Pagina 761 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 mar 2015 14:55
door Fwillems
Is echt niet moeiljk. Maakt een malletje om erond te zetten en zaagt hem af...

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 mar 2015 20:08
door rikkert
sanderscholtens schreef:Ik ben 188cm en 89cm bbl, zit perfect op een XL.
Je bent welkom in amsterdam om te komen 'proefzitten' ;) .
Dat is aardig van je. Maar een fototje van je fiets om een beetje gevoel van verhoudingen te krijgen zou ook al erg helpen. Zou je die evt kunnen posten.

Andere mensen met een mening, ik hoor het graag.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 mar 2015 20:24
door brekson
Voor jou nooit een L. Ik heb L maar meet slechts 183cm

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 mar 2015 21:21
door Der Schlucht
rikkert schreef:
sanderscholtens schreef:Ik ben 188cm en 89cm bbl, zit perfect op een XL.
Je bent welkom in amsterdam om te komen 'proefzitten' ;) .
Dat is aardig van je. Maar een fototje van je fiets om een beetje gevoel van verhoudingen te krijgen zou ook al erg helpen. Zou je die evt kunnen posten.

Andere mensen met een mening, ik hoor het graag.
Ik heb een AL SLX in L (maten 189cm-89bbl) ik heb een redelijk diepe zit, maar dat komt ook omdat de SLX-en in mijn optiek in de fabrieksopstelling een beetje een 'chopper' opbouw hebben. Ik denk dat er vanuit de L positie voor eenieder met onze lengte wel een positie van voorkeur te vinden is.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 mar 2015 22:34
door rikkert
Pfff, lastig zeg Ik zit ook redelijk die en heb relatief lange benen. Dus dan zou een iets kortere fiets verhoudingsgewijs passen. Als ik bovenstaande zo zie vind ik het zeker wel passen. Als ik mijn huidige drop (verschil bovenkant stuurpen naar bovenkant zadel in hoogtecentimeters) meet is het een dikke 16 cm.

Hoeveel is de drop op bovenstaande foto's , DerSlucht?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 mar 2015 07:44
door Der Schlucht
rikkert schreef:Pfff, lastig zeg Ik zit ook redelijk die en heb relatief lange benen. Dus dan zou een iets kortere fiets verhoudingsgewijs passen. Als ik bovenstaande zo zie vind ik het zeker wel passen. Als ik mijn huidige drop (verschil bovenkant stuurpen naar bovenkant zadel in hoogtecentimeters) meet is het een dikke 16 cm.

Hoeveel is de drop op bovenstaande foto's , DerSlucht?
Mijn drop is 13.3. Ik ben benieuwd naar een foto van jouw fiets want een 16cm drop is ongeveer in Hesjadal (17.4) - Hanson (17.) country en die maken er zo'n beetje een erezaak van wie de diepste drop in het pro peleton heeft.

http://www.cyclingnews.com/features/pro ... rvelo-r5ca
Afbeelding
Ryder rijdt btw zelfs op een maatje M, in combinatie met een 14cm stem, frame.

http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... -sl-40445/
Afbeelding

Een Alu SLX is vanuit de fabriek een absolute comfortfiets, ik denk dat om deze in de door jouw gewenste setup te krijgen je sowieso: al de spacers zal moeten verwijderen, een negatieve stuurpen van -17 graden nodig zal hebben en de balhoofd zal moeten laten vervangen door eentje van het plane top cover model.

Bij mij hebben ze vanuit de fabriek de fiets naar het service centre in Utrecht verzonden waar ze de aanpassingen hebben gedaan en ik vervolgens mijn fiets aldaar heb opgehaald. Verzending vanuit SC naar mijn huis was evt., aan wat extra verzendkosten, ook nog een mogelijkheid geweest. De stuurpen heb ik extra bij Canyon gekocht, een 'in plaats van het standaard model' levering is nu eenmaal binnen het Canyon concept niet mogelijk dus de meerprijs hiervan was zo'n 70 euro. De plane top cover heb ik gewoon in de Canyon shop gekocht en de: fiets, stem en top set zijn alleen aan het SC geleverd.

https://www.canyon.com/nl/accessories/# ... 4&id=35557

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 mar 2015 08:18
door rikkert
Dank ja Slucht voor je uitgebreide antwoord. Ik ga denk gewoon de L bestellen en met de standaard setup rijden. Het balhoofd van mijn tcr is 1,5 hoger dan de canyon dus ik verwacht dat het wel los zal lopen. Dank voor de hulp allemaal.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 mar 2015 15:04
door ARB
brekson schreef:Voor jou nooit een L. Ik heb L maar meet slechts 183cm
Heb jij nog getwijfeld of je ook op een M zou kunnen? Wat is je bbl?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 mar 2015 20:27
door TSEG
Afbeelding
Frame besteld en toch maar opgebouwd maat L

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 07:20
door dnmvisser
Wat vinden jullie van het stuur van de Aeroad CF SLX? Heb er nu een paar dagen mee gereden maar ik ben er toch niet zo over te spreken. Het probleem ligt voor mij in de ronde drops. Als ik daar in hang, dan heb ik slecht contact met het stuur. Ik rust op de zijkant van m'n hand (aan de onderkant), en heb geen contact met de palm van m'n hand.
M'n oude fiets had een wat rechtere drop, en als ik die vastpak, heb ik 'm over de hele lengte vast.
De Aeroad heeft wel een recht stuk, maar dat loopt horizontaal.
Sprintjes doen voel een beetje onstabiel met zo weinig controle.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 08:04
door brekson
ARB schreef:
brekson schreef:Voor jou nooit een L. Ik heb L maar meet slechts 183cm
Heb jij nog getwijfeld of je ook op een M zou kunnen? Wat is je bbl?
Binnenbeenlengte is 88cm
Neen , nooit getwijfeld aan deze maat
Ben ook tot in koblenz gereden om te passen ( aanrader )
Vorige fietsen , pinarello en trek hadden ongeveer dezelfde geometrie

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 08:10
door brekson
dnmvisser schreef:Wat vinden jullie van het stuur van de Aeroad CF SLX? Heb er nu een paar dagen mee gereden maar ik ben er toch niet zo over te spreken. Het probleem ligt voor mij in de ronde drops. Als ik daar in hang, dan heb ik slecht contact met het stuur. Ik rust op de zijkant van m'n hand (aan de onderkant), en heb geen contact met de palm van m'n hand.
M'n oude fiets had een wat rechtere drop, en als ik die vastpak, heb ik 'm over de hele lengte vast.
De Aeroad heeft wel een recht stuk, maar dat loopt horizontaal.
Sprintjes doen voel een beetje onstabiel met zo weinig controle.
k vind het een zalig stuurtje ( enige nadeel is men garminhouder, maar hier wordt aan gewerkt )
Vanonder in de beugels kan ik zelfs een tijdje blijven zitten, en mits de remmen niet te strak aangespannen, kan ik nog met 1 vinger op de rem gecontroleerd in het wieltje hangen :oops:
Als je het stuur verkoopt, zal je er hier niet lang mee moeten leuren denk ik