Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 16 jul 2012 17:07

theodorocampagnolo schreef:Hee eh, even een vraagje: Waarom wordt Voeckler collectief gehaat? Het lijkt mij een prima renner. Of heb ik wat gemist?
Blijkbaar heel wat. Fingers crossed dat-ie niet wint vandaag! ;)

Maatje
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jul 2012 17:00

Maatje 16 jul 2012 17:36

theodorocampagnolo schreef:Hee eh, even een vraagje: Waarom wordt Voeckler collectief gehaat? Het lijkt mij een prima renner. Of heb ik wat gemist?
Vast niet, maar.....collectief gehaat......is voor mij reden genoeg om voor hem te juichen.
Jammer genoeg geen overwinning vandaag, maar een derde plaats is ook niet slecht.

Hub, Voeckler hub!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2012 17:55

eelcoz schreef:
theodorocampagnolo schreef:Hee eh, even een vraagje: Waarom wordt Voeckler collectief gehaat? Het lijkt mij een prima renner. Of heb ik wat gemist?
Sterker nog, een van de beste renners van het peloton. Altijd in de aanval, veel wilskracht, redelijk all-round, en inmiddels een mooie palmares.

Echter, z'n maniertjes roepen nogal eens irritatie op. Vooral het feit dat hij altijd rare bekken loopt te trekken als de camera in de buurt is. Hij doet altijd net alsof hij af loopt te zien als een hond, terwijl dat vaak heel duidelijk gespeeld is. Op die manier is hij in Frankrijk echter wel zeer populair geworden.
Ook als hij gelost is en er komt een camera langs dan begint meneer meteen weer wild te demareren, gekke bekken te trekken. Hij is praktisch de hele koers bezig met 't opvoeren van toneelstukjes.

1 van de beste renners vind ik wat overdreven, maar hij heeft duidelijk wel het maximale uit z'n carriëre gehaald.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 16 jul 2012 18:26

Slim gespeeld van Pierrick ... wint zelfs het spurtje met méér dan een "neuslengte" verschil !
Jammer voor de zeer teleurgestelde Devenyns, maar Fédrigo heeft hier meer ervaring en viert alweer in de TDF!
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 16 jul 2012 18:30

Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Do not CROSS the road!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 18:33

zorba schreef:Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Heeft hij dan zoveel "in de spotlights" gestaan deze Tour? En dan nog, de hele dag in de kopgroep en dan 100 meter voor de streep vlak voor een sprint met twee denken "ik heb al genoeg in beeld gereden ik laat hem maar" daar kan ik mij met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen. Nee, dan was hij gewoon niet sterk genoeg en het kan best zijn dat hij al bij de eerste aanzet van Ferigo merkte dat hij te hard ging.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 16 jul 2012 18:39

timo2.0 schreef:. Nee, dan was hij gewoon niet sterk genoeg en het kan best zijn dat hij al bij de eerste aanzet van Ferigo merkte dat hij te hard ging.
Zou kunnen maar ik vond het een merkwaardige laatste stukje "sprint".
Do not CROSS the road!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 18:40

Blijft mijn vraag aan jou openstaan: heeft Van de Velde deze Tour dan zoveel "in de spotlights" gereden?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 jul 2012 18:41

eelcoz schreef: Echter, z'n maniertjes roepen nogal eens irritatie op. Vooral het feit dat hij altijd rare bekken loopt te trekken als de camera in de buurt is.
Ach, weet jij veel welke bekken Voeckler trekt wanneer de camera niét in de buurt is? ;)

Mij viel overigens op dat hij als een eend op zijn fiets zit, wanneer hij recht op de trappers staat. :mrgreen:

Geheel terzijde: waarom moeten die commentatoren (zowel Wuyts als die Hollander) de hele tijd door zitten leuteren, ook (en vooral) als ze niets interessants te vertellen hebben? Nadat ik het gezwollen en vermoeiende gewauwel van Wuyts beu was (dat houdt toch niemand drie weken vol?) ben ik voor de aardigheid overgeschakeld op de NOS, waar ik op het einde volgende onvergetelijke lulzin hoorde: "als u met andere ogen naar het wielrennen kijkt, waar wij u bij proberen te begeleiden, dan gaat u dat soort dingen zien" (of zoiets): zoiets kan je toch niet ménen?!?! (en de etymologische uitleg over 'chasse patate', van iemand die kennelijk meer wist over de taal genaamd 'het Vlaams', was overigens ook te dwaas om los te lopen) :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39671
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2012 18:55

Wat vinden we trouwens van de aktie van sky om de koers "stil" te leggen? Die hadden geen zin om voluit te rijden.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 18:57

Belachelijk, en ik vond het ook wel mooi dat ze tot tweemaal toe volkomen genegeerd werden :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 16 jul 2012 19:27

dario schreef:
eelcoz schreef: Geheel terzijde: waarom moeten die commentatoren (zowel Wuyts als die Hollander) de hele tijd door zitten leuteren, ook (en vooral) als ze niets interessants te vertellen hebben? Nadat ik het gezwollen en vermoeiende gewauwel van Wuyts beu was (dat houdt toch niemand drie weken vol?) ben ik voor de aardigheid overgeschakeld op de NOS, waar ik op het einde volgende onvergetelijke lulzin hoorde: "als u met andere ogen naar het wielrennen kijkt, waar wij u bij proberen te begeleiden, dan gaat u dat soort dingen zien" (of zoiets): zoiets kan je toch niet ménen?!?! (en de etymologische uitleg over 'chasse patate', van iemand die kennelijk meer wist over de taal genaamd 'het Vlaams', was overigens ook te dwaas om los te lopen) :roll:
Soms denk ik dat ook ,maar zo simpel is dat niet denk ik...uren liggen zeveren . Soms zet ik het geluid af en zet de radio op radio Tour!
En soms val ik gewoon in slaap :D
Wat ik erger vind is het niveau van de avondetappe.... dat concept mogen ze ook eens dringend veranderen.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

Plaats reactie