Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gianni
Forum-lid

Gianni 12 jun 2012 16:47

tutti schreef:
Gianni schreef:
ric schreef:

Zoals het op de foto te zien is lijkt het idd nog mee te vallen maar het zijn eigenlijk de minst erge voorbeelden.
Ik heb vaak voor dat ik verloren rij omdat de juiste weg totaal verkeerd staat aangegeve en dat zou niet mogen.
Hoi Gianni,

Je hebt het over een geplande route. Is dit dan een GPX route die je van Internet hebt gehaald?
Is het dan ook mogelijk dat het "andere apparaat" de route niet goed heeft opgenomen of light het aan het apparaat dat de route weergeeft?
Bedankt om mee te denken, jammer genoeg komt dit ook voor bij het navigeren.
Ben eens benieuwd wat rivosports aangeeft als mogelijk probleem.

rivosports
Forum-lid

rivosports 12 jun 2012 19:57

Hallo Gianni,

Tot jouw melding kwam, waren wij niet op de hoogte van dit issue. We hebben het, inclusief jouw voorbeelden, direct doorgegeven aan Bryton. Door de slechte weersomstandigheden was Bryton vandaag gesloten waardoor wij vandaag geen statusupdate hebben gekregen. We hopen zo snel als mogelijk uitsluitsel te geven.

tijs_a
Forum-lid

tijs_a 12 jun 2012 23:46

Als aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb mijn Bryton gereset en gerecovered. Dit mocht echter niet baten. Ook heb ik gemerkt dat als ik oude gpxs die ik eerder ingeladen heb opnieuw upload en op mijn bryton zet, deze ook het probleem hebben. Het lijkt dat er iets op de site veranderd is. Kan rivosport hier iets over zeggen?

borrelli
Forum-lid

borrelli 12 jun 2012 23:47

TokSik schreef:Gisteren de Rider 50 gekregen en onmiddellijk beginnen installeren.
Moet zeggen dat de installatie van Bryton Bridge 2 niet echt geweldig goed verliep... Er gebeurt nu helemaal niets als ik het programma open.
Als ik via de website (BrytonSport) mijn account open, kan ik mijn Rider wel aanspreken.

Nu heb ik alvast wat vraagjes:

- Ik heb de nieuwe Cycle Maps gedownload van de website en de instructies daar gevolgd, maar waar kan ik nu verifiëren of die nieuwe kaarten nu effectief in gebruik zijn? Kan ik ergens een versie-nummer zien of zo...?

- Het zou handig zijn dat ik weet dat ik de laatste firmware en de meest recente kaarten op mijn toestel heb staan. Op Bryton Sport blijft vb. die banner staan van "Werk uw Rider 50 HD-kaarten bij ...". En ook de knop "update" (ik denk ergens onder "mijn apparaat") kan je blijven gebruiken. Het zou interessanter zijn als Bryton Sport na synchronisatie met het toestel zelf aangeeft dat er zich verouderde firmware of kaarten op mijn toestel bevinden en mij de vraag stelt of ik deze wil updaten. Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken...

- Blijkbaar moet je altijd die Bryton Bridge geïnstalleerd hebben op je pc om de gegevens van je toestel te kunnen inlezen? Als ik vb. mijn toestel aansluit op de pc op mijn werk (onder de middagpauze hè ;) ), dan zou het handig zijn als ik de data kon inlezen via de website Bryton Sport, maar blijkbaar gaat dit dus niet. Klopt dat?
Ik krijg nl. volgende foutmelding (Bryton aangekoppeld en ingeschakeld):

Heb de indruk dat je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werken te krijgen...
Alles gaat via de site. Bridge is alleen de communicatielink tussen uw Bryton en de website. Daarom niet via je werkpc zonder bridge. Geeft de website aan dat je iets moet updaten, dan is dat eenvoudig en snel gebeurt. HD kaarten even de aanwijzingen op de website volgen http://www.brytonsport.com/help/cr" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat die erop staan zie je door op de kaart te kijken en in te zoomen en dan zou je in kleurtjes verschil moeten zien tussen gewone weg, fietspad, snelweg, etc. Nu heb je alles erop en kun je aan het fietsen. Volgende keren gaat alles sneller want nu is het allemaal bijgewerkt.

rivosports
Forum-lid

rivosports 13 jun 2012 12:16

borrelli schreef:
TokSik schreef:Gisteren de Rider 50 gekregen en onmiddellijk beginnen installeren.
Moet zeggen dat de installatie van Bryton Bridge 2 niet echt geweldig goed verliep... Er gebeurt nu helemaal niets als ik het programma open.
Als ik via de website (BrytonSport) mijn account open, kan ik mijn Rider wel aanspreken.

