Pagina 77 van 291
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 11:20
door Heppiebianchi
Nou ieder doet het op zijn manier,nogmaals ik doe het al 50 jaar zo en het gaat altijd goed.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 11:44
door Storm-biker
Keezx schreef:Jij brengt je fiets toch voor elk lulligheidje naar de FM?
Als ik je FM was zou ik dat ook zeggen en niet wat ik echt dacht......
Ikon zegt toch helemaal niet dat hij dat doet? Wat een reactie weer, waar is zo scherp reageren voor nodig Keeszx?
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 12:00
door Heppiebianchi
Storm-biker schreef:Keezx schreef:Jij brengt je fiets toch voor elk lulligheidje naar de FM?
Als ik je FM was zou ik dat ook zeggen en niet wat ik echt dacht......
Ikon zegt toch helemaal niet dat hij dat doet? Wat een reactie weer, waar is zo scherp reageren voor nodig Keeszx?
Hij zal een slechte nacht gehad hebben
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 15:43
door NoBlink
Na een aantal (pekel)ritten mijn fiets toch een keer iets grondiger schoongemaakt dan normaal.
Ketting volledig ontvet en grondig schoongemaakt. Cassette eraf en deze ook weer spik en span.
Vervolgens na een jaar fietsen maar eens naar de Mavic naaf gekeken. Tutorial bekeken en vervolgens zelf aan de gang.
M.u.v. wat vuil zag alles er nog goed uit, dus ontvet en opnieuw gesmeerd met Shimano mineral oil (zoals aangeraden door mavic / GCN). Naaf loopt toch weer wat lekkerder.
Volgende stappen: FSA crank (bb386) eens ‘preventief’ eraf halen en kijken of daar alles er nog goed uitziet. Zelfde geldt voor het balhoofd.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 16:10
door Infinito GB
Balhoofd is idd wel bij sommige fietsen ( waaronder mijne) een zwak punt. De spray van het voorwiel is funest voor het onderste lager. Goed dik vet ( schroefassen vet) doet wel deels de truc.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 24 jan 2017 18:16
door 53x11
@schoonmaaktips: mijn huidige methode:
1) fiets drogen bij de kachel
2) met een borstel zand en zout van de fiets vegen
3) met een doek (en eventueel wat wasbenzine) de draaiende delen schoon(ig) wrijven
4) nieuw vet op de ketting
Genoeg om kraken en onnodig slijten te voorkomen.
Bij mooier weer vervang ik ketting en cassette en krijgt de fiets weer alle TLC die ze verdient.
@on topic (oh ja). Gisteravond stickers ontworpen voor de wielen onder Kermit-de-Cannondale (Of telt dat niet als klussen?)
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 25 jan 2017 11:27
door Sweety2008
@53×11 ik zou zeggen van wel.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 28 jan 2017 20:28
door wdfl
alle kabels vervangen en een nief stuurlintje geplaatst
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 31 jan 2017 20:15
door Jac
Nu de fiets toch deels uitelkaar was , de cassette en ketting gereinigd , tandwielen gedemonteerd van kapotte crank en schoongemaakt , blad boutjes van oud vet ontdaan. Winter wielen en frame schoongemaakt , en nieuwe c-bear lagers geperst . Morgen komt de crank binnen.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 02 feb 2017 19:56
door H-W
Eindelijk weer eens een middag vrij om aan wat retro-projecten te sleutelen.
Dus de Gazelle AB maar voorzien van een setje derailleurs en een ketting, die is bijna klaar. En ook verder gegaan met de Koga Granwinner, kabelgeleiders toch van het frame afgekregen, vervangen door commandeurs, remgrepen erop gezet en een beetje geprutst met de buitenkabels.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 02 feb 2017 21:42
door Vieux chnoque
Even snel een oude Raleigh Team uit elkaar gehaald. Morgen wat soldeerwerk bij een ouderwetse stalen frame bouwer en daarna spuiten bij United Colors. Dit is weliswaar een exemplaar uit Worksop, maar bouwjaar is 1978, het Reynolds 531 frame heeft campa patjes, met zelfs nog portacatena gaatjes. Het eind resultaat wordt een Gerrie " dood of de gladiolen" Kneteman replica.
Re: Vandaag geklust aan de fiets
Geplaatst: 03 feb 2017 10:39
door dropje73
53x11 schreef:@schoonmaaktips: mijn huidige methode:
1) fiets drogen bij de kachel
2) met een borstel zand en zout van de fiets vegen
3) met een doek (en eventueel wat wasbenzine) de draaiende delen schoon(ig) wrijven
4) nieuw vet op de ketting
Genoeg om kraken en onnodig slijten te voorkomen.
Bij mooier weer vervang ik ketting en cassette en krijgt de fiets weer alle TLC die ze verdient.
@on topic (oh ja). Gisteravond stickers ontworpen voor de wielen onder Kermit-de-Cannondale (Of telt dat niet als klussen?)
Spuit je je fiets niet eerst af dan? Volgens mij krijg je met drogen en borstelen nooit al het zout echt weg. Voel je ook, blijft een beetje plakkerig laagje achter.