Merckx
-
- Forum-lid
De kleurstelling zwart van de mourenx is net wat mooier vind ik persoonlijk. Het rood en het grijze merckx logo ipv wit als bij deze san remo
Heb vandaag mijn nieuwe racefiets besteld!
Merckx Sanremo76 (XL) met FFWD F4R met alurand! Afwerking Campa Athena/Chorus en Qrings
Hopelijk de komende maanden/jaren veel plezier aan!
Wat hij moet doorstaan?! Vlaamse Ardennen, Pajotse 400 & Mont Ventoux!
mensen met ervaringen met de Sanremo?
Merckx Sanremo76 (XL) met FFWD F4R met alurand! Afwerking Campa Athena/Chorus en Qrings
Hopelijk de komende maanden/jaren veel plezier aan!
Wat hij moet doorstaan?! Vlaamse Ardennen, Pajotse 400 & Mont Ventoux!
mensen met ervaringen met de Sanremo?
-
- Forum-lid HC
Sanremo76 is een fraaie fiets, maar voor de meeste toerrijders een te korte balhoofdbuis wat weer uitmond in een spacertoren.
Ik denk dat de meeste (toer)rijders hier beter af zijn met de geometrie van de mourenx69.
Ik denk dat de meeste (toer)rijders hier beter af zijn met de geometrie van de mourenx69.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
De reach van de SanRemo is 413 en de Mourenx 388, dus heb je nu een pen van 130?Kestesss schreef:hmm heb ook getwijfeld maar ben groot van gestalte met lange armen en benen.. dus hopelijk goed gekozen! bij mouren had ik anders stuurpen nodig van 16cm..
Waar het vooral om gaat is de drop, Of je diep kan zitten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zeg wel een echte racebakcolnagofreak schreef:Sanremo76 is een fraaie fiets, maar voor de meeste toerrijders een te korte balhoofdbuis wat weer uitmond in een spacertoren.
Een large heeft al een bovenbuis van 59,7cm! en maar een balhoofdbuis van 18.2cm.
Dit wordt heel gestrekt en diep zitten,
Denk dat er zich veel aan gaan mispakken en dan met 5cm spacers en een omgekeerde stuurpen gaan rondrijden
-
- Forum-lid
Ik heb de san remo getest en inderdaad de reach was erg groot. ik had een 56cm frame en zat volledig gestrekt op de fiets met mijn 177cm. Voor mij werd het hem dus niet. Mourenx vind ik dan weer minder snel ogen, ondanks dat dat dat ook een mooie fiets is.
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat die een product voor een amper bestaande klantenkring is.
De stap tussen M en L gaat nergens over. Ik heb altijd echte raceframes gereden maar uitgezonderd enkele prof frames kan ik me weinig herinneren waar dit bij in de buurt komt. Hoeft niet persé slecht te zijn maar enkel geschikt voor een heel kleine groep wedstrijdrijders en een paar kopers met bovenmatig lange armen. Wat gematigder had meer tevreden klanten opgeleverd (want het is een fraaie fiets waar ik best op zou willen rijden).
De stap tussen M en L gaat nergens over. Ik heb altijd echte raceframes gereden maar uitgezonderd enkele prof frames kan ik me weinig herinneren waar dit bij in de buurt komt. Hoeft niet persé slecht te zijn maar enkel geschikt voor een heel kleine groep wedstrijdrijders en een paar kopers met bovenmatig lange armen. Wat gematigder had meer tevreden klanten opgeleverd (want het is een fraaie fiets waar ik best op zou willen rijden).