Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

monique70
Forum-lid

monique70 26 mei 2016 09:02

Je wilt niet weten waar ik 's avonds / 's nachts / 's ochtends allemaal in mijn eentje fiets :) Er zijn maar weinig momenten waarop ik me echt onveilig voel. Ik ben meer bang voor pech of een ongeval in mijn eentje in het donker, dan voor duistere figuren die ik tegen kom. Met de meeste kroeggangers kan je als vrouw op gekke tijdstippen hele leuke discussies hebben.

Maar als het kan, fiets ik liever lekker overdag in het zonnetje :)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

hans905
Forum-lid

hans905 26 mei 2016 20:12

Vandaag vrij genomen, fiets in de auto gegooid (gelegd...) en naar Zuid-Limburg gereden. Mooi rondje uitgezet om mijn nieuwe fiets eens in de heuvels uit te proberen en om het klimmen en dalen weer op te pikken (volgende week tocht Ardennen en daarna 6 dagen Sardinie). Gestart in Berg en Terblijt, afgedaald richting Maastricht en vervolgens Bemelerberg, Loorberg, Camerig (voor het eerst), Vaalserberg, Fromberg, Sibbegrubbe, Cauberg en Geulhemmerberg. 72 km, net geen 1000 hm en het voelde goed. Mooi weer, dat helpt, en op de Daalhemmerweg (afdaling) nog ingehaald door de dames van het Cervelo-Bigla team (die er flink de vaart in hadden).

https://www.strava.com/activities/588733663

Hartox
Forum-lid

Hartox 26 mei 2016 20:30

Trainingsrondje op de wielerbaan in Groningen.. Was nu de 4e keer, begin het steeds leuker te vinden

https://www.strava.com/activities/588921507

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 26 mei 2016 22:45

hans905 schreef:Vandaag vrij genomen, fiets in de auto gegooid (gelegd...) en naar Zuid-Limburg gereden. Mooi rondje uitgezet om mijn nieuwe fiets eens in de heuvels uit te proberen en om het klimmen en dalen weer op te pikken (volgende week tocht Ardennen en daarna 6 dagen Sardinie). Gestart in Berg en Terblijt, afgedaald richting Maastricht en vervolgens Bemelerberg, Loorberg, Camerig (voor het eerst), Vaalserberg, Fromberg, Sibbegrubbe, Cauberg en Geulhemmerberg. 72 km, net geen 1000 hm en het voelde goed. Mooi weer, dat helpt, en op de Daalhemmerweg (afdaling) nog ingehaald door de dames van het Cervelo-Bigla team (die er flink de vaart in hadden).

https://www.strava.com/activities/588733663

Hmmm.... Dit is precies wat ik voor ogen heb Hans. Dagje op en neer, en daar lekker rijden.

Voor mij ook een prima afstand denk ik. Zal zwaar worden, maar dat is niet erg.

Dit is toch wel mooi van het forum hoor. Mooie tips ed. Krijg ook altijd zin om te gaan fietsen als ik hier een rondje heb gedaan.

:winkthumb:

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 27 mei 2016 17:33

Vanmiddag maar eens een lekker ontspanningsritje door de Hoekse Waard. Het weekend beloofd niet veel goeds qua weer. Op het pontje bij Puttershoek een aardige oudere wielrenner gesproken, je hebt toch niks te doen als je staat te wachten. Daarna lekker zomaar wat rondgereden. Bij Strijen stond een bord met "opgepast agressieve roofvogel". En ja hoor, in de verte zag ik een redelijk grote vogel tussen de bomen heen en weer vliegen, tijd om even rechtsaf te slaan. ;)
En wat een bizarre hoop omleidingen, bijna ieder dorp waar ik doorheen kwam had er een, is dat iets nieuws van 2016? "Wij hebben een nog coolere omleiding met nog meer graafmachines?"
Toen ik thuis was vroeg ik me af of ik nou blij moest zijn of niet dat het wielrennen op tv heb gemist.
Veni. Vidi. Fietsie.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2016 13:14

Net lekker door het Groene Hart gereden. Helaas was het alleen fysiek lekker want ging prima, maar verder weinig lol aan beleefd.
Eerst op rotonde een ouwe *piep* in een Opel Debiela (moet je altijd mee oppassen) die niet keek , later een droeftoeter in een Landrover Disco die er schijt aan had dat de obstakels aan zijn kant van de weg stonden (de mijne is toch groter) en als laatste een appende €&@puber die verkeerde kant fietspad reed zonder te kijken.....
Zucht....:(
Less is bore

bever
Forum-lid

bever 28 mei 2016 18:03

Weervoorspellingen waren erg slecht voor vanmiddag, dus vroeg vertrokken. We hadden het plan om een rondje rustig tempo te rijden, en dat is gelukt ! Heerlijk in D1 gereden, een gemiddelde hartslag van 139 (wat echt uitzonderlijk laag is voor mij) en max hartslag van 159. Een gemiddelde van 25 en een half is dan wel het gevolg, maar wat heb ik genoten ! Vanaf Scheveningen naar de Kennemerduinen, lekker koffie met appeltaart, beetje verdwalen rond Aerdenhout en via Leimuiden langs Braasememeer weer terug. Wat zie je veel om je heen als je niet gefocust bent op je snelheid of hartslag. Helemaal zen ! Het weer was overigens prima, geen spatje regen gehad.

https://www.strava.com/activities/590779007

i-mac

i-mac 28 mei 2016 18:38

Ondanks dat er op amper 800 meter van mijn deur een toertocht werd georganiseerd, toch een andere route gekozen. Ook omdat ik deze morgen met mijn vrouw even heb genoten van "Quality Time". Lekker samen gaan ontbijten in het centrum van Brugge (waar mijn vrouw ook werkt). Pas na 11 de fiets op, en bollen maar. Via de Damse Vaart en de "Stinker en de Blinker" (volksnaam voor afleidingskanalen). Deze gevolgd tot aan Eeklo, en dan recht het Meetjesland in (alwaar ene Roger De Vlaeminck ettelijke uren heeft getraind). Hier kan je uren fietsen zonder één dorp te moeten passeren. Van het ene veldweggetje naar het andere.

