Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 okt 2014 19:16

Afgelopen weekend en gisteren met 16 graden mijn 3/4 bibs aan maar wel ondershirt/overshirt kort in kort. Niks koude armen of lichaam. Ik was verbaasd over het aantal renners dat ik tegenkwam en welke in lange bib plus jack reden. Veel te warm.

Morgen moet ik even kijken (ik fiets in de middag zo'n 2-3 uur) maar waarschijnlijk 3/4 bib vanwege de wind en dat de knieën lekker warm blijven maar toch wederom kort over shirt me met een kort onder shirt vanwege de niet al te lage temperatuur van 17 graden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 okt 2014 08:02

Deze week alles meegemaakt: zon, regen, hagel, wind, vallende takken en heel veel bladeren op de weg.
Gereden in kort/kort en lang/lang met rubber.
Ik durf nu toch wel te zeggen dat het herfst is. ;)

Maar..........ik vind het nog steeds heerlijk om elke dag op de fiets naar het werk te gaan. :) :D

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 okt 2014 09:37

+1
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 10 okt 2014 16:26

Nog steeds zoekende naar een mooi woon werk fietsje heb ik er een gevonden. Bijna hoe ik het wil (medium cage derailleur en cassette met minder bereik, 12-25) Nu nog kijken waar deze te krijgen is. Iemand tips?

http://fairdalebikes.com/2014/10/2015-d ... #more-6810

Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 okt 2014 19:09

Ga eens met de muis naar "contact" en klik dan op "where to buy", dan zie je dat er een distributeur in Amsterdam zit.
Helaas is dat een Deens telefoonnummer en website, maar wie weerhoud je om daar eens contact mee te zoeken. ;)

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 10 okt 2014 20:51

Dat had ik al gezien, vandaar de vraag ;-)

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 10 okt 2014 21:15

Die Amerikanen verwisselen voor de zoveelste keer Nederland met Denemarken .....
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

steks
Forum-lid

steks 11 okt 2014 12:10

depoldertoerist schreef:
steks schreef:Wie heeft er ervaringen met zowel een Alfine11 naaf als een Rohloff naaf? Op dit moment rijd ik met een Alfine 11 naaf en ben daar redelijk tevreden over, ik vind hem alleen "zompig" aanvoelen. Wellicht ga ik binnenkort een andere fiets voor woon-werk aanschaffen en als een Rhloff naaf net zo direct aanvoelt als een "derailleur systeem" zou dat voor mij een reden zijn om voor Rohloff te kiezen.
Ik heb geen langdurige ervaring met een Rohloff, maar wel eens proefgereden met een fiets van een collega van mij met Rohloff (met belt drive) het is juist het gevoel dat jij beschrijft wat ik ook bij die Santos voelde.
Ok, dan ga ik toch maar eens een proefritje maken met een Rohloff naaf, voelt die ook zo aan, houd ik voorlopig mijn huidige fiets.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 14 okt 2014 19:25

Gisterenmiddag op de weg terug naar huis waren ze hier in de polder begonnen aan wegwerkzaamheden.
Het kleine stukje weg waarmee ik een rare bocht in het fietspad afsnij werd toen voor de helft afgefreesd.
Ik dacht toen heel slim; morgenochtend goed opletten hier.
Enfin, vanochtend druk in de weer om met een lekker snelheidje op weg te zijn naar het werk en ik rij puur uit automatisme het afsnijstukje op.
En ja hoor; beng/beng, pssss/pssss.
Lek voor en lek achter, een prachtig voorbeeld van een stootlek.
Na mezelf eens flink vervloekt te hebben begonnen aan het wisselen van de bandjes, zie ik een andere wielrenner dezelfde actie doen als ik.
Voordat ik maar kan waarschuwen; beng/beng, pssss/pssss.
En toen stonden we met z'n tweeën langs de kant.
Voor hem nog een geluk want hij kreeg zijn buba's er niet af en kwam er ter plekke achter dat hij zijn bandenlichters kwijt was dus kwamen die van mij goed van pas.
Daarna rustig aan elkaar helpend alle vier de bandjes vervangen en toen rustig samen naar het werk gefietst.
Vanmiddag op de terugweg haalde hij me nog in en hebben we nog even nagekeuveld over het voorval.

bmiller
Forum-lid

bmiller 15 okt 2014 08:51

Gedeelde smart is...... :D
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

JDW
Forum-lid

JDW 15 okt 2014 20:19

Ik weet niet of de vraag in dit topic hoort, maar ik vermoed dat er hier wel iemand kan helpen...
Ik vraag me af of ik een setje sks raceblade long of soortgelijk kan installeren op een 'hybride' fiets voor woon-werk verplaatsingen in natte omstandigheden. Struikelblok hierbij lijkt me de v-brakes ipv de gewone raceremmen. Krijg ik dergelijke spatbordjes geïnstalleerd? Wie heeft ervaringen?

Indien nee, wat zijn aanraders als alternatief?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Lchero
Forum-lid

Lchero 17 okt 2014 11:29

Donderdag voor het eerst een goed nat pak gehaald en ook voor de 1e keer lek gereden. In de regen fietsen vond ik niet erg eigenlijk met mijn nieuwe castelli jack, maar lek rijden met twee linkerhanden was niet alles. Geluk dat er 2 straten verderop een fietsenmaker zat. Nu snel zelf leren om een bandje te verwisselen :)

Plaats reactie