Canyon
Tijd voor foto's!
Nu nog met Q-rings, maar nieuwe no-Q van Stronglight besteld omdat na 10.000Km het schakelen voor niet meer zo precies is (ik had er toch meer van verwacht).
Ritchey decals van de stem en stuur afgehaald (nog steeds irriteren mij de vlekken die het ligstuurtje heeft achtergelaten)
Di2 met D-fly sensor
Jagwire elite link kabels
Cockpit
Nu nog met Q-rings, maar nieuwe no-Q van Stronglight besteld omdat na 10.000Km het schakelen voor niet meer zo precies is (ik had er toch meer van verwacht).
Ritchey decals van de stem en stuur afgehaald (nog steeds irriteren mij de vlekken die het ligstuurtje heeft achtergelaten)
Di2 met D-fly sensor
Jagwire elite link kabels
Cockpit
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom zou je ineens met dfly naar beneden kijken?rene-canyon schreef:Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?
Ik zou de D-fly ff intern plaatsen.....wel zo fraai! En een Morten Tilquist mount....heel wat fraaier als de K-edge ! Wel vreemd dat de Rotor bladen niet goed meer zouden zijn, is het niet de ketting of afstelling (ik heb meer problemen met Di2 11V afstelling dan met de 10V en ovale bladen.....)?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Inderdaad, geen last vanwasbeer2006 schreef:Waarom zou je ineens met dfly naar beneden kijken?rene-canyon schreef:Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?
De D-fly unit intern monteren heeft voor mij geen voorkeur en die Morton Tilquist mounts vind ik persoonlijk niet mooi en ik ben heel erg blij met mijn K-edge.tomtom schreef:Ik zou de D-fly ff intern plaatsen.....wel zo fraai! En een Morten Tilquist mount....heel wat fraaier als de K-edge ! Wel vreemd dat de Rotor bladen niet goed meer zouden zijn, is het niet de ketting of afstelling (ik heb meer problemen met Di2 11V afstelling dan met de 10V en ovale bladen.....)?
Het schakelen ging altijd goed, en ik gooi er elke 2500Km een nieuwe ketting op, dus daar kan het niet aan liggen, maar het schakelen gaat soms moeilijk voor en ik moet me behoorlijk inhouden met trappen om te schakelen, terug naar no-Q dus.
Ik heb een vraag:
Heb een ultimate SLX, echter het achterpad staat bij het minste of geringste licht uit het lood waardoor ik problemen krijg met schakelen. Volgens FM komt dit doordat pad extreem licht is. Iemand nog tips om dit op te lossen?
Kan je bijv het pad van een SL monteren of past dit niet?
Heb een ultimate SLX, echter het achterpad staat bij het minste of geringste licht uit het lood waardoor ik problemen krijg met schakelen. Volgens FM komt dit doordat pad extreem licht is. Iemand nog tips om dit op te lossen?
Kan je bijv het pad van een SL monteren of past dit niet?
Nou dat met die achterpad heb ik ook op mijn CF SL, en Canyon heeft ook stiekem een modificatie doorgevoerd. Pad nr 25, heeft ineens een iets andere vorm op de website, er zit 1 extra schroefje in, tussen opening voor de as en het derailleuroog/schroefdraad.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
[quote="jsprbcn"][/quote]
Jasper: ga voor praxisworks bladen. Die houden bij mij het allerbeste, ook in gebruik met koersen en lange winterritten. Al dik 15.000 km mee gereden en diverse kettingen. Nog niet aan vervanging toe. Gesmeed ip gefreest alu!
Jasper: ga voor praxisworks bladen. Die houden bij mij het allerbeste, ook in gebruik met koersen en lange winterritten. Al dik 15.000 km mee gereden en diverse kettingen. Nog niet aan vervanging toe. Gesmeed ip gefreest alu!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Heb ik naar gegeken, maar die vind ik optisch niet zo mooi.