Na ±70km kwam ik dan te Hoofdplaat aan. Daar ben ik de dijk opgegaan, en heb daar een goeie 10 minuten stilletjes op een bak gezeten, om te genieten van het landschap. Nu ja, mooi is nog iets anders. Borssele is toch niet echt een mooi zicht. Maar het vele vrachtverkeer op de Schelde, dat heeft wel iets. Ergens zou ik wel eens een paar dagen willen meevaren.

Via Breskens en Retranchement dan naar Knokke gefietst. Daar vlug even goeiedag gaan zeggen aan mijn schoonbroer (in Nederland is dat zwager denk ik). Die keek op als ik hem zei dat ik er al 101km had opzitten.

Vervolgens mijn weg verder gezet richting Ramskapelle om na wat draaien en keren weer aan te komen te Brugge.

129,4km in 4u45. Lekker weer, mooie omgeving, gezellig fietsen, wat kan een mens meer wensen? En zo gaat de teller ook boven de 5000 dit jaar. Mij hoor je zeker niet klagen.

https://www.strava.com/activities/590769277

scoloo
Forum-lid

scoloo 28 mei 2016 19:00

Tweede dag van de vakantie in de Eiffel. Gisteren even een kort klimmetje gedaan, vandaag stond het echte werk op het programma.

Redelijk veel hoogtemeters gemaakt en mijn nieuwe fiets beter leren kennen. Onderweg zon, hagel en regen en desondanks toch een heerlijke rit.

Maar Poeh afdalen op een nieuwe fiets in een onbekende omgeving blijft toch altijd spannend. Tussendoor nog een vrachtwagen chauffeur geholpen die de draai niet kon maken op een berg weggetje. De beste man was me er zeer dankbaar voor.

Alle lof ook voor de mensen die hier wonen. Geen gejaag, ze blijven rustig achter je hangen totdat ze er voorbij kunnen. Heerlijk! Nog een volle week voor de boeg!

https://www.strava.com/activities/590788225
Biking is Living!

robbiey
Forum-lid

robbiey 28 mei 2016 21:14

Interval rondje hoeksche waard vanuit dord naar strijen cillaarshoek, puttershoek en weer terug. Heerlijk weer, hard getraind , 55 km, top

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2016 09:00

Gisteren samen met csteenbe, magoo en DaPoker de Tour de Namur gereden. We moesten er vroeg voor opstaan, omdat ik 's avonds nog in Groningen verwacht werd. Het voordeel hiervan was dat het nog behoorlijk rustig was bij de start en we dus mooi dichtbij de startplek konden parkeren.

De rit zelf was prachtig. Niet enorm zwaar, maar zwaar zat om de benen af en toe eens lekker pijn te doen. Hoogtepunt was de Triple Mur de Monty, wat een kloteding... Het wegdek was overigens wel vaak om te huilen. Het weer werkte goed mee, na een paar uurtjes kwam de zon er goed bij.

Organisatie door Golazo vond ik iets tegenvallen. Paar pijlen die echt niet goed hingen, sommige seingevers stonden te slapen en de laatste bevoorrading kwam zo laat dat 't eigenlijk al geen zin meer had. Start/finish wel weer dik in orde :winkthumb:

168 km met 2300 hm

http://tpks.ws/C40re

Onze huisfotograaf DaPoker maakte enkele fraaie plaatjes...

Afbeelding

4-mans selfie

Afbeelding

Bij Golazo kom je vol thuis

Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 29 mei 2016 13:04

Gisteren een 'klein rondje Flevoland' gereden (@Rico bedankt ;-)) omdat het zo lekker voelt op de racefiets. :) Het weer was zonnig en met een briesje uit het noordoosten (3Bf) een zomerse temperatuur van 23°C. Via Lelystad, Dronten naar Elburg. Ik was van plan om via de mooie Zuiderzeeroute naar Harderwijk te rijden maar de opkomende 'onweerswolken' hebben mij doen besluiten maar via de Flevolandsekant van het Veluwemeer naar Zeewolde te rijden. Enfin, niet lang daarna een zgn. latexdouche van een lekke achterband, maar gelukkig zorgde de vloeibare latex voor het dichten van het lek in de Schwalbe Po One tubelessband. Moest nog wel een paar keer de band een beetje oppompen omdat er toch teveel lucht was ontsnapt, enfin daarna zonder problemen door kunnen rijden tot in Almere. Onderweg merkte je wel dat het weer aan het veranderen was want de wind draaide van noordoost naar noord tot noordwest waardoor ik vanaf ong. Zeewolde de wind soms tegen had en de temperatuur opliep naar 27°C.! Maar het was weer een pracht van een rit, goed voor 119km.! :like:

https://www.strava.com/activities/590740470
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie