Pagina 77 van 106

Geplaatst: 05 feb 2011 20:26
door csteenbe
Aerodynamisch zijn ze ook niet tov de concurrentie, wel stijver dat zijn ze zeker. Daarnaast is het ook een goed product met dito service, en dat mist de concurrentie helemaal imho wat betreft de service.

Hier een leuke test mbt wielen; http://www.rouesartisanales.com/article-23159755.html

Geplaatst: 05 feb 2011 20:28
door HenH
Ook altijd nog een optie;)
Maar ik denk dat haaiemans evenveel weet over die wielen en processen als Carbonsports zelf:p
Maar dat Lightweight bijgehaald of zelf ingehaald is wat betreft aerodynamica kun je op verschillende fora lezen. Ik was en ben wel benieuwd wat de gebruikers op dit forum daarvan vinden.
Nuchter bekeken; voordat je dat verschil voelt in aerodynamisch moet je toch altijd wel aardig snel fietsen:p en het verschil zul je alleen in een windtunnel meting kunnen zien en ik denk dat je dat niet in één of meerdere ritten gaat voelen.
Als ik het fout heb dan hoor ik dat natuurlijk graag;)

Zou iemand nog wat kunnen zeggen over de duurzaamheid van de bovengenoemde velgen?(enve, ax-lightness)

Geplaatst: 05 feb 2011 20:59
door triatleethans
Lightweights zijn fantastische wielen maar ik vind ze helaas veel te duur In het verleden had Lightweight een voorsprong maar dat is mede door andere wielfabrikanten geheel verdwenen
Belangrijk onderdeel van het wiel is hoe het gespaakt is en van welke naaf het voorzien is
Er zijn meedere sets wielen in omloop die net zo licht als de Lightweights zijn zoals de Zipp 202 en Aeston carbonwielen en verder de Fast Forward,deze sets zijn een stuk goedkoper en bij een eventuele spaakbreuk zijn deze sets te repareren en ik weet niet hoe dat gaat bij Lightweight als daar een spaak breekt

Geplaatst: 05 feb 2011 21:04
door colnagofreak
Onzin Lightweight's blijven de Rolls Royce onder de wielen!
Ken je echt niet vergelijken met Zipp of Easton.

Geplaatst: 05 feb 2011 21:09
door jaapieo
en al helemaal niet te vergelijken met FFWD

Over de spaakbreuk durf ik te stellen:
Een goed gespaakt wiel heeft geen last van spaakbreuk.
Overigens zijn lightweight wielen volgens mij wel te herstellen van spaakbreuk maar moeten ze dan worden opgestuurd.

Geplaatst: 05 feb 2011 21:58
door csteenbe
Spaakbreuk bij LW is einde wiel spreek uit ervaring :-)

Geplaatst: 05 feb 2011 22:01
door bora
je kan toch ook carbonframes maken waarom geen lightweights niet dan?

Geplaatst: 05 feb 2011 22:10
door csteenbe
bora schreef:je kan toch ook carbonframes maken waarom geen lightweights niet dan?


Spaak loopt door de velg tot aan de velgrand/bed.

Btw: dit is volgens mij bijna het enigste dat niet te maken is de rest kan men repareren!

Geplaatst: 05 feb 2011 22:13
door jaapieo
Eerder was dat het geval, maar ze kunnen ze tegenwoordig gewoon repareren ;)

Geplaatst: 05 feb 2011 22:18
door csteenbe
jaapieo schreef:Eerder was dat het geval, maar ze kunnen ze tegenwoordig gewoon repareren ;)


Zo, hoe kom je aan deze info. Een spaak van LW is van carbon hoe ga je die lijmen en dan op spanning krijgen......

Geplaatst: 05 feb 2011 22:32
door jaapieo
Euhm, even gegoogled waar ik het vandaan had, tot nu toe zonder resultaat.
In dit artikel staat overigens een stukje over reparatie van de wielen maar dat gaat enkel over bijvoorbeeld een gat in de velg of een stuk uit de remrand ed.
linkje

Geplaatst: 05 feb 2011 22:49
door csteenbe
jaapieo schreef:Euhm, even gegoogled waar ik het vandaan had, tot nu toe zonder resultaat.
In dit artikel staat overigens een stukje over reparatie van de wielen maar dat gaat enkel over bijvoorbeeld een gat in de velg of een stuk uit de remrand ed.
linkje


:-) jammer, maar helaas een spaak is echt einde techniek staat voor niks heden ten dage maar gezien de constructie van spaken bij LW wiel kan deze volgens mij nooit gerepareerd worden. Een spaak bestaat namelijk eigenlijk uit 2 spaken die verlijmd zijn met de naaf de uiteindes van de spaak lopen geheel door de velg tot aan de rand.

Remvlak / velgbed kan bijna altijd gerepareerd worden, velg zelf ook echter schade moet natuurlijk te groot zijn en de spaken moet natuurlijk intact zijn.