Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Smollie
Forum-lid

Gebruikersavatar Smollie 27 dec 2011 19:35

Ook ik ben afgelopen week de eigenaar geworden van een Giant!

Bij deze de link naar de foto!
http://www.flickr.com/photos/72969559@N06/6582923637/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Smollie op 27 dec 2011 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC

Peter94
Forum-lid

Peter94 27 dec 2011 19:47

Hij doet het niet

Smollie
Forum-lid

Gebruikersavatar Smollie 27 dec 2011 19:51

Peter94 schreef:Hij doet het niet
Daarom ook maar even een linkje neergezet!
Giant XTC

tommeke15
Forum-lid

tommeke15 28 dec 2011 18:32

joers schreef:Okay dankjewel...dan moet t een complete groep worden :)
OF de oudere shifters van 105...die niet zwart zijn :) Maar de vraag is...of daar aan te komen is ;)
Er is wel een zwarte 105 serie 9-speed. Maar vind die maar eens ;)
Voorheen Tommeke14

joers
Forum-lid

joers 28 dec 2011 18:36

Haha, ik heb nog even gekeken bij de LBS wat alleen een setje Tiagra-shifters kost, incl. montage. Maar die vent is gek!! Hij vraagt 315 euro voor alleen een setje Tiagra-SHIFTERS gemonteerd en wel.
Ik heb een complete 105-groep gevonden, voor minder! Alleen is dat uiteraard excl. montage haha (en niet zwart haha). Nou hoeft dat zwarte ook niet perse hoor. Ik wil gewoon graag upgraden van Sora, naar hoger...en dan sla ik Tiagra liever maar over...
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 28 dec 2011 22:05

Vandaag eigenaar geworden van deze Giant TCR Composite 1 2011 (moet nog wel betaald worden) maar ik hoop dat ik hem eind januari in huis heb.
Daarna nog even een breder stuur, kortere stuurpen, andere stuurlint, Karbona-remmen, Vuelta Superlite wielen en Prologo zadel erop en klaar is ie.
Ik heb even geen duidelijke foto.
Afbeelding

dehulk
Forum-lid

dehulk 29 dec 2011 04:38

Waarom een kortere stuurpen,zou eerst je stuur een beetje naar je toe kantelen,en stuurlintje is toch mooi in het wit,ga eerst maar een paar kilometer fietsen voordat je alles aanpast,is in ieder geval een mooie fiets,succes ermee

joers
Forum-lid

joers 29 dec 2011 08:01

Nog zoekende naar handige mensen binnen onze TWC die mijn Sora-groiep kunnen "verwijderen" en vervangen voor een triple 105 :)

De Giant hierboven? Fraaie fiets...wauw
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 29 dec 2011 10:16

dehulk schreef:Waarom een kortere stuurpen,zou eerst je stuur een beetje naar je toe kantelen,en stuurlintje is toch mooi in het wit,ga eerst maar een paar kilometer fietsen voordat je alles aanpast,is in ieder geval een mooie fiets,succes ermee
De kortere stuurpen is omdat deze stuurpen te lang is natuurlijk :mrgreen:. Nee, voor mijn gevoel zit ik dan iets beter op de fiets, zeker omdat ik graag met de handen op de shifters fiets. Ik weet niet of het kantelen van het stuur hetzelfde resultaat oplevert en bovendien zou het stuur dan wel raar gaan staan.
Ik heb het volgens mij ook niet gehad over een ander KLEUR stuurlint, maar over een ander stuurlint. Dit stuurlint vind ik te dik en het motief lelijk. Wat jij mooi vindt is natuurlijk ook subjectief, net als wat ik mooi vind. ;)
Tot slot zou ik niet weten waarom ik eerst een paar kilometer moet fietsen voordat ik de fiets ga aanpassen. Het zijn ook voornamelijke cosmetische zaken die ik ga veranderen en behalve een breder stuur en ander stuurlint heb ik alle onderdelen die ik wil veranderen van mijn andere fiets afgehaald of hier thuis liggen.

Maar bedankt voor je feedback en compliment, dehulk. Ook joers bedankt voor je compliment.

joers
Forum-lid

joers 29 dec 2011 10:25

Ja...ik smul van een fiets als die van jou :)
Ik fiets pas een maand of 10 en heb daarom destijds een "instapper" gekocht. Op zich prima fiets, de ergonomie en de zithouding van de Giant bevallen me top. Maar nu wil i ktoch een andere groep, of in elk geval andere shifters :)

Smollie
Forum-lid

Gebruikersavatar Smollie 29 dec 2011 12:47

joko schreef:Vandaag eigenaar geworden van deze Giant TCR Composite 1 2011 (moet nog wel betaald worden) maar ik hoop dat ik hem eind januari in huis heb.
Daarna nog even een breder stuur, kortere stuurpen, andere stuurlint, Karbona-remmen, Vuelta Superlite wielen en Prologo zadel erop en klaar is ie.
Ik heb even geen duidelijke foto.
Afbeelding

Ik wil eigenlijjk ook wat afbeeldingen van mijn fiets op deze manier neerzetten. Hoe kan ik dit het beste doen??
Giant XTC

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 29 dec 2011 13:57

joers schreef:Ja...ik smul van een fiets als die van jou :)
Ik fiets pas een maand of 10 en heb daarom destijds een "instapper" gekocht. Op zich prima fiets, de ergonomie en de zithouding van de Giant bevallen me top. Maar nu wil i ktoch een andere groep, of in elk geval andere shifters :)
Prima fiets toch? Ik fiets nu een jaar of drie en heb dus zojuist mijn 'instapper' ingeruild voor deze TCR Composite 1. Was echt een koopje en samen met het fietsplan en het geld van mijn oude fiets hoefde ik maar €100,- bij te leggen. Succes met het zoeken naar shifters.

Plaats reactie