Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2024 14:52

Benieuwd hoe weinig betalende toeschouwers uiteindelijk naar de cross in Dublin zijn gekomen.
En volgende week Sardinië.
De UCI doet inderdaad moeite om de Vlaamse supporters op kosten te jagen want de lokale bevolking geeft niet thuis.
Van Empel wordt vandaag tweede na Brand.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 dec 2024 16:41

Bij de mannen eindelijk weer strijd. Aerts snapt in ieder geval hoe je die sausmannen moet aanpakken. Het resultaat is er nog net niet, maar hij zette zoch er in ieder geval iedere keer tussen. Ortz op het podium!.
Campagnolo Ultra Dork

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 02 dec 2024 07:23

Pim Ronhaar te veel gewoekerd met zijn krachten, oogde echt sterk samen met Vanthourenhout.
Ook Toon Aerts was goed bezig!
Spannende cross tot op het laatst gezien.

rikkert
Forum-lid

rikkert 02 dec 2024 13:34

Ben aan het plannen voor een dagje cross in de kerstvakantie met een van de rikkertJrs. Ik denk dat het Loenhout wordt, die komt het beste uit en is vanuit Amsterdam het best aan te rijden denk ik. Nog nooit geweest. Iemand nog tips?

En ik kan nergens startlijsten vinden. Een paar kanonnen aan de start maakt wel wat leuker. Weet iemand wie daar starten?

Vorig jaar Hulst, was prachtig, mooi setting, leuke dag gehad maar wat een pokke-eind rijden zeg. Loenhout scheelt me meer dan een half uur rijden. En terug weer meer dan een half uur.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 dec 2024 14:45

Dan kun je dat half uurtje mooi gebruiken om even inkopen te doen. ;)
https://www.bier-paradijs.be/

rikkert
Forum-lid

rikkert 02 dec 2024 15:28

Dank voor de tip. (ik drink alleen geen alcohol). Dus ik bespaar naar dat half uur tijd ook nog eens geld :-).

Nog andere tips van doorgewinterde cross-supporters?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

peteri200
Forum-lid

peteri200 02 dec 2024 15:40

Zorg dat je er op tijd bent, rond kijken bij de bussen en campers is minstens even leuk als de koers zelf. Renners en rensters zijn meestal goed benaderbaar voor een fototje met de jeugd. Op de site van de organisatie is vaak wel een kaartje te vinden, bestudeer dit alvast goed of maak er een fototje van, dan kun je jezelf terplaatse even terug orienteren waar je bent en waar je naar toe moet. Ook verschijnt meestal een week van te voren de deelnemerslijst wel ergen op de site van de organisatie. Wandel bij de jeugdcategorieën het parcours eens af opzoek naar een mooi plekje, bij de dames en heren wedstrijd is er meestal niet veel plek of mogelijkheid meer om te verplaatsen tussendoor.
Op deze manier heb ik met mijn dochter al heel wat crossen bezocht en altijd een prima dag gehad. Hulst is inderdaad schitterend en ik woon daar 10km vandaan ideaal dus ;)

galileo2
Forum-lid

galileo2 02 dec 2024 15:44

Cyclocross Loenhout en “geen alcohol” gaat niet samen. Er staan meerdere filmpjes op YouTube over de toestand van de toeschouwers.
Wat het deelnemersveld betreft: volgens mij heeft Loenhout genoeg geld in kas om Wout en Mathieu aan de start te krijgen. Dus daar verwacht ik nog wel een aankondiging.

peteri200
Forum-lid

peteri200 02 dec 2024 15:48

ik ben ook al diverse keren in Loenhout geweest, als je wat uit het gebied van de de feesttent blijft is er niks aan de hand en kun je prima als liefhebber de cross volgen. In 2019 was ik er ook toen Wout na zijn horrorcrash in de Tour voor het eerst weer aan de start stond, wat een sfeer en ambiance hing er toen, geweldig om live te ervaren.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 dec 2024 16:47

rikkert schreef: 02 dec 2024 15:28 Dank voor de tip. (ik drink alleen geen alcohol). Dus ik bespaar naar dat half uur tijd ook nog eens geld :-).
Ik ook niet. :winkthumb:
Maar als bekend wordt dat ik daar de grens over gaat stromen de verlanglijstjes binnen. 😉😀

gede
Forum-lid

gede 02 dec 2024 22:58

galileo2 schreef: 02 dec 2024 15:44 Cyclocross Loenhout en “geen alcohol” gaat niet samen. Er staan meerdere filmpjes op YouTube over de toestand van de toeschouwers.
Wat het deelnemersveld betreft: volgens mij heeft Loenhout genoeg geld in kas om Wout en Mathieu aan de start te krijgen. Dus daar verwacht ik nog wel een aankondiging.
Ik ben er al vaker geweest en zonder alcohol te nuttigen. Loenhout is gekend in de streek en is traditioneel altijd in de kerstvakantie. Ik wed dat meer dan de helft van degenen die inkom betalen uiteindelijk geen renner zal zien. De meesten gaan feest vieren in de tent... Als je wel expliciet voor de cross komt, heb je daar verder weinig last van.

Plaats reactie