smeets dus één brok arrogantie zonder humor of enige vorm van zelfsport of zelfkritiek.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

pizzi
Forum-lid

pizzi 14 mar 2011 23:07

Senk joe Lens, senk joe!

Smeets is al jaren over z'n houdbaarheidsdatum heen. Ik twijfel echter of ik wel liever Herbert Dijkstra dan Smeets naast Ducrot zie (lees: hoor) zitten. Die kerel is namelijk ook dramatisch.

De (retorische) oplossing: Sporza ;)

degroote
Forum-lid

degroote 14 mar 2011 23:21

Toch één ding dat met sport te maken heeft waar wij Belgen onderhand nog goed in zijn :P Al moet ik nageven dat ook Wuyts soms taalkundig kemels met kanonnen schiet, maar dat vergeef je hem zo als je hoort dat ie dagelijks een paar uur aan zijn kaartenbak werkt.. handgeschreven, als dat later geen museumstuk wordt, weet ik het ook niet meer :)
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

marcodej
Forum-lid

marcodej 14 mar 2011 23:47

Zou zijn kaartje van Boonen niet onder de spetters zitten?

Bij de Belg luister ik liever naar Renaat en Karl.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

degroote
Forum-lid

degroote 15 mar 2011 00:01

marcodej schreef:Zou zijn kaartje van Boonen niet onder de spetters zitten?

Bij de Belg luister ik liever naar Renaat en Karl.

Karl is van alle verslaggevers ongetwijfeld taalkundig de meest onderlegde. Ik smul ook altijd van zijn rubriekjes die hij links en rechts neerschrijft. Wat ook bijdraagt aan de sympathie die Karl voor velen representeert, is zijn pure passie, tot in het extreme, voor de wielrennerij. Zelf overwegen om doping te nemen, met als enig doel het inleven in een peloton, dat noem ik die-hard zijn :D

Overigens, zijn rubriekjes staan op http://vannieuwkerke.wordpress.com/
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 15 mar 2011 00:31

Mart vindt het ook fantastisch als iemand ergens vandaan komt. Daar bedoel ik eigenlijk mee als Mart weet waar die persoon vandaan komt. Komt iemand uit Den Haag dan is hij per definitie een Haags bluffer en dan wordt zijn naam ook bv. Jan (dat Haagse bluffertje) de Vries.
Kom je uit Twente dan ben je meteen een nuchtere boerenjongen en die krijg je niet gek hoor!

Nou hoor ik u denken; He Jan de Vries, is dat niet dat Haagse lefgozertje? Jan dat is die Jan de Vries... Ga zo maar door.

De Middenlandse zee in beeld? La Mediterrane....zo blauw, zo blauw.
Samuel Sanchez in beeld? Dat is Sammy Sanchez (niemand behalve Smeets noemt hem zo)
Thomas Voeckler in beeld? Dat is die Franse showwielrenner die alleen maar z'n best doet als hij weet dat hij op live-TV is. (Dat Voeckler al jaren het hele jaar door wedstrijden wint doet er niet toe).

torro
Forum-lid

torro 15 mar 2011 10:16

Na zijn opmerking van Smeets dat zijn truien zo duur waren weet ik het zeker Smeet is een lul

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 mar 2011 10:52

Lekker ongenuanceerde mening houd je er op na
Live fast; die young. mijn blog

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mar 2011 11:00

Ik word altijd zo negatief over het wielrennen als ik naar de NOS kijk, bij de belg lig ik in een deuk. Wat mij gewoon opvalt is dat de heren op de NOS hun kijkers niet dienen, het is in mijn optiek meer een soort monoloog over hun visie op de sport. Nu denk ik dat het onderwerp best leuk is voor een programma na de koers, maar tijdens een koers wil ik niets horen over een rennersbond, het oude of het nieuwe wielrennen, doping, oortjes en al dat andere gereutel. Ik wil horen hoe goed iemand rijdt, wat ze na een ontsnapping zouden moeten doen, wat de verwachtingen zijn ... dat soort dingen.
Op zich is zo'n programma als de avondetappe best leuk, als hij een sidekick zou hebben, een pittig ding die net even anders naar het fietsen kijkt.
Ik houd ook niet van "de muur" dat is ook van dat elitaire fietsgereutel.... het is gewoon een sport hoor!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

dario
Forum-lid

dario 15 mar 2011 11:15

fietspret schreef:Maar verder vind ik Smeets dus één brok arrogantie zonder humor of enige vorm van zelfsport of zelfkritiek.

Ik vind net zijn extreem pedante ijdelhijd bijzonder grappig - zonder (en misschien net daarom) dat ze humoristisch bedoeld is. :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 15 mar 2011 13:30

superrose schreef: Op zich is zo'n programma als de avondetappe best leuk, als hij een sidekick zou hebben, een pittig ding die net even anders naar het fietsen kijkt.

Heb je al gesolliciteerd naar de functie?:D
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie