Pagina 762 van 1091
Geplaatst: 18 sep 2010 08:03
door demonsternaar
tomkolkman schreef:Geweldige fiets dit, om van te smullen. Als ik heel pietlutterig mag zijn zou ik de voorbouw in 3T Ltd hebben gedaan in plaats van de team versie. Maar zoals ik al zei supermooie fiets, wou dat ik ook een S3 in de schuur had staan.
WAT in de schuur!, zou prachtige en zeker dure fiets licht naast in bed
Geplaatst: 18 sep 2010 14:01
door martijnblaas
@Kodiesan,
Heb je nu ook de S2 weggedaan of is dat je slechtweer fiets?;)
Geplaatst: 18 sep 2010 15:21
door kodiesan
MartijnBlaas schreef:@Kodiesan,
Heb je nu ook de S2 weggedaan of is dat je slechtweer fiets?;)
Nee, die is verkocht
Geplaatst: 18 sep 2010 22:13
door martijnblaas
haha oke, zou wel een mooie slechtweer fiets zijn:P
Geplaatst: 21 sep 2010 10:31
door timo2.0
Geplaatst: 21 sep 2010 11:11
door nigel_tufnel
Hallo Cervélo liefhebbers!
Even een vraagje, ik heb ook al een tijdje zin om het Cervélo clubje te vergezellen maar ik twijfel nog..
Na hier wat rondgelezen te hebben en wat ervaringen te vragen van Cervélo rijders hoor ik nog al dikwijls dat er barsten of scheuren in het frame komen..
Is dit daadwerkelijk zo frequent? Ik zou opteren voor een R3 maar net dat model heeft het blijkbaar vaak aan de hand.. Is de RS degelijker bijvoorbeeld. Een Cervélo frame kost een smak geld en ondanks de goeie garantievoorwaarden zou ik wel niet graag de helft van het seizoen stilzitten omdat er weer iets aan de fiets scheelt..
Iemand raad/ervaringen?
Geplaatst: 21 sep 2010 12:06
door sharkman113
R3 is een frame dat de grenzen van het maakbare opzoekt en dat je dan meer risico loopt om kwaliteitsproblemen tegen te komen lijkt me net meer dan logisch.
Als het je enige fiets is zou ik (als het persé een cervelo moet zijn) eerder kiezen voor iets uit de S serie.
Geen enkele eigenaar van een ferrari klaagt als zijn auto incidenteel stil staat (hoort er gewoon bij) en sowiezo moet je je afvragen of je voor een superframe wilt gaan als het je enige fiets betreft (tenzij je inderdaad het risico wilt lopen tijdelijk zonder te zitten)
Geplaatst: 21 sep 2010 12:14
door perik
Sharkman, in jouw ervaring, waar ligt eigenlijk die "grens van het maakbare"? Ik bedoel, welke frames zijn nog goed/top én zijn bestand tegen intensief gebruik (niet per sé Cervelo)?
Geplaatst: 21 sep 2010 12:18
door nigel_tufnel
Het moet niet persé een Cervélo zijn hoor. En ja het zou m'n enige fiets zijn..
De frames waar ik tussen twijfel zijn dus Cervélo R3/RS, Scott Addict, Specialized Tarmac of Canyon Ultimate CF SLX..
Toen ik wat info vroeg bij eigenaars van Cervélo over de S-reeks bleek dat volgens hun toch ook niet ideaal te zijn. De interne kabelgeleiding zou behoorlijk wat gerammel geven.. Nu ik weet er zelf niets van dus don't shoot the pianist.
De reden dat ik niet voor de S-reeks zou gaan is omdat die me meer wedstrijdfietsen lijken..
Trouwens als de R3 zo op de grens van het haalbare zit, is het voor de profs niet belangrijker om een bedrijfszekere fiets te hebben dan zo cutting edge?
Tijdens een wedstrijd hebben ze namelijk maar 1 kans en dit dan te laten afhangen van een risicovol frame lijkt me straf.
Geplaatst: 21 sep 2010 14:12
door ericpeters
Ik geloof niet dat de R3 op de grens van het maakbare zit. Ze hebben inmiddels nog 3 "R" frames wat lichter zijn (R3SL, R5 en R5CA) en de R3 is een uitgerijpt en degelijk model.
Ik heb zelf een R3 en kan me niet voorstellen dat ook maar iemand spijt ervan krijgt nadat ze er een gekocht hebben. De rij eigenschappen zijn zonder meer subliem, op alle terrein en onder alle omstandigheden. Ik denk dat voor de meesten een R een veel betere keuze is dan een S maar goed er zijn altijd uitzonderingen waarvoor dat net niet geld.
In mijn (fiets)kennis kring heb ik al vaker gehoord van scheurtjes in het frame waarvan bij