Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
@jaapieo
Ik heb ff een foto gemaakt met een pijl naar de vorkconus en een roodstreepje hoe ik denk dat ik dus moet zagen.
Weet je zeker dat dit geen kwaad kan? Ik heb een natuurlijke afkeer tegen ringen kapot zagen denk ik
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us]
Ik heb ff een foto gemaakt met een pijl naar de vorkconus en een roodstreepje hoe ik denk dat ik dus moet zagen.
Weet je zeker dat dit geen kwaad kan? Ik heb een natuurlijke afkeer tegen ringen kapot zagen denk ik
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us]
Do or Do not.. There is no try
[/quote]
Wel dus:
http://www.sunnysun.com.cn/english/prod ... 48&psid=73
[/quote]
Nice, houden we zeker in gedachten
Heb jij al evaringen met deze aanbieder?
Inmiddels moeten er ook andere merken dan pinerello aan geloven.
Bianchi en colnago zijn inmiddels ook hier te vinden : http://www.cyclingyong.com/category-44-b0-Frame.html
Wel dus:
http://www.sunnysun.com.cn/english/prod ... 48&psid=73
[/quote]
Nice, houden we zeker in gedachten
Heb jij al evaringen met deze aanbieder?
Inmiddels moeten er ook andere merken dan pinerello aan geloven.
Bianchi en colnago zijn inmiddels ook hier te vinden : http://www.cyclingyong.com/category-44-b0-Frame.html
Dat lijkt me de ring die je op de voorvork monteert door hem met zo' grote pijp er op te slaan?
Zo ja, en ik zie dat het industrie lagers zijn, dat kan geen kwaad,
Ik doe het altijd, het maakt monteren makkelijker EN het maakt het demonteren makkelijker (schroevendraaier ertussen en iets uit elkaar draaien et voila!)
Wel even goed afbramen, de ring zorgt ervoor dat je lager vlak ligt en dat zou dus met bramen niet het geval zijn, het lager steunt met de conus op die ring waardoor er dus geen losse balletjes door lopen, geen probleem dus!
(bij een klassiek balhoofd met losse balletjes dus niet aan beginnen)
Zo ja, en ik zie dat het industrie lagers zijn, dat kan geen kwaad,
Ik doe het altijd, het maakt monteren makkelijker EN het maakt het demonteren makkelijker (schroevendraaier ertussen en iets uit elkaar draaien et voila!)
Wel even goed afbramen, de ring zorgt ervoor dat je lager vlak ligt en dat zou dus met bramen niet het geval zijn, het lager steunt met de conus op die ring waardoor er dus geen losse balletjes door lopen, geen probleem dus!
(bij een klassiek balhoofd met losse balletjes dus niet aan beginnen)
mijn Flickr
Yoda schreef:Ik heb m'n FM028 frames (maat 52 en 60) in mat 3k carbon binnen en ga de komende tijd de boel opbouwen.
He ben even benieuwd naar de 60 cm. Heb je daar wellicht nu al een foto van? Op internet vind je alleen foto's van de de kleinere maten en ben even benieuwd naar de verhoudingen er in werkelijkheid (nou ja op de foto dan) uit zien.
@ Jaapieo Ok ga ik dat doen. Morgen ff een goed ijzerzaagje kopen. Met afbramen bedoel je de haakjes en uitstekende deeltjes een beetje schuren met een schuurpapiertje?
@jsparie Ik maak binnenkort wel even een foto, maar hier kwam ik em ook al tegen. Volgens mij is dat maat 60 (zie link)
http://theamazing39stonecyclist.files.w ... -low-2.jpg
@jsparie Ik maak binnenkort wel even een foto, maar hier kwam ik em ook al tegen. Volgens mij is dat maat 60 (zie link)
http://theamazing39stonecyclist.files.w ... -low-2.jpg
Do or Do not.. There is no try
dafke schreef:rbr schreef:Amclassic-fan schreef:Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.
Ik ook niet op jou....
Ik reageerde niet op jou, maar op de mensen die over de spacertoren klagen of zeggen dat de fiets niet in balans is.
Beste Dafke,
geen idee waarom je vindt dat ik klaag, zeur of de fiets afkeur en wat nog meer.
Ik stel een vraag aan de poster over de afstelling van de fiets, zoals getoond in de foto. Hij geeft vervolgens aan dat de afstelling nog niet definitief is. Prima, daar was mijn vraag mee beantwoord. Iedereen weer blij
Inderdaad ben ik van mening dat de verhouding niet is zoals deze zou kunnen zijn.
Volgens mij zou de fiets beter smoelen wanneer de balhoofdbuis langer zou zijn.
Je koopt een racefiets toch zeker ook een beetje om de looks
(waarom anders een neppinarello uit china laten komen?)
