Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2011 20:26

Aerodynamisch zijn ze ook niet tov de concurrentie, wel stijver dat zijn ze zeker. Daarnaast is het ook een goed product met dito service, en dat mist de concurrentie helemaal imho wat betreft de service.

Hier een leuke test mbt wielen; http://www.rouesartisanales.com/article-23159755.html
YFood !!!

HenH
Forum-lid

HenH 05 feb 2011 20:28

Ook altijd nog een optie;)
Maar ik denk dat haaiemans evenveel weet over die wielen en processen als Carbonsports zelf:p
Maar dat Lightweight bijgehaald of zelf ingehaald is wat betreft aerodynamica kun je op verschillende fora lezen. Ik was en ben wel benieuwd wat de gebruikers op dit forum daarvan vinden.
Nuchter bekeken; voordat je dat verschil voelt in aerodynamisch moet je toch altijd wel aardig snel fietsen:p en het verschil zul je alleen in een windtunnel meting kunnen zien en ik denk dat je dat niet in één of meerdere ritten gaat voelen.
Als ik het fout heb dan hoor ik dat natuurlijk graag;)

Zou iemand nog wat kunnen zeggen over de duurzaamheid van de bovengenoemde velgen?(enve, ax-lightness)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

triatleethans
Forum-lid

triatleethans 05 feb 2011 20:59

Lightweights zijn fantastische wielen maar ik vind ze helaas veel te duur In het verleden had Lightweight een voorsprong maar dat is mede door andere wielfabrikanten geheel verdwenen
Belangrijk onderdeel van het wiel is hoe het gespaakt is en van welke naaf het voorzien is
Er zijn meedere sets wielen in omloop die net zo licht als de Lightweights zijn zoals de Zipp 202 en Aeston carbonwielen en verder de Fast Forward,deze sets zijn een stuk goedkoper en bij een eventuele spaakbreuk zijn deze sets te repareren en ik weet niet hoe dat gaat bij Lightweight als daar een spaak breekt

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 05 feb 2011 21:04

Onzin Lightweight's blijven de Rolls Royce onder de wielen!
Ken je echt niet vergelijken met Zipp of Easton.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 05 feb 2011 21:09

en al helemaal niet te vergelijken met FFWD

Over de spaakbreuk durf ik te stellen:
Een goed gespaakt wiel heeft geen last van spaakbreuk.
Overigens zijn lightweight wielen volgens mij wel te herstellen van spaakbreuk maar moeten ze dan worden opgestuurd.
mijn Flickr

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2011 21:58

Spaakbreuk bij LW is einde wiel spreek uit ervaring :-)
YFood !!!

bora
Forum-lid

bora 05 feb 2011 22:01

je kan toch ook carbonframes maken waarom geen lightweights niet dan?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2011 22:10

bora schreef:je kan toch ook carbonframes maken waarom geen lightweights niet dan?

Spaak loopt door de velg tot aan de velgrand/bed.

Btw: dit is volgens mij bijna het enigste dat niet te maken is de rest kan men repareren!
YFood !!!

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 05 feb 2011 22:13

Eerder was dat het geval, maar ze kunnen ze tegenwoordig gewoon repareren ;)
mijn Flickr

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2011 22:18

jaapieo schreef:Eerder was dat het geval, maar ze kunnen ze tegenwoordig gewoon repareren ;)

Zo, hoe kom je aan deze info. Een spaak van LW is van carbon hoe ga je die lijmen en dan op spanning krijgen......
YFood !!!

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 05 feb 2011 22:32

Euhm, even gegoogled waar ik het vandaan had, tot nu toe zonder resultaat.
In dit artikel staat overigens een stukje over reparatie van de wielen maar dat gaat enkel over bijvoorbeeld een gat in de velg of een stuk uit de remrand ed.
linkje
mijn Flickr

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 feb 2011 22:49

jaapieo schreef:Euhm, even gegoogled waar ik het vandaan had, tot nu toe zonder resultaat.
In dit artikel staat overigens een stukje over reparatie van de wielen maar dat gaat enkel over bijvoorbeeld een gat in de velg of een stuk uit de remrand ed.
linkje

:-) jammer, maar helaas een spaak is echt einde techniek staat voor niks heden ten dage maar gezien de constructie van spaken bij LW wiel kan deze volgens mij nooit gerepareerd worden. Een spaak bestaat namelijk eigenlijk uit 2 spaken die verlijmd zijn met de naaf de uiteindes van de spaak lopen geheel door de velg tot aan de rand.

Remvlak / velgbed kan bijna altijd gerepareerd worden, velg zelf ook echter schade moet natuurlijk te groot zijn en de spaken moet natuurlijk intact zijn.
YFood !!!

Plaats reactie