Nu heb ik alvast wat vraagjes:

- Ik heb de nieuwe Cycle Maps gedownload van de website en de instructies daar gevolgd, maar waar kan ik nu verifiëren of die nieuwe kaarten nu effectief in gebruik zijn? Kan ik ergens een versie-nummer zien of zo...?

- Het zou handig zijn dat ik weet dat ik de laatste firmware en de meest recente kaarten op mijn toestel heb staan. Op Bryton Sport blijft vb. die banner staan van "Werk uw Rider 50 HD-kaarten bij ...". En ook de knop "update" (ik denk ergens onder "mijn apparaat") kan je blijven gebruiken. Het zou interessanter zijn als Bryton Sport na synchronisatie met het toestel zelf aangeeft dat er zich verouderde firmware of kaarten op mijn toestel bevinden en mij de vraag stelt of ik deze wil updaten. Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken...

- Blijkbaar moet je altijd die Bryton Bridge geïnstalleerd hebben op je pc om de gegevens van je toestel te kunnen inlezen? Als ik vb. mijn toestel aansluit op de pc op mijn werk (onder de middagpauze hè ;) ), dan zou het handig zijn als ik de data kon inlezen via de website Bryton Sport, maar blijkbaar gaat dit dus niet. Klopt dat?
Ik krijg nl. volgende foutmelding (Bryton aangekoppeld en ingeschakeld):

Heb de indruk dat je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werken te krijgen...
Alles gaat via de site. Bridge is alleen de communicatielink tussen uw Bryton en de website. Daarom niet via je werkpc zonder bridge. Geeft de website aan dat je iets moet updaten, dan is dat eenvoudig en snel gebeurt. HD kaarten even de aanwijzingen op de website volgen http://www.brytonsport.com/help/cr" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat die erop staan zie je door op de kaart te kijken en in te zoomen en dan zou je in kleurtjes verschil moeten zien tussen gewone weg, fietspad, snelweg, etc. Nu heb je alles erop en kun je aan het fietsen. Volgende keren gaat alles sneller want nu is het allemaal bijgewerkt.
Beste Toksik,
We bedanken allereerst @borelli voor zijn/haar input.
Jouw boodschap geeft maar weer eens aan hoe moeilijk goede communicatie is.

Bryton Bridge2 is een klein softwarepakketje dat op de achtergrond van je PC draait en automatisch je Bryton apparaat detecteert als je deze aansluit op een van je USB poorten. Inhoudelijk doet dit programma niets.

Bij de introductie van de nieuwe Cycle Route kaart hebben wij in eerste instantie nieuwe producten die uitgeleverd werden voorzien van de Cycle Route kaart. Op de verpakking zat een sticker "Now with Cycling Maps". Vervolgens hebben wij een paar weken later de upgrade van de kaart vrijgegeven voor de bezitters van een Bryton met HD kaart. We hadden niet verwacht dat dit problemen op zou leveren met de kopers van een Bryton met de nieuwe CR kaart mede omdat op de verpakking een extra sticker is geplakt. In de toekomst zullen wij hier meer aandacht aan besteden en wij verontschuldigen ons voor de ontstane verwarring.

Als je verbinding maakt met http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; wordt automatisch gecheckt of er voor uw apparaat nieuw firmware of software beschikbaar is. U krijgt dan de vraag of u deze firmware of software wilt bijwerken. Op hetzelfde scherm worden ook de software versienummers van de Bryton server en de versie op uw apparaat weergegeven.Blijkbaar had je verwacht een "oud" product te krijgen waarop sowieso updates zouden zitten. Dat je niets hebt gezien komt echter omdat je product up-to-date is. We jammer voor Bryton dat dit op een forum wordt omschreven als "Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken".

Je kunt je Bryton Sport op net zoveel computers als je wilt benaderen. Als je ook data uit wilt wisselen, moet je in ieder geval Bryton Bridge op die computer installeren. Of jouw werkgever je toestaat om zelf software op een zakelijke PC te installeren, zou ik even navragen bij je systeem beheerder.
De meest recente versie van Bryton Bridge2 kun je altijd op http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; onder help/downloads vinden.

