Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

whocares
Forum-lid

whocares 22 dec 2007 15:59

Het belangrijkste is dat je je voeten niet afknelt in de schoen , hierdoor blijft het bloed door je voeten stromen. Zorg ook dat je je tenen blijft bewegen in je schoenen , dus liever iets te grote schoenen kopen zodat je minder contact hebt met de schoen om zo koude overdracht met de buitenkant te vermijden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

fernandez
Forum-lid

fernandez 22 dec 2007 17:07

Ik heb vanochtend ff wat kilomters gemaakt ( +/- 70) langs de kust, dus viel nog mee met sneeuw en dergelijke, alleen had wel 2 ijsklompjes aan me benen hangen. Hierdoor zit er toch echt serieus aan te denken om snel een paar overschoenen ergens te halen. Heeft iemand nog suggesties met goede merken.

pepino
Forum-lid

pepino 22 dec 2007 18:13

Deze morgen mtb-tocht in Gent gefietst. Verplaatsing ook per fiets gedaan. Maar wat was het koud om 8u15!!! Omdat de verplaatsing met de fiets niet zo ver was had de club afgesproken om massaal met de fiets naar Gent te rijden (15km)...
Was dat even lachen toen we daar met slechts 8 man stonden! Als je weet dat er bij de 200 leden zijn...
Totale afstand vandaag: 80km

hero
Forum-lid

hero 22 dec 2007 18:24

Na bijna 3 weken niks te hebben gedaan vanmiddag even Ronde Hoep gefietst vanaf Amsterdam met de mtb (36km). Lekker in het zonnetje gefietst (met overschoenen..), prachtige plaatjes gezien van o.a. een bevroren Amstel. Ook nog best wat andere fietsers gezien onderweg.

timper
Forum-lid

timper 22 dec 2007 19:12

Ik heb ook altijd last van de voeten bij extreme koude. Na een uurtje begint dat meestal. Ik heb nu toewarmers gekocht. Een soort teenzool om in de schoen te leggen. Het warmt op tot max 42° en gisterenavond heb ik ze kunnen testen. Geen koude voeten gehad. :)

http://www.warmers.com/ItemDetails.aspx ... D%7citemid

trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 dec 2007 21:18

Ik rij met deze temperatuur rond met een ondershirtje, fietsshirt met korte mouwen, een windjack en een lange broek met daaronder een korte fietsbroek. Verder nog een paar dunne handschoenen en afhankelijk van de wind en de omgeving van de rit een paar overschoenen. Dat gaat over het algemeen prima. Zolang er geen vervelende wind staat krijg ik het niet snel te koud.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds tijden weer eens de mtb gepakt. Dat was weer even wennen want ik had dat bijna een jaar niet meer gedaan. Uiteindelijk lekker twee uur door het bos gereden en genoten van de prachtige beelden om mij heen. Echt een topdag!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2007 22:48

We zijn niet allemaal 't zelfde GG, ik heb gisteren in die kleine 3,5 uur geen druppel gezweet. Ik heb nog een half uur door huis gelopen toen ik thuis kwam met dezelfde thermo kleding aan, als die nat was geweest had ik het wel koud gekregen. Vandaag 't zelfde aan gehad als gisteren, maar nu was het 5-6 graden warmer, toen kreeg ik het wel warm en heb ik m'n body warmer meteen uitgetrokken om te voorkomen dat ik ging zweten.
Tijdens rustige trainen bij 12 graden zit ik tegenwoordig al met lange handschoenen op de fiets, anders krijg ik een stel ijspoten. Een paar jaar geleden ging ik bij 12 graden in 't voorjaar bijna in een korte broek op pad... Maar tegenwoordig heb ik 't op de fiets altijd koud.
Als ik gisteren zonder overschoenen had gereden weet ik niet wat er nu nog over was geweest van m'n voeten. Vandaag over m'n sokken een laagje aluminiumfolie gedaan, dat werkte wel redelijk alleen viel 't volledig uit elkaar tijdens fietsen (bleek achteraf). Beter is het volgens mij om de schoenen van buiten dicht te plakken, maar daar had ik geen zin in voor 1 ritje (komende week alleen op de crossfiets).

En om weer on-topic te komen. Ik heb vandaag 2 uurtje op de fiets gezeten. Met een ommetje naar de Tankenberg gereden en daar 6x duurkrachttraining gedaan. Eigenlijk was de tankenberg 1 grote ijsbaan door de plat gereden sneeuw, maar 't was nog net fietsbaar zolang je voorzichtig deed. Daarna de parallelweg nog even op de 12 omhoog gereden en vervolgens weer terug naar Enschede. Vandaag was de natuur een stuk minder mooi dan gisteren omdat al 't ijs uit de bomen is gewaaid en gedooid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tourdusenegal
Forum-lid

tourdusenegal 23 dec 2007 04:41

vanochtend was er al de 2e ploegtrainig, dan nog eens heen en terug met de fiets ook leverde toch al 4u rijplezier op goed voor 120 km, niet mis voor een decembertochtje
tour du senegal 2006-2007-2008
tour du faso 2009-2010
tour of rwanda 2010

IBAN
Forum-lid

IBAN 23 dec 2007 14:18

Net terug van de Amerongse berg. heb daar samen met Speric wat rondjes weggetrapt. Het parcours was iets gewijzigd en is er niet makkelijker op geworden. Zeker de bevroren ondergrond was lastig rijden. Het weer was uitstekend!! en het blijft een mooi rondje.

Plaats reactie