Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Nou ieder doet het op zijn manier,nogmaals ik doe het al 50 jaar zo en het gaat altijd goed.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Ikon zegt toch helemaal niet dat hij dat doet? Wat een reactie weer, waar is zo scherp reageren voor nodig Keeszx?Keezx schreef:Jij brengt je fiets toch voor elk lulligheidje naar de FM?
Als ik je FM was zou ik dat ook zeggen en niet wat ik echt dacht......
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Hij zal een slechte nacht gehad hebbenStorm-biker schreef:Ikon zegt toch helemaal niet dat hij dat doet? Wat een reactie weer, waar is zo scherp reageren voor nodig Keeszx?Keezx schreef:Jij brengt je fiets toch voor elk lulligheidje naar de FM?
Als ik je FM was zou ik dat ook zeggen en niet wat ik echt dacht......
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Na een aantal (pekel)ritten mijn fiets toch een keer iets grondiger schoongemaakt dan normaal.
Ketting volledig ontvet en grondig schoongemaakt. Cassette eraf en deze ook weer spik en span.
Vervolgens na een jaar fietsen maar eens naar de Mavic naaf gekeken. Tutorial bekeken en vervolgens zelf aan de gang.
M.u.v. wat vuil zag alles er nog goed uit, dus ontvet en opnieuw gesmeerd met Shimano mineral oil (zoals aangeraden door mavic / GCN). Naaf loopt toch weer wat lekkerder.
Volgende stappen: FSA crank (bb386) eens ‘preventief’ eraf halen en kijken of daar alles er nog goed uitziet. Zelfde geldt voor het balhoofd.
Ketting volledig ontvet en grondig schoongemaakt. Cassette eraf en deze ook weer spik en span.
Vervolgens na een jaar fietsen maar eens naar de Mavic naaf gekeken. Tutorial bekeken en vervolgens zelf aan de gang.
M.u.v. wat vuil zag alles er nog goed uit, dus ontvet en opnieuw gesmeerd met Shimano mineral oil (zoals aangeraden door mavic / GCN). Naaf loopt toch weer wat lekkerder.
Volgende stappen: FSA crank (bb386) eens ‘preventief’ eraf halen en kijken of daar alles er nog goed uitziet. Zelfde geldt voor het balhoofd.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Balhoofd is idd wel bij sommige fietsen ( waaronder mijne) een zwak punt. De spray van het voorwiel is funest voor het onderste lager. Goed dik vet ( schroefassen vet) doet wel deels de truc.
@schoonmaaktips: mijn huidige methode:
1) fiets drogen bij de kachel
2) met een borstel zand en zout van de fiets vegen
3) met een doek (en eventueel wat wasbenzine) de draaiende delen schoon(ig) wrijven
4) nieuw vet op de ketting
Genoeg om kraken en onnodig slijten te voorkomen.
Bij mooier weer vervang ik ketting en cassette en krijgt de fiets weer alle TLC die ze verdient.
@on topic (oh ja). Gisteravond stickers ontworpen voor de wielen onder Kermit-de-Cannondale (Of telt dat niet als klussen?)
1) fiets drogen bij de kachel
2) met een borstel zand en zout van de fiets vegen
3) met een doek (en eventueel wat wasbenzine) de draaiende delen schoon(ig) wrijven
4) nieuw vet op de ketting
Genoeg om kraken en onnodig slijten te voorkomen.
Bij mooier weer vervang ik ketting en cassette en krijgt de fiets weer alle TLC die ze verdient.
@on topic (oh ja). Gisteravond stickers ontworpen voor de wielen onder Kermit-de-Cannondale (Of telt dat niet als klussen?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
@53×11 ik zou zeggen van wel.
Ghost Nivolet 6LC
Nu de fiets toch deels uitelkaar was , de cassette en ketting gereinigd , tandwielen gedemonteerd van kapotte crank en schoongemaakt , blad boutjes van oud vet ontdaan. Winter wielen en frame schoongemaakt , en nieuwe c-bear lagers geperst . Morgen komt de crank binnen.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Eindelijk weer eens een middag vrij om aan wat retro-projecten te sleutelen. Dus de Gazelle AB maar voorzien van een setje derailleurs en een ketting, die is bijna klaar. En ook verder gegaan met de Koga Granwinner, kabelgeleiders toch van het frame afgekregen, vervangen door commandeurs, remgrepen erop gezet en een beetje geprutst met de buitenkabels.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Even snel een oude Raleigh Team uit elkaar gehaald. Morgen wat soldeerwerk bij een ouderwetse stalen frame bouwer en daarna spuiten bij United Colors. Dit is weliswaar een exemplaar uit Worksop, maar bouwjaar is 1978, het Reynolds 531 frame heeft campa patjes, met zelfs nog portacatena gaatjes. Het eind resultaat wordt een Gerrie " dood of de gladiolen" Kneteman replica.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Spuit je je fiets niet eerst af dan? Volgens mij krijg je met drogen en borstelen nooit al het zout echt weg. Voel je ook, blijft een beetje plakkerig laagje achter.53x11 schreef:@schoonmaaktips: mijn huidige methode:
1) fiets drogen bij de kachel
2) met een borstel zand en zout van de fiets vegen
3) met een doek (en eventueel wat wasbenzine) de draaiende delen schoon(ig) wrijven
4) nieuw vet op de ketting
Genoeg om kraken en onnodig slijten te voorkomen.
Bij mooier weer vervang ik ketting en cassette en krijgt de fiets weer alle TLC die ze verdient.
@on topic (oh ja). Gisteravond stickers ontworpen voor de wielen onder Kermit-de-Cannondale (Of telt dat niet als klussen?)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.