Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2013 06:37

Het al dan niet gebruikt hebben interesseert mij al heel lang geen reet meer. Alleen het hele selectieve vervolgen, wel/niet bekennen etc hangt mij de keel uit.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 nov 2013 07:55

daniel1975 schreef:Het al dan niet gebruikt hebben interesseert mij al heel lang geen reet meer. Alleen het hele selectieve vervolgen, wel/niet bekennen etc hangt mij de keel uit.
+1 Ga er maar vanuit dat 90% wel wat gesnoept heeft, op wat voor manier dan ook. Daar hoef je dan toch ook geen geheim meer van te maken?
Maar behandel iedereen eens op dezelfde manier. Dat is alleen klaarblijkelijk niet mogelijk, omdat er geen gelijke regels en wetten zijn bij de verschillende instanties.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 nov 2013 08:17

Die vraag van Orica-Greenedge aan Weening is gewoon hilarisch. Vragen of een renner in het verleden nooit doping heeft gebruikt. Weening heeft in een tijd in het peloton gefietst dat nagenoeg iedereen aan de EPO of bloeddoping zat. De een wat meer dan de ander. Of Weening nu in die tijd wel of niet heeft gebruikt of veel of weinig heeft gebruikt. Het zal me jeuken. Geef het gewoon eens eerlijk en ga verder met je leven.

Orica vraagt in mijn optiek iets onzinning. Aan een taxi chauffeur met 25 diensjaren wordt gevraagd of hij in het verleden nooit een verkeersboete heeft gehad. Anders krijgt hij zijn nieuwe baan niet. Dan zou ik ook gewoon liegen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 05 nov 2013 09:37

tennisser schreef:
Martin Swinkels schreef:(…) Carrieres verwoesten? Die mannen waren er allemaal zelf bij en hebben zelf de keuze gemaakt. Ze hadden gewoon weg kunnen lopen en groenteboer of gitarist is een rockband kunnen worden. Wie is er verwoest door toedoen van Lance?
- Betsy Andreu
- Emma O'Reilly
- Christophe Bassons

(misschien even een jaartje aan 'Het dopingtopic 2.0' posts teruglezen...)

Taalinflatie

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 05 nov 2013 09:45

Is dat een heel ingewikkelde manier om toe te geven dat Tennisser wel een punt heeft maar dat je die namen even was vergeten?

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 05 nov 2013 09:50

:lol:

Nee!
Omdat een verwoest leven er heel anders uitziet.

Natuurlijk is het heel naar wat Mr. Propre is overkomen, en had Frankie heel veel uit te leggen aan Betsie .. Maar dat hun levens verwoest zijn is me veel en veel te sterk uitgedrukt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2013 09:54

Oh, het is heel naar, maar eigenlijk niet meer dan collateral damage wat simpelweg niet te vermijden is als je als groot sporter een prijs wilt pakken..... :roll: :evil:
Waar doen we toch moeilijk over.... :|
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 nov 2013 10:10

Martin Swinkels schreef::lol:

Nee!
Omdat een verwoest leven er heel anders uitziet.

Natuurlijk is het heel naar wat Mr. Propre is overkomen, en had Frankie heel veel uit te leggen aan Betsie .. Maar dat hun levens verwoest zijn is me veel en veel te sterk uitgedrukt.
Nu verander je zelf "carrière verwoest" in "leven verwoest", dat is iets compleet anders...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 05 nov 2013 10:36

Je hebt gelijk, slip of the pen :oops:


Dit zegt Bassons er zelf over:

"Bassons, who now works as a sports professor for the French ministry of sport and spends up to half of his time trying to prevent doping, said: "I'm not out to get him [Armstrong]. Lots of people today are talking about Lance Armstrong, but there were lots of people like him then and there were lots of people who would have been like him if they'd had the means to be. Perhaps he has regrets about what he has done. I don't have any regrets about what I did."


Hij was duidelijk slachtoffer van de toen heersende moraal. Maar die moraal werd breed gedragen en niet alleen door de ploeg LA.


Van Betsie heb ik altijd het idee gehad dat ze veel baat zou hebben bij een duiveluitdrijving :P

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 nov 2013 10:47

Martin Swinkels schreef::lol:

Nee!
Omdat een verwoest leven er heel anders uitziet.

Natuurlijk is het heel naar wat Mr. Propre is overkomen, en had Frankie heel veel uit te leggen aan Betsie .. Maar dat hun levens verwoest zijn is me veel en veel te sterk uitgedrukt.

Lance heeft ze openbaar vernederd, belachelijk gemaakt en als pathologische leugenaars neerzgezet. Niet één keer, niet twee keer, maar systematisch. Als een grote sportheld, zoals Lance in die dagen was, dat vertelde hing iedereen aan zijn lippen en slikte alles als zoete koek.

Een mooi voorbeeld van het openbaar levellen en belachelijk maken is natuurlijk de poppenkast die Armstrong aan het houden was met Paul Kimmage in de Tour of California.
http://www.youtube.com/watch?v=XPJj056zsyw
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 05 nov 2013 11:11

Da's waar, en dat is z'n ondergang geworden.
Hij heeft te veel mensen beledigd en vernederd met leugens, en zoals de Amerikanen het zo mooi zeggen; He had it coming!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2013 12:16

Kortom, het is een klootzak en die titel past hem beter dan Groot Sporter. Een groot sporter is namelijk ook sportief. En dan woord kent ie niet.
Less is bore

Plaats reactie