Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 16 jul 2023 15:23

De Cauwer is absoluut dé reden om op vrt af te stemmen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2023 15:55

Serge Geubels/Pauwels kan zich helaas nooit iets herinneren van wat hij zelf gereden heeft.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 16 jul 2023 17:37

De Cauwer: ‘Ze hebben hem al een paar pluimen uitgetrokken… en dan wordt vliegen al iets moeilijker’

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jul 2023 21:07

De Cauwer is een van de beste analisten, maar als het om sommige Belgen gaat is ie supporter.
Dat is het enige probleem. Persoonlijk stoort me dat nooit zo, behalve begin deze tour met VA dat ging te ver.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 jul 2023 09:56

Ik ben De Cauwer in de Giro eens tegengekomen bij een finish bovenop een skiberg in een bui natte sneeuw.
Liep hij over het besneeuwde en beblubberde pad (de gewone weg hield daar op) en zelfs daar genoot hij van.
Blij dat hij erbij was!
Ik had foto's staan maken bij de auto's na de finish en De Cauwer ging - hoe koud het ook was - even lekker een paar praatjes maken.
Vond ik echt prachtig om te zien.
Die man houdt echt zielsveel van koers en dat hoor je ook aan zijn commentaar.
Dat hij zo nu en dan wat extra enthousiast is over Belgisch succes vind ik prima. Ik ben sowieso een neutrale kijker en of de ene Wout of de andere Wout wint maakt mij niet uit. Ik wil mooie koers zien met een beetje lekker commentaar en De Cauwer doet dat laatste voor mij prima.

Dus als De Cauwer co-commentaar geeft doe ik lekker mee aan het idiote swappen tussen VRT1 en Canvas en VRT1 (en als de etappe laat finisht gewoon nog een keer) :mrgreen:

bankrenner
Forum-lid

bankrenner 17 jul 2023 13:50

Deze hele tour nog op de NOS afgestemd het chauvinistische (geen enkele kanttekening op b.v. het optreden van Wva) van de belgen begint me wel echt de neus uit te komen.

Joris van de Berg begint rustiger en beter te worden en Boogerd is echt een topper qua commentaar.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 17 jul 2023 14:32

Toch vind ik het jammer dat Decauwer vaker en vaker (haha? zie vervolg) een zin twee keer met exact dezelfde woorden uitspreekt, alsof hij de luisteraar zijn "zienswijze" of zijn opmerkzaamheid wil inpeperen. Dat deed ie vroeger nooit.

Stef Clement geef ik de voorkeur. Zijn analyse na afloop is ook vlijmscherp.

SiO2
Forum-lid

SiO2 17 jul 2023 14:40

Clement en Boogerd zijn beide heel goed, vind ik. Ik ben alleen geen Joris van den Berg-fan, dus het blijft voor mij Sporza. José de Cauwer is een fantastische commentator en Renaat Schotte is ook prima. Draaft af en toe een beetje door, maar dan wordt ie mooi gecorrigeerd door de Cauwer. :D

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2023 22:51

Clement zegt zinnige dingen maar is verder een saaie figuur. Ik zit helemaal niet te wachten op een paar uur per dag zinnig gewauwel. Doe mij maar iemand met gevoel voor humor.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 17 jul 2023 23:01

Klein_Verzet schreef: 17 jul 2023 14:32 Toch vind ik het jammer dat Decauwer vaker en vaker (haha? zie vervolg) een zin twee keer met exact dezelfde woorden uitspreekt, alsof hij de luisteraar zijn "zienswijze" of zijn opmerkzaamheid wil inpeperen. Dat deed ie vroeger nooit.

Dat heeft hij altijd al gedaan hoor! Waarschijnlijk ken je niets van de geschiedenis van José De Cauwer en heb je nog nooit interviews met hem gehoord van pakweg de tijd dat hij ploegleider was van Greg Lemond?!
Ook toen had hij dit gebrekje al; herhalen van woorden of halve zinnen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 18 jul 2023 13:34

Ik ken de/zijn geschiedenis als mijn broekzak. Kan je anders een stukje laten horen uit de oude doos, met wat voorbeeldjes?

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 18 jul 2023 14:05

Enzzo schreef: 17 jul 2023 23:01
Klein_Verzet schreef: 17 jul 2023 14:32 Toch vind ik het jammer dat Decauwer vaker en vaker (haha? zie vervolg) een zin twee keer met exact dezelfde woorden uitspreekt, alsof hij de luisteraar zijn "zienswijze" of zijn opmerkzaamheid wil inpeperen. Dat deed ie vroeger nooit.

Dat heeft hij altijd al gedaan hoor! Waarschijnlijk ken je niets van de geschiedenis van José De Cauwer en heb je nog nooit interviews met hem gehoord van pakweg de tijd dat hij ploegleider was van Greg Lemond?!
Ook toen had hij dit gebrekje al; herhalen van woorden of halve zinnen.
Het lijkt er erg op dat hij de rol van Wuyts al voor 80% heeft overgenomen.
verder, ik ben geen taalpurist (verre van zelfs) maar schabouwelijke zinconstructies, die hij (doot zijn snel praten) hanteerd stoten wij wel tegen de borst. Het lukt hem blijkbaar niet zo goed om vooraf te weten hoe hij een zin moet afmaken om dan te eindigen met ; zal ik zo maar zeggen. na met drie zinnen een omschrijving te geven wat met één gepast woord (ter afsluiting)de essentie benadrukt. Dat 'gewouwel' stoort mij dusdanig dat ik de klank even pauzeer.

Plaats reactie