Ondanks dat we je een volledig up-to-date product hebben geleverd, kom je tot de conclusie dat "je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werk te krijgen ....". Voor ons een wijze les dat we in de toekomst uitdrukkelijker moeten vermelden dat het product up-to date is.

Excuses voor het vele ongemak.

rivosports
Forum-lid

rivosports 13 jun 2012 12:47

justeltjo schreef:Ow, ik zit zelf twijfelen over de Bryton.... maar als ik hem dus nu zou kopen dan heb ik alleen maar Benelux kaart en verder helemaal niets? Ik voel er weinig voor om voor die paar keer dat ik in een ander land fiets een hele kaart te moeten kopen. Weet Rivosports hier wat meer over?

Garmin Edge 705 en 800 kunnen wel gewoon met gedownloade OSM kaarten overweg?
Hallo Justeltjo,
Een klein stukje hoger op deze pagina citeer je een bericht van ons over de details die je kunt zien voor landen die je niet geactiveerd hebt.
Wat je kunt zien, is eenvoudig te controleren. Vraag eventueel je Bryton dealer of je even een Rider 50 mag vasthouden.
Wat je doet is het volgende:
1. Zoom met behulp van de joystick uit totdat je heel Europa ziet
2. Ga met behulp van de joystick naar bijv. Spanje
3. Zoom vervolgens zo ver als mogelijk in totdat je de boodschap krijgt "bezoek onze officiële website voor een gedetailleerde kaart".

Succes

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 13 jun 2012 13:04

@rivosports, iemand van het forum is al zo vriendelijk geweest om screenshots te maken (vorige pagina). Maar bedankt voor de reactie!

TokSik
Forum-lid

TokSik 13 jun 2012 13:51

rivosports schreef: Beste Toksik,
We bedanken allereerst @borelli voor zijn/haar input.
Jouw boodschap geeft maar weer eens aan hoe moeilijk goede communicatie is.

Bryton Bridge2 is een klein softwarepakketje dat op de achtergrond van je PC draait en automatisch je Bryton apparaat detecteert als je deze aansluit op een van je USB poorten. Inhoudelijk doet dit programma niets.

Bij de introductie van de nieuwe Cycle Route kaart hebben wij in eerste instantie nieuwe producten die uitgeleverd werden voorzien van de Cycle Route kaart. Op de verpakking zat een sticker "Now with Cycling Maps". Vervolgens hebben wij een paar weken later de upgrade van de kaart vrijgegeven voor de bezitters van een Bryton met HD kaart. We hadden niet verwacht dat dit problemen op zou leveren met de kopers van een Bryton met de nieuwe CR kaart mede omdat op de verpakking een extra sticker is geplakt. In de toekomst zullen wij hier meer aandacht aan besteden en wij verontschuldigen ons voor de ontstane verwarring.

Als je verbinding maakt met http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; wordt automatisch gecheckt of er voor uw apparaat nieuw firmware of software beschikbaar is. U krijgt dan de vraag of u deze firmware of software wilt bijwerken. Op hetzelfde scherm worden ook de software versienummers van de Bryton server en de versie op uw apparaat weergegeven.Blijkbaar had je verwacht een "oud" product te krijgen waarop sowieso updates zouden zitten. Dat je niets hebt gezien komt echter omdat je product up-to-date is. We jammer voor Bryton dat dit op een forum wordt omschreven als "Nu moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken".

Je kunt je Bryton Sport op net zoveel computers als je wilt benaderen. Als je ook data uit wilt wisselen, moet je in ieder geval Bryton Bridge op die computer installeren. Of jouw werkgever je toestaat om zelf software op een zakelijke PC te installeren, zou ik even navragen bij je systeem beheerder.
De meest recente versie van Bryton Bridge2 kun je altijd op http://www.brytonsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; onder help/downloads vinden.

Ondanks dat we je een volledig up-to-date product hebben geleverd, kom je tot de conclusie dat "je er initieel toch wel wat tijd moet insteken om alles aan het werk te krijgen ....". Voor ons een wijze les dat we in de toekomst uitdrukkelijker moeten vermelden dat het product up-to date is.

Excuses voor het vele ongemak.
Bedankt voor het antwoord, Rivosports!
Aan de toon van het antwoord merk ik dat het precies aan mij ligt... :)
Ik besef dat ik het toestel nog niet helemaal snap, maar toch, sommige dingen storen mij gewoon een beetje.
Ik stel maar vast en meld dit op een forum, niet om het toestel af te breken, maar om het te verbeteren naar de toekomst toe. Heb er zelf ook baat bij...

