Mont Ventoux beklimmen
-
- Forum-lid HC
Dat is idd heel vlot zat 25 jaar terug in de buurt maar al jaren niet meer zelfs bergaf gaat minder vlot al zal dat eerder gezond verstand zijn
Vorig jaar wel in het donker de ventoux over was ook een ervaring
Vorig jaar wel in het donker de ventoux over was ook een ervaring
- Tracing_NL
- Forum-lid
@ allen,
jaaaaa, jullie zijn veel jonger dan mij. Heb ik gelukkig een geldig excuus.
Als je trouwens het gewicht van al die elementen op gaat meten kom ik aan 90 kg. Klinkt wel heel zwaar
jaaaaa, jullie zijn veel jonger dan mij. Heb ik gelukkig een geldig excuus.
Als je trouwens het gewicht van al die elementen op gaat meten kom ik aan 90 kg. Klinkt wel heel zwaar
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Ik wil hem ook een keer doen. En wel voor mijn 45ste, dan heb ik nu een jaar of vier nog om te trainen. Begin helemaal op nul.
En de tijd kan me helemaal niks schelen. Alleen maar de top halen, hoe dan ook. Maar ja.... Ga ik dat wel halen???
Wordt een enorme battle denk ik. Haha . Maar ik ga er voor.
En de tijd kan me helemaal niks schelen. Alleen maar de top halen, hoe dan ook. Maar ja.... Ga ik dat wel halen???
Wordt een enorme battle denk ik. Haha . Maar ik ga er voor.
De 1:20 was met 69 kilo (toen ik ruim een week ervoor van huis vertrok maar zal al minder zijn geweest) en net 30 jaar en en de week daarvoor hoogtestage in Dolomieten (oa Kronplatz die toen nog niemand kende) en Lombardije.
Geen pomp, bandje, helm, (allemaal in de auto) 1 maal 0.5 bidon
Was een "wedstrijdje" met een stel Belgen die het allemaal zeer zorgvuldig klokte, 1 Was er nog iets rapper! Maar die woog denk ik nog geen 60 kilo.
Daarna weken niet meer op de fiets gezeten. Me echt over de kop gereden.
Nu bijna 60 en net geen 90 kilo dus bovenkomen is al mooi zat. Dat in het donker bovenkomen vind ik toch wel een dingetje als ik de foto zie.
Geen pomp, bandje, helm, (allemaal in de auto) 1 maal 0.5 bidon
Was een "wedstrijdje" met een stel Belgen die het allemaal zeer zorgvuldig klokte, 1 Was er nog iets rapper! Maar die woog denk ik nog geen 60 kilo.
Daarna weken niet meer op de fiets gezeten. Me echt over de kop gereden.
Nu bijna 60 en net geen 90 kilo dus bovenkomen is al mooi zat. Dat in het donker bovenkomen vind ik toch wel een dingetje als ik de foto zie.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Haha misschien een apart topic openen om je Mont Ventoux tijd vanaf Bedion te vermelden . 1.20 zal wellicht ergens bovenin eindigen . Ik ben content met mijn 1.40 (eerste en keer en tot nu toe laatste keer ventoux). Baal achteraf wel een beetje van het begin waar ik wel wat harder had gekund (op het minder steile stuk) maar of ik dan ook zo goed boven was gekomen.... Was trouwens ook gewoon een enkeltje de berg op.
Beetje terugbladeren in dit topic meneer Pinot. Ben er vrij zeker van dat er ergens een ranking is
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zal vanavond eens op pagina 1 beginnen53x11 schreef:Beetje terugbladeren in dit topic meneer Pinot. Ben er vrij zeker van dat er ergens een ranking is
- Le Grimpeur
- Forum-lid
De Mont Ventoux, zit dat bij velen niet een beetje 'tussen de oren'? Een mythe? Laten we nu eerlijk wezen, makkelijk is de klim vanaf Bédoin of Malaucène geenszins, maar verder is het 'gewoon' een soort 'col' (dat is het ook nog niet ), met een aanloop van 21 km. Een ieder die op een normale wijze voldoende km's gemaakt heeft, moet daar toch ruim binnen de 2 uur boven kunnen komen. Althans, zo zie ik dat . Als ik, man van 69 en ca. 62 kg, met nog geen 3500 km in de benen, het relatief makkelijk binnen de twee uur kan, dan moet de 'jongere generatie' dat toch zonder twijfel en zonder 'slapeloze nachten' ook makkelijk kunnen? Of kom ik soms van Mars ?
60 x Ventoux
Ik denk toch dat dat niet helemaal zo simpel is.
Vorig jaar, met ruim 6000 Km's in de benen, veel rustige duurritten. Ik woog zo'n 83Kg. Klimtijd ongeveer 2 uur 10, zowel vanaf Malaucene als Bedoin, en bij slecht weer. (O ja, toen 51 jaar)
(Gebrek aan) talent speelt ook een rolletje
Vorig jaar, met ruim 6000 Km's in de benen, veel rustige duurritten. Ik woog zo'n 83Kg. Klimtijd ongeveer 2 uur 10, zowel vanaf Malaucene als Bedoin, en bij slecht weer. (O ja, toen 51 jaar)
(Gebrek aan) talent speelt ook een rolletje