Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
-
- Forum-lid HC
Ach als iemand hier het goede antwoord weet op maatregelen, rekenen we hem daar over een jaar op af, goed???
Wie weet er nu wat te doen?
Ik zelf ben heel blij met de Nederlandse aanpak en eigenlijk ook de Duitse, daar zit niet heel veel tussen.
Nederland heeft diepen zakken, we hebben commentaar gehad op rutte, maar we hebben wel geld nu.
Amerika met NL vergelijken slaat nergens op. Als de VS twee maanden plat ligt zijn ze failliet die hebben geen stuiver en geen vangnet, dus zullen ze weer oorlog gaan voeren om de economie op gang te helpen.
Het is nu niet in te schatten wat meer doden geeft een complete lockdown of niet. Ja misschien minder corona doden maar dat zijn veelal zwakken net als met een normale griep.
Ik hoor nu al direct om mij heen dat scans met vreemde plekjes in de borst worden uitgesteld bij een vrouw van 38, dat vind ik eerlijk gezegd veel erger..... die kan misschien nu prima geholpen worden maar als we die hele behandeling vertragen misschien niet. Midden in de bloei van haar leven, twee kinderen.
Ook bij een ouder man die ze normaal nog zouden rekken merk ik nu dat ze het gewoon eerder opgeven. Die tweede begrijpelijk de eerste niet.
Alleen aan corona doden denken is korte termijn denken. En er komt wel weer iets anders. Ik snap de enorme druk op het zorgpersoneel en ik probeer me in te denken (snappen doe je dat denk ik niet als je er niet middenin staat) hoe het is op een afdeling waarbij vrijwel niemand het haalt en het zo,n gekkenhuis is en je dan buiten het ziekenhuis ook nog eens een heel ander leven hebt dan normaal. zwaar, zeer zwaar moet het zijn.
Wie weet er nu wat te doen?
Ik zelf ben heel blij met de Nederlandse aanpak en eigenlijk ook de Duitse, daar zit niet heel veel tussen.
Nederland heeft diepen zakken, we hebben commentaar gehad op rutte, maar we hebben wel geld nu.
Amerika met NL vergelijken slaat nergens op. Als de VS twee maanden plat ligt zijn ze failliet die hebben geen stuiver en geen vangnet, dus zullen ze weer oorlog gaan voeren om de economie op gang te helpen.
Het is nu niet in te schatten wat meer doden geeft een complete lockdown of niet. Ja misschien minder corona doden maar dat zijn veelal zwakken net als met een normale griep.
Ik hoor nu al direct om mij heen dat scans met vreemde plekjes in de borst worden uitgesteld bij een vrouw van 38, dat vind ik eerlijk gezegd veel erger..... die kan misschien nu prima geholpen worden maar als we die hele behandeling vertragen misschien niet. Midden in de bloei van haar leven, twee kinderen.
Ook bij een ouder man die ze normaal nog zouden rekken merk ik nu dat ze het gewoon eerder opgeven. Die tweede begrijpelijk de eerste niet.
Alleen aan corona doden denken is korte termijn denken. En er komt wel weer iets anders. Ik snap de enorme druk op het zorgpersoneel en ik probeer me in te denken (snappen doe je dat denk ik niet als je er niet middenin staat) hoe het is op een afdeling waarbij vrijwel niemand het haalt en het zo,n gekkenhuis is en je dan buiten het ziekenhuis ook nog eens een heel ander leven hebt dan normaal. zwaar, zeer zwaar moet het zijn.
Nouuuuuuu,
Eén Belg. Er zijn nu toch meerdere hier die allemaal even hebben komen zeggen dat ze Belg zijn en dat ze eerder of beter reageren. Ik proef een superioriteitsgevoel.
Wij zouden geen lock down hebben, Fransen en Belgen wel. Ik zie hier ook geen mens op straat meer en de cijfers en trends verschillen helemaal niet zo veel.
Ik irriteer me eraan. Het heeft geen plaats.
Eén Belg. Er zijn nu toch meerdere hier die allemaal even hebben komen zeggen dat ze Belg zijn en dat ze eerder of beter reageren. Ik proef een superioriteitsgevoel.
Wij zouden geen lock down hebben, Fransen en Belgen wel. Ik zie hier ook geen mens op straat meer en de cijfers en trends verschillen helemaal niet zo veel.
Ik irriteer me eraan. Het heeft geen plaats.
Vergeet niet waar we vandaan komen met de relatie tussen Nederland en België waar de laatste zich Calimero voelde.