Ik wil de bladen zo open mogelijk hebben namelijk omdat ik dat optisch erg mooi vind
Deze kwam ik ook tegen van Octaramp, maar ik wil eerst de Stronglight proberen gezien een aantal fietsers die ik ken ze ook gebruiken naar tevredenheid.
Ik wil de bladen zo open mogelijk hebben namelijk omdat ik dat optisch erg mooi vind
Deze kwam ik ook tegen van Octaramp, maar ik wil eerst de Stronglight proberen gezien een aantal fietsers die ik ken ze ook gebruiken naar tevredenheid.
Tikken uit Bracket?!?
Fiets: Ultimate CF SL AERO
Ik heb hier al meer over gelezen in het topic, kan niet helemaal achterhalen waar het geluid echt vandaan komen.
Voorval: Het getik is het begon vrijdag (dacht dat het zand/steentjes was die tegen onderbuis tikten) toen Zaterdag en Zondag is het tikken verergerd. Het lijkt uit het bracket te komen, maar zoals bekend bij Carbon kan het zomaar ergens anders vandaan komen.
Het is ook niet continue, het ergst is het tikken bij een constant tempo, bij aanzetten verminderd het tikken even als bij het naar beneden rijden van een viaduct of brug. Ook als ik alleen trek aan de pedalen is het tikken minder.
Moet er wel bij zeggen dat het tikken ook erger is bij het kleine voorblad (36) dan het grote(52) blad.
Iemand ervaring met een dergelijk voorval of heeft iemand ideeën waar te zoeken.
Had gelezen dat de wielen er in en uit halen kan helpen (nog niet gedaan)
op het grote blad staat de ketting natuurlijk strakker dus kan dat daardoor meer spanning op het bracket komt?!?
Vanavond waarschijnlijk alles een keer goed nakijken. Hopelijk met input van jullie!!
Nils
Fiets: Ultimate CF SL AERO
Ik heb hier al meer over gelezen in het topic, kan niet helemaal achterhalen waar het geluid echt vandaan komen.
Voorval: Het getik is het begon vrijdag (dacht dat het zand/steentjes was die tegen onderbuis tikten) toen Zaterdag en Zondag is het tikken verergerd. Het lijkt uit het bracket te komen, maar zoals bekend bij Carbon kan het zomaar ergens anders vandaan komen.
Het is ook niet continue, het ergst is het tikken bij een constant tempo, bij aanzetten verminderd het tikken even als bij het naar beneden rijden van een viaduct of brug. Ook als ik alleen trek aan de pedalen is het tikken minder.
Moet er wel bij zeggen dat het tikken ook erger is bij het kleine voorblad (36) dan het grote(52) blad.
Iemand ervaring met een dergelijk voorval of heeft iemand ideeën waar te zoeken.
Had gelezen dat de wielen er in en uit halen kan helpen (nog niet gedaan)
op het grote blad staat de ketting natuurlijk strakker dus kan dat daardoor meer spanning op het bracket komt?!?
Vanavond waarschijnlijk alles een keer goed nakijken. Hopelijk met input van jullie!!
Nils
Ik heb het ook gehad, en ik heb -alles- schoongemaakt (ik vermoed dat ik tijdens het schoonmaken ergens vet teveel heb weg gehaald).
- Snelspanners van de wielen schoonmaken en opnieuw invetten
- Crank er uit, schoonmaken en opnieuw invetten
- Bladboutjes er uit, schoonmaken en opniew invetten
- Dereilleur jockey wheels schoonmaken en invetten
- Zadel demonteren en invetten
Eenmaal schoon en gemonteerd was de fiets weer stil.
- Snelspanners van de wielen schoonmaken en opnieuw invetten
- Crank er uit, schoonmaken en opnieuw invetten
- Bladboutjes er uit, schoonmaken en opniew invetten
- Dereilleur jockey wheels schoonmaken en invetten
- Zadel demonteren en invetten
Eenmaal schoon en gemonteerd was de fiets weer stil.