Ik heb het toestel gekocht bij mij lokale (kleine) fietsenmaker. Kans is groot dat het toestel niet up-to-date was bij aankoop. En nu ik erover nadenk, nadat ik zelf het toestel geüpdate heb (geen vraag voor update gezien) stond er nieuwe firmware op en werd Bryton Bridge geüpdate naar BB2. Dus vrij zeker dat ik een product kocht dat niet up-to-date was.
Maar geen probleem hoor, het toestel is nu waarschijnlijk up-to-date.

Na deze updates heb ik op 10 juni l.l.de kaart van Benelux voor de eerste keer geactiveerd via Bryton Sport. Heb ik nu dan automatisch die Cycle Route kaart ook?
Want ik heb dan ook die upgrade manueel gedaan (http://www.brytonsport.com/help/cr" onclick="window.open(this.href);return false;), dus dat mapje "bikedata" gekopieerd naar "mapengine" en dan online bij de kaarten terug op "geactiveerd" geklikt. Was dit dan overbodig? Ik weet het nog altijd niet...
(vind deze manier van upgraden trouwens redelijk primitief. Mapje downloaden, handmatig verplaatsen naar een andere map,.... Mag voor mij wel wat geautomatiseerd worden in de lijn van: "Klik hier om de nieuwe Cycle Route kaart te installeren" .... even wachten .... "Nieuwe Cycle Route kaart is nu op uw toestel geïnstalleerd" ;) of is dit wishfull thinking?).

Spijtig dat ik het toestel niet "op verplaatsing" kan uitlezen zonder die Bryton Bridge. Ik kan me voorstellen dat ik een gereden rit wil bekijken op de pc van een vriend, in een internetcafé als ik op fietsvakantie ben, op mij werk-PC waarop ik geen bijkomende software mag installeren, ...

Vanavond voor de eerste keer een ritje doen en vastleggen op de Bryton. Benieuwd naar de resultaten!
Hij is toch waterdicht hè? Want met dit weer... :?

mclos
Forum-lid

mclos 13 jun 2012 22:35

Vandaag de Bryton Rider 50T (dus compleet incl hartslagband en cadanssensor) nieuw gekocht voor €289 (net prijsje dacht ik zo :D ) ... vanavond plug and play gedaan Benelux geactiveerd en eerlijk is eerlijk tot op dit moment geen problemen tegen gekomen... 8-)

Als ik nog nadere ontwikkelingen heb zal ik het ook hier kenbaar maken...

omit
Forum-lid

omit 17 jun 2012 22:10

@rivosport, dit weekend in winterberg geweest. De route was perfect alleen het weer niet, zaterdag de hele dag in de regen met 11 graden, daar was ik op een gegeven moment wel klaar mee en heb toen via navigeren naar adres getracht naar huis toe te navigeren. Helaas stuurt de bryton je over geitenpaadjes, niet echt aan te raden.

Is het mogelijk om een keuze toe te voegen over welke wegen genavigeerd moet worden?

Tim leenders
Forum-lid

Tim leenders 18 jun 2012 09:25

mclos schreef:Vandaag de Bryton Rider 50T (dus compleet incl hartslagband en cadanssensor) nieuw gekocht voor €289 (net prijsje dacht ik zo :D ) ... vanavond plug and play gedaan Benelux geactiveerd en eerlijk is eerlijk tot op dit moment geen problemen tegen gekomen... 8-)

Als ik nog nadere ontwikkelingen heb zal ik het ook hier kenbaar maken...

Dat is nog eens een koopje! waar heb je hem gehaald? dan kan ik daar ook eens langs 8-)

mclos
Forum-lid

mclos 18 jun 2012 12:35

Tim leenders schreef:Dat is nog eens een koopje! waar heb je hem gehaald? dan kan ik daar ook eens langs 8-)
Bij Altaflex in Musselkanaal (of all places (kwam ze tegen via Marktplaats).
Zou wel even bellen als ik jouw was, ivm wel/niet op voorraad hebben.

Musselkanaal is niet bij mij om de hoek, maar was zeker de moeite waard.
Verzenden is GRATIS, maar daar wilde ik niet op wachten aangezien ik hem graag mee wilde hebben voor het Bike Festival in Willingen afgelopen weekend.

Plaats reactie