Om het verhaal weer on-topic te krijgen:
Er staan pagina's vol geschreven over de verschillend gebruikte geometrie van de diverse Chineze aanbieders. De een vindt dat erg belangrijk en de andere zeelieden staan stevig aan het stuur of op de wal.
Je ziet dat nu ook terug in de vraag naar Cervelo's uit China.
De enige reden dat je een "nepperd" uit China wil laten komen is de prijs die je wil betalen om toch een fiets te hebben die er duurder uitziet dan die in werkelijkheid is. Dan zul je dus concessies moeten doen, op het gebied van service, garantie, kwaliteit, geometrie, gewicht etc etc.
Niet zeuren maar rijden
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14 apr 2011 11:30
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb nog nooit met een carbon fiets gereden. Zou ik
het verschil (goed) merken tussen een chinees carbon frame of pakweg een cube carbon frame? Dit omdat ze natuurlijk veel beter zijn qua prijs en aangezien ik toch gewoon ben om op mij aluminium fiets te rijden zal het toch een stap vooruit zijn, of ben ik nu helemaal verkeerd?
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb nog nooit met een carbon fiets gereden. Zou ik
het verschil (goed) merken tussen een chinees carbon frame of pakweg een cube carbon frame? Dit omdat ze natuurlijk veel beter zijn qua prijs en aangezien ik toch gewoon ben om op mij aluminium fiets te rijden zal het toch een stap vooruit zijn, of ben ik nu helemaal verkeerd?
Triathlon is 3x meer fun!
MikesBike schreef:Inderdaad ben ik van mening dat de verhouding niet is zoals deze zou kunnen zijn.
Volgens mij zou de fiets beter smoelen wanneer de balhoofdbuis langer zou zijn.
Je koopt een racefiets toch zeker ook een beetje om de looks
(waarom anders een neppinarello uit china laten komen?)
...........................
De enige reden dat je een "nepperd" uit China wil laten komen is de prijs die je wil betalen om toch een fiets te hebben die er duurder uitziet dan die in werkelijkheid is. Dan zul je dus concessies moeten doen, op het gebied van service, garantie, kwaliteit, geometrie, gewicht etc etc.
Zonder een situatie te kennen geef je een mening. Ik zal de achtergrond geven van het project
Er was maar 1 reden waarom ik een frame uit China heb laten komen vorig jaar en dat is nieuwsgierigheid. Dit frame is voor mij dusdanig goed bevallen dat het naar meer smaakte.
We hebben 4 dezelfde frames laten komen (twee maatvoeringen) die opgebouwd worden voor verschillende mensen. Reden voor mij om dit frame te nemen zijn inderdaad de vormen die ik altijd al bijzonder mooi heb gevonden.
De getoonde fiets is voor iemand die vanaf een MTB op een racefiets stapt om eens te proberen. Hij zal dus nog moeten zoeken naar zijn optimale zit. Zoals eerder vermeld zal een rechtere zit voor hem beter zijn aangezien hij (zoals overigens ook ik) gevoelig is voor klachten in de onderrug.
Voor mij geld dus dat de hoogte van een spacertoren me geen hout interesseert zolang ik maar comfortabel mijn toerrondjes kan rijden. Ik zal nooit onderin de beugel hangen om de heilige gemiddeldes te rijden op de zondagochtend rondjes.
Overigens denk ik dat ik geen enkele concessie doe ik kwaliteit of service. De FM die de fietsen opbouwt heeft meer ervaring hierin dan velen van ons.
Alle andere zaken als garantie op frame, aansprakelijkheid etc maak ik me geen illusies waar het aangaat de Chinees of Europese aanbieders. Dat blijft een drama waarbij iedereen graag verkoopt maar vies is om zijn nek uit te steken als een frame scheurt. De topics hier wat betreft de grote namen staan vol met drama verhalen met 2.000+ frames.
Over intenties om op een duurder ogend frame te rijden zonder de prijs te willen betalen ga ik niet in discussie omdat die oeverloos is.
Twitter: @rbruijns
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Arie de Graaf schreef:japie carbon schreef:Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?
Gelukkig niet!
Wel dus:
http://www.sunnysun.com.cn/english/prod ... 48&psid=73
Lijkt niet echt op een S3! Volgens mij een (slechte) namaak soloist.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Als je hem met lak erop ziet lijkt hij er eigenlijk best wel heel erg veel op. Moet je even bij branded frames kijken. Wel met de 2010 versie vergelijken.
nep
[img=http://www.sunnysun.com.cn/Uploadfile/p ... 253467.jpg]
echt
[img=http://www.thetristore.com/products/s22010frame.jpg]
nep
[img=http://www.sunnysun.com.cn/Uploadfile/p ... 253467.jpg]
echt
[img=http://www.thetristore.com/products/s22010frame.jpg]
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!