Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 24 jan 2010 16:29

Oeff, het is al wat jaartjes oud. 2003 of 2004 volgens mij?
Je zult 'm enkel gebruikt vinden vermoed ik. 700 euro max denk ik.
Niets is wat het lijkt..

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 jan 2010 17:07

Deze frames zijn idd van 2004 en 2005. In 2003 had deze een slanke en ronde carbon achterbrug. Voor 700 euro koop ik hem meteen. Het probleem is dat deze nergens te krijgen is. Dat wordt dus ebay.com afstruinen en invoerheffingen betalen.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 24 jan 2010 18:44

Master B schreef:Deze frames zijn idd van 2004 en 2005. In 2003 had deze een slanke en ronde carbon achterbrug. Voor 700 euro koop ik hem meteen. Het probleem is dat deze nergens te krijgen is. Dat wordt dus ebay.com afstruinen en invoerheffingen betalen.


Hoi,

Ik zou dat niet kopen, vermits er nogal wat problemen zijn geweest met de stabiliteit van het balhoofd-lager van dat model.
Het gaat hier om de inwendige balhoofd-lagers die in het frame liggen in de daarvoor voorziene aluminium cups.
Het zijn dus die alu cups waar het schoentje knelt, die zouden van een te slap materiaal gemaakt zijn en qua ontwerp niet stijf genoeg zijn.
Als je goed kijkt op de foto kan je de randjes van die cups zien zitten.
Er zijn heel wat forums uit die tijd waarin werd geklaagd van instabiliteit van dit soort frames, met dat klok model van balhoofd-buis zeg maar.
Vandaar dat Litespeed daar van af is gestapt en zijn frames weer maakt voor de klassieke uitwendige balhoofd-lagers.

Grtz,
Morel.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 24 jan 2010 22:18

Hoi,

Voor mensen die nog een Litespeed zoeken voor een weggeefprijs zie dit ;

Afbeelding

Deze prachtfiets staat voor € 900 op Linkje Litespeed Ultimate

Grtz,
Morel

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 25 jan 2010 12:03

Morel schreef:
Master B schreef:Deze frames zijn idd van 2004 en 2005. In 2003 had deze een slanke en ronde carbon achterbrug. Voor 700 euro koop ik hem meteen. Het probleem is dat deze nergens te krijgen is. Dat wordt dus ebay.com afstruinen en invoerheffingen betalen.


Hoi,

Ik zou dat niet kopen, vermits er nogal wat problemen zijn geweest met de stabiliteit van het balhoofd-lager van dat model.
Het gaat hier om de inwendige balhoofd-lagers die in het frame liggen in de daarvoor voorziene aluminium cups.
Het zijn dus die alu cups waar het schoentje knelt, die zouden van een te slap materiaal gemaakt zijn en qua ontwerp niet stijf genoeg zijn.
Als je goed kijkt op de foto kan je de randjes van die cups zien zitten.
Er zijn heel wat forums uit die tijd waarin werd geklaagd van instabiliteit van dit soort frames, met dat klok model van balhoofd-buis zeg maar.
Vandaar dat Litespeed daar van af is gestapt en zijn frames weer maakt voor de klassieke uitwendige balhoofd-lagers.

Grtz,
Morel.


Ik had zoiets al gelezen, ik vind het echt zonde want het is een prachtig frame. Vooral die carbon achterbrug, dat vind ik persoonlijk echt super. Hoewel het natuurlijk geen meerwaarde heeft. Dan maar uitwijken naar een 2006 Siena of Vortex.

emmo
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:35
Locatie: Mijdrecht

emmo 27 jan 2010 11:21

Ik was ff aan het surfen kom ik dit tegen bij cnc-bike.de: Vannicholas chinook frame prijs alleen voor het frame €899,- verzendkosten €9,95. Dat is toch een scherpe prijs lijkt me.
Dus ff gemaild met ingedachte erkomt nog de BTW bij(net zoals op de VN site), dus niet!!!
voor 909,90 heb je met 2-3 weken een frame in huis.

mijn zoektocht naar een titaframe loopt ten einde vermoed ik. nu alleen moeders de vrouw inlichten.
dit voorjaar +1 titaniumracer in de polder

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jan 2010 12:10

Emmo schreef:Ik was ff aan het surfen kom ik dit tegen bij cnc-bike.de: Vannicholas chinook frame prijs alleen voor het frame €899,- verzendkosten €9,95. Dat is toch een scherpe prijs lijkt me.
Dus ff gemaild met ingedachte erkomt nog de BTW bij(net zoals op de VN site), dus niet!!!

Mooie prijs hè? Had de site onlangs zelf ook al getroffen, doch had toen al (héél voordelig) een Planet-X frame gekocht. Zat te twijfelen tussen de Chinook en de Planet-X.
Ik heb nog een tip: als je op de VN-homepage eerst als land NL kiest, krijg je de prijzen incl. BTW. Hoef je, afhankelijk van de instellingen op je computer, eigenlijk maar één keer te doen. Handig hoor, vergis je je niet zo snel.

Verzendkosten zijn volgens mij wel wat hoger, want bij goederen boven EUR 500,00 komt er EUR 1,50 per EUR 100,00 aan waarde bij i.v.m. verzekering (kleine lettertjes). Maar 't blijft een scherpe prijs!
60 x Ventoux

emmo
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 07 feb 2006 13:35
Locatie: Mijdrecht

emmo 27 jan 2010 13:11

Le Grimpeur schreef:
Emmo schreef:Ik was ff aan het surfen kom ik dit tegen bij cnc-bike.de: Vannicholas chinook frame prijs alleen voor het frame €899,- verzendkosten €9,95. Dat is toch een scherpe prijs lijkt me.
Dus ff gemaild met ingedachte erkomt nog de BTW bij(net zoals op de VN site), dus niet!!!

Mooie prijs hè? Had de site onlangs zelf ook al getroffen, doch had toen al (héél voordelig) een Planet-X frame gekocht. Zat te twijfelen tussen de Chinook en de Planet-X.
Ik heb nog een tip: als je op de VN-homepage eerst als land NL kiest, krijg je de prijzen incl. BTW. Hoef je, afhankelijk van de instellingen op je computer, eigenlijk maar één keer te doen. Handig hoor, vergis je je niet zo snel.

Verzendkosten zijn volgens mij wel wat hoger, want bij goederen boven EUR 500,00 komt er EUR 1,50 per EUR 100,00 aan waarde bij i.v.m. verzekering (kleine lettertjes). Maar 't blijft een scherpe prijs!


Ik heb ze gemaild, met de vraag totale kosten voor frame incl. verzenden naar nederland. reactie was €909,90 totaalprijs! levertijd 2-3weken vanaf betalen.
is de verzekering dan vrijblijvend? 13,50 meerprijs maakt het niet minder interessant.

deze vond ik ook nog http://www.cicli-corsa.eu totaalprijs €918,90(ons ben zunig)

cicli-corsa
dan zou het 3,50 verschil zijn hhhmmm dat is wel weer een biba

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jan 2010 16:29

Emmo schreef: Ik heb ze gemaild, met de vraag totale kosten voor frame incl. verzenden naar nederland. reactie was €909,90 totaalprijs! levertijd 2-3weken vanaf betalen.
is de verzekering dan vrijblijvend? 13,50 meerprijs maakt het niet minder interessant.

Of de verzekering vrijblijvend is, weet ik niet. Dat staat niet erg duidelijk omschreven. Maar als jij via e-mail kontakt te horen hebt gekregen wat de prijs incl. verzenden is, kun je daar meer rechten aan ontlenen ;), dan aan mijn interpretatie van de "kleine lettertjes"!
60 x Ventoux

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 27 jan 2010 17:34

@ Le Grimpeur: ik lees dat je ook een planet-x ti frame hebt gekocht? Ben je deze al aan het (laten) opbouwen en wanneer kunnen we plaatjes zien? Ik hoop de mijne dit weekend klaar te hebben!

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 27 jan 2010 18:15

Nou,

Dan hebben we nog wat fotootjes tegoed zie ik.

Wanneer kunnen we daar effe voor gaan zitten :p ?

Maakt dat me weekend toch nog goed (want vermoedelijk sneeuwd het weer tegen die tijd)!

Grtz,
Morel.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jan 2010 18:16

@ Tomasso. Ben eigenlijk door jouw opmerking op dit forum bij Planet-X gaan kijken. Gezien de prijs en herkomst, kon ik de verleiding uiteindelijk niet weerstaan. Anders was het waarschijnlijk een VN Chinook geworden, of de nieuwe Gios Ti (maar de vraag is hoe en wanneer je daar aan kunt komen).
Ik ga de Planet-X zelf opbouwen, maar dat zal nog wel even duren. De onderdelen moeten nog aangeschaft worden en de tools heb ik ook nog niet. Ik heb de afgelopen weken juist al mijn "oude" (lees: technisch verouderde) gereedschap verkocht en ga nu nieuw spul kopen. Er "moet" Campa op de fiets komen. Heb nog wel wat moeite met de dure Campa UT CN-300 kettingpons, maar ik wil wel onafhankelijk blijven. Verder wil ik er een "no nonsense" fiets van maken: het gaat mij om het fietsen, maar wel op een fiets die betrouwbaar/comfortabel is en er toch ook wel "netjes" uit moet zien.
Overigens ben ik wel benieuwd naar jouw fiets en opbouwervaringen? Kon je balhoofd en bracketcups e.d. bijv. goed monteren (dus zonder het frame nog een keer te laten nabewerken)?
Als de mijne t.z.t. af is, komen er zeker plaaatjes op dit forum! Zoveel Planet-X's zie je nu ook weer niet, toch;)?
60 x Ventoux

Plaats reactie