Tijdens Nederland-Brazilië op een WK langgeleden was ik in een Belgische disco waar we de wedstrijd live keken. Er was daar een extreem vijandige stemming naar de Nederlanders. De winst na strafschoppen door Brazilië werd gevierd alsof de rode duivels zojuist Wereldkampioen waren geworden.
In die tijd zouden ze je nog lachend laten verdrinken in drijfzand in plaats van een helpende hand toesteken.
Tegenwoordig is die haat er (gelukkig) veel minder en het onderlinge respect een heel stuk hoger.
Maar dat het oude gedachtengoed af en toe nog de kop opsteekt verbaast me niets.
Tijdens Nederland-Brazilië op een WK langgeleden was ik in een Belgische disco waar we de wedstrijd live keken. Er was daar een extreem vijandige stemming naar de Nederlanders. De winst na strafschoppen door Brazilië werd gevierd alsof de rode duivels zojuist Wereldkampioen waren geworden.
In die tijd zouden ze je nog lachend laten verdrinken in drijfzand in plaats van een helpende hand toesteken.
Tegenwoordig is die haat er (gelukkig) veel minder en het onderlinge respect een heel stuk hoger.
Maar dat het oude gedachtengoed af en toe nog de kop opsteekt verbaast me niets.
Wel grappig dat Nederlanders in die (bij sommige Belgen bestaande) Nederland-aversie steeds een Calimero-trekje menen te ontwaren: dat lijkt me toch vooral een projectie van jullie kant hoor, jongens!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Lijkt me niet... Ons land is groter, we zijn met meer inwoners, en de gemiddelde lengte van onze inwoners is groter (dank aan de groningers)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ach, er wordt hier al smalend wel eens gezegd, dat als je niet gekl**t bent van een Hollander, hij het waarschijnlijk vergeten is
Mijn ervaring met de Nederlandse medemens is best positief. En ik zou dit het liefst zo houden.
Mijn ervaring met de Nederlandse medemens is best positief. En ik zou dit het liefst zo houden.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ne ... ~a00fc516/
Ik ken alleen de situatie in de buurt van Sluis en de omgeving. En daar is er ofwel controle, ofwel een versperring. Voor die regio is Rutte zijn oproep niet echt nodig. Zelgs te voet of met de fiets kom je er niet langs. Maar langs de rest van de grens kan het anders zijn natuurlijk. Hoe het zit met Duitsland weet ik niet.
Los van alles, ik geef Rutte wel gelijk.
Ik ken alleen de situatie in de buurt van Sluis en de omgeving. En daar is er ofwel controle, ofwel een versperring. Voor die regio is Rutte zijn oproep niet echt nodig. Zelgs te voet of met de fiets kom je er niet langs. Maar langs de rest van de grens kan het anders zijn natuurlijk. Hoe het zit met Duitsland weet ik niet.
Los van alles, ik geef Rutte wel gelijk.
-
- Forum-lid
Nog ff terugkomen op de DNR "discussie" hier. Je kunt, als je 100% zeker bent ook DNR of iest dergelijks rond je hartstreek laten tattoeëren.
Google maar eens op DNR Tattoo
Is in Nl rechtsgeldig:
https://www.nvve.nl/actueel/nieuws/niet ... chtsgeldig
Google maar eens op DNR Tattoo
Is in Nl rechtsgeldig:
https://www.nvve.nl/actueel/nieuws/niet ... chtsgeldig
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
+1raven14 schreef: ↑02 apr 2020 11:48 Iedereen wil die scanner want dat betekent business. En die wordt dan maar besteld door meerdere ziekenhuizen, en er is dus een overaanbod van die scanners in een bepaalde regio. Eens die er is, moet die natuurlijk renderen... denk je nu echt dat elk van die scans noodzakelijk is?
De financiering en organisatie van de Belgische gezondheidszorg is enkel prestatiegericht.
Ons RIZIV (beheerder van de geldmiddelen, bepaald de waarde van prestaties) is als een melkkoe: hoe meer je melkt, hoe meer melk (€) in de pocket.
En af en toe wil het RIZIV dat beter reguleren, maar telkens opnieuw worden door artsen oplossingen gevonden om te blijven incasseren.
Mijn madam is verpleegkundige op een consultatie (je gelooft het misschien niet, momenteel tijdelijk werkloos, want consultatie is gesloten...)
Het RIziV beslist dat, duidelijk om overconsumptie tegen te gaan, dat bepaalde onderzoeken niet op dezelfde dag mogen uitgevoerd worden.
Simpele oplossing: patiënt mag nog x maal terug keren, en daarbij telkens langs de kassa passeren om te doneren.
Er worden in België ontelbaar veel technische onderzoeken aangevraagd door artsen waarbij de therapeutische noodzaak ver te zoeken is.