Gios
RRR hoeft niet helemaal tijdscorrect.
Wel minimaal:
staal frame (de ALAN en Vitus zijn 2 uitzonderingen)
toeclips
kabels boven het stuur langs
Schakelen op de schuine buis
Onderdelen minimaal 25 jaar oud
En idd die Super Record kettingbladen waren een stuk fraaier dan die lompe Records
Wel minimaal:
staal frame (de ALAN en Vitus zijn 2 uitzonderingen)
toeclips
kabels boven het stuur langs
Schakelen op de schuine buis
Onderdelen minimaal 25 jaar oud
En idd die Super Record kettingbladen waren een stuk fraaier dan die lompe Records
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Idd. Ik had zelf indertijd de volledige gios Record/SR groep met op elk onderdeel gios en nog wat logo's ingefreesd (losse onderdelen brengen nu al een vermogen op)
ik kwam zojuist deze tegen
misschien voor de liefhebber
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
en deze
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
misschien voor de liefhebber
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
en deze
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Voor het project van Bottechia alle onderdelen van het frame gehaald. Maar deze jongen werkte even niet mee. Ik dacht even dat ik die ene Gios met BSA draad had
Deze fiets gaat vooral gebruikt worden voor retro ritten, Moet natuurlijk een mooie fiets worden maar niet alles hoeft Super Record te zijn. Het budget is begrenst en voor een fiets die ingezet gaat worden op de hardste kasseien en de gemeenste strade bianche lijkt me dat een handige keuze.
Derhalve is de zadelpen die in de fiets zat een prima ding. "Even" een een beetje gepoetst.
Ook de versnellingsbak kan nog vele jaren mee. Volledig gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Op de fiets zat een paar Look pedalen. Dat kan natuurlijk niet bij een retro rit. Oude pedalen zijn moeilijk aan te komen. Dat heeft alles te maken dat veel van die dingen in de vuilnisbak zijn verdwenen. Toen de Look pedalen hun opwachting maakte zet ieder op z'n bestaande fiets (afgemonteerd met Record, Super Record, Dura Ace) een paar van die Look pedalen. Omdat het aanbod van 2e hands pedalen met topeclips enorm was verdween er veel in de vuilnisbak. Zelf een knappe set Record C weggegooid.
Daarnaast zijn pedalen bij valpartijen nogal eens "de Sjaak". Dus aanbod oude pedalen is laag en prijs dus hoog.
Dat is alleen lastig als je een doorgeslagen neuroot bent. Op m'n Brooklyn Gios heb ik gewoon een stel MKS baanpedalen zitten. Op deze witte Gios ga ik een stel wegpedalen zetten en mooiere Campa imitaties zijn er niet.
Het aandrijfgarnituur is traditioneel. Buitenblad heb ik inmiddels ook gereregeld.
Morgen frame schoonmaken en inspecteren en als ik dan geen gekke dingen tegenkom ga ik met de opbouw beginnen.
Op de beurs in Gent kijken voor blauwe buitenkabel en dan gaan we hier eens een geil fietsje van maken. Bijna zonde om daar de stoffige strade bianche mee op te rijden.
Bijna
Deze fiets gaat vooral gebruikt worden voor retro ritten, Moet natuurlijk een mooie fiets worden maar niet alles hoeft Super Record te zijn. Het budget is begrenst en voor een fiets die ingezet gaat worden op de hardste kasseien en de gemeenste strade bianche lijkt me dat een handige keuze.
Derhalve is de zadelpen die in de fiets zat een prima ding. "Even" een een beetje gepoetst.
Ook de versnellingsbak kan nog vele jaren mee. Volledig gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Op de fiets zat een paar Look pedalen. Dat kan natuurlijk niet bij een retro rit. Oude pedalen zijn moeilijk aan te komen. Dat heeft alles te maken dat veel van die dingen in de vuilnisbak zijn verdwenen. Toen de Look pedalen hun opwachting maakte zet ieder op z'n bestaande fiets (afgemonteerd met Record, Super Record, Dura Ace) een paar van die Look pedalen. Omdat het aanbod van 2e hands pedalen met topeclips enorm was verdween er veel in de vuilnisbak. Zelf een knappe set Record C weggegooid.
Daarnaast zijn pedalen bij valpartijen nogal eens "de Sjaak". Dus aanbod oude pedalen is laag en prijs dus hoog.
Dat is alleen lastig als je een doorgeslagen neuroot bent. Op m'n Brooklyn Gios heb ik gewoon een stel MKS baanpedalen zitten. Op deze witte Gios ga ik een stel wegpedalen zetten en mooiere Campa imitaties zijn er niet.
Het aandrijfgarnituur is traditioneel. Buitenblad heb ik inmiddels ook gereregeld.
Morgen frame schoonmaken en inspecteren en als ik dan geen gekke dingen tegenkom ga ik met de opbouw beginnen.
Op de beurs in Gent kijken voor blauwe buitenkabel en dan gaan we hier eens een geil fietsje van maken. Bijna zonde om daar de stoffige strade bianche mee op te rijden.
Bijna
Mbt je opmerking over de pedalen kan ik je alleen maar gelijk geven die mks'n zijn briljant.
Ik volg het met interesse en zie de foto's wel verschijnen.
Ik volg het met interesse en zie de foto's wel verschijnen.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan doen we er nog een paarvelo schreef:Ik volg het met interesse en zie de foto's wel verschijnen.
Even voor de goede orde. Dit is dus het project van de witte Gios voor Bottechia (Ingmar). Mijn project ligt stil tot frame terug is van de spuiter.
Vork uit frame gehaald en goed schoongemaakt. Stuurbuis leeggehaald. Houtje is zo'n typisch Gios ding. Sommige beweren voor als de vork breekt en andere puur om het vuil tegen te houden. Maakt niet uit het gaat er weer gewoon in
Iemand enig idee waarom die kogelbaan in het houtje zit? Ik weet het maar het is gewoon een van de betere quizvragen
Zadel wat op de fiets zat kon zo de vuilnisbak in. Wens van de berijder was een neutraal oud zadel. Dit vind ik geen slechte keuze. Nee er komt geen wit op dat zou een overkill aan wit worden. Ook geen blauw want dan wordt het zo'n modefietsje. Bedenk dat deze fiets ingezet gaat worden in stoere ritten. Stoer zadel zeg ik dan:
De projectbak begint al aardig vol te lopen
Frame met autoshampoo schoongemaakt. Alles is nu schoon en op een paar kleine dingen heb ik alles. Een paar dingen wil ik nog kijken of ik er iets beters voor kan vinden zonder dat het budget gelijk onder druk komt te staan.
Later meer.........................
iemand een adres waar ik überhaupt een Gios kan kopen , nieuw wel te verstaan
Ik vind de Gress wel erg mooi en als de prijs redelijk normaal is heb ik er best intresse in maar dan moet ik om te beginnen eerst eens een prijs vinden en een dealer
Inmiddels ook een mail gestuurt naar Gios Deutschland maar die zijn ook niet zo snel
Ik vind de Gress wel erg mooi en als de prijs redelijk normaal is heb ik er best intresse in maar dan moet ik om te beginnen eerst eens een prijs vinden en een dealer
Inmiddels ook een mail gestuurt naar Gios Deutschland maar die zijn ook niet zo snel
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Ze stonden op BM afgelopen weekend.
Prijs van een Gress frame is EUR 1600,-
Prijs van een Gress frame is EUR 1600,-
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Chris Kuiper, van Kuiper trading was importeur voor Gios in nederland. (Hij zit hier ook op het forum) Hij is als importeur gestopt en voor zover ik weet is er nog geen nieuwe importeur. Maar Kuiper is al een tijd bezig zijn rest voorraad o.a. via marktplaats te verkopen. Met ongeveer 50% korting op de frameprijzen.
Je zou hem kunnen mailen of hij nu nog wat heeft.
Je zou hem kunnen mailen of hij nu nog wat heeft.
Kuiper dan maar eens een mail sturen
die handelaren lijst schiet niet op
ik denk dat ik 95% van de webadressen uit die lijst bekeken heb en niet 1 wat überhaupt zegt op de site dat je er een Gios zou kunnen kopen
die handelaren lijst schiet niet op
ik denk dat ik 95% van de webadressen uit die lijst bekeken heb en niet 1 wat überhaupt zegt op de site dat je er een Gios zou kunnen kopen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike