Pagina 762 van 1863

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 12:11
door jsprbcn
Tijd voor foto's!

Afbeelding
Nu nog met Q-rings, maar nieuwe no-Q van Stronglight besteld omdat na 10.000Km het schakelen voor niet meer zo precies is (ik had er toch meer van verwacht).

Afbeelding
Ritchey decals van de stem en stuur afgehaald (nog steeds irriteren mij de vlekken die het ligstuurtje heeft achtergelaten)

Afbeelding
Di2 met D-fly sensor

Afbeelding
Jagwire elite link kabels

Afbeelding
Cockpit

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 13:52
door rene-canyon
Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 17:27
door wasbeer2006
rene-canyon schreef:Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?
Waarom zou je ineens met dfly naar beneden kijken?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 17:48
door tomtom
Ik zou de D-fly ff intern plaatsen.....wel zo fraai! En een Morten Tilquist mount....heel wat fraaier als de K-edge ;)! Wel vreemd dat de Rotor bladen niet goed meer zouden zijn, is het niet de ketting of afstelling (ik heb meer problemen met Di2 11V afstelling dan met de 10V en ovale bladen.....)?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 20:31
door jsprbcn
wasbeer2006 schreef:
rene-canyon schreef:Gave foto's hoor.Hoe bevalt de d-fly? Ben je niet geneigd om toch naar beneden te kijken?
Waarom zou je ineens met dfly naar beneden kijken?
Inderdaad, geen last van :lol:
tomtom schreef:Ik zou de D-fly ff intern plaatsen.....wel zo fraai! En een Morten Tilquist mount....heel wat fraaier als de K-edge ;)! Wel vreemd dat de Rotor bladen niet goed meer zouden zijn, is het niet de ketting of afstelling (ik heb meer problemen met Di2 11V afstelling dan met de 10V en ovale bladen.....)?
De D-fly unit intern monteren heeft voor mij geen voorkeur en die Morton Tilquist mounts vind ik persoonlijk niet mooi en ik ben heel erg blij met mijn K-edge.
Het schakelen ging altijd goed, en ik gooi er elke 2500Km een nieuwe ketting op, dus daar kan het niet aan liggen, maar het schakelen gaat soms moeilijk voor en ik moet me behoorlijk inhouden met trappen om te schakelen, terug naar no-Q dus.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 20:54
door bundes
Ik heb een vraag:

Heb een ultimate SLX, echter het achterpad staat bij het minste of geringste licht uit het lood waardoor ik problemen krijg met schakelen. Volgens FM komt dit doordat pad extreem licht is. Iemand nog tips om dit op te lossen?
Kan je bijv het pad van een SL monteren of past dit niet?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 mar 2015 20:58
door wielertje
als dat echt waar zou zijn, dan zijn er waarschijnlijk meer mensen die daar last van hebben, of zie ik dat verkeerd?
ik heb dit nooit eerder van anderen gehoord

Re: Canyon topic

Geplaatst: 09 mar 2015 00:10
door bigfloor
Nou dat met die achterpad heb ik ook op mijn CF SL, en Canyon heeft ook stiekem een modificatie doorgevoerd. Pad nr 25, heeft ineens een iets andere vorm op de website, er zit 1 extra schroefje in, tussen opening voor de as en het derailleuroog/schroefdraad.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 09 mar 2015 08:30
door arnoudrace
[quote="jsprbcn"][/quote]
Jasper: ga voor praxisworks bladen. Die houden bij mij het allerbeste, ook in gebruik met koersen en lange winterritten. Al dik 15.000 km mee gereden en diverse kettingen. Nog niet aan vervanging toe. Gesmeed ip gefreest alu!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 09 mar 2015 08:50
door jsprbcn
Heb ik naar gegeken, maar die vind ik optisch niet zo mooi.

Afbeelding

Ik wil de bladen zo open mogelijk hebben namelijk omdat ik dat optisch erg mooi vind :roll:

Deze kwam ik ook tegen van Octaramp, maar ik wil eerst de Stronglight proberen gezien een aantal fietsers die ik ken ze ook gebruiken naar tevredenheid.

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 09 mar 2015 09:10
door Wijgers
Tikken uit Bracket?!?

Fiets: Ultimate CF SL AERO

Ik heb hier al meer over gelezen in het topic, kan niet helemaal achterhalen waar het geluid echt vandaan komen.

Voorval: Het getik is het begon vrijdag (dacht dat het zand/steentjes was die tegen onderbuis tikten) toen Zaterdag en Zondag is het tikken verergerd. Het lijkt uit het bracket te komen, maar zoals bekend bij Carbon kan het zomaar ergens anders vandaan komen.

Het is ook niet continue, het ergst is het tikken bij een constant tempo, bij aanzetten verminderd het tikken even als bij het naar beneden rijden van een viaduct of brug. Ook als ik alleen trek aan de pedalen is het tikken minder.
Moet er wel bij zeggen dat het tikken ook erger is bij het kleine voorblad (36) dan het grote(52) blad.

Iemand ervaring met een dergelijk voorval of heeft iemand ideeën waar te zoeken.

Had gelezen dat de wielen er in en uit halen kan helpen (nog niet gedaan)
op het grote blad staat de ketting natuurlijk strakker dus kan dat daardoor meer spanning op het bracket komt?!?

Vanavond waarschijnlijk alles een keer goed nakijken. Hopelijk met input van jullie!!

Nils

Re: Canyon topic

Geplaatst: 09 mar 2015 09:20
door jsprbcn
Ik heb het ook gehad, en ik heb -alles- schoongemaakt (ik vermoed dat ik tijdens het schoonmaken ergens vet teveel heb weg gehaald).

- Snelspanners van de wielen schoonmaken en opnieuw invetten
- Crank er uit, schoonmaken en opnieuw invetten
- Bladboutjes er uit, schoonmaken en opniew invetten
- Dereilleur jockey wheels schoonmaken en invetten
- Zadel demonteren en invetten

Eenmaal schoon en gemonteerd was de fiets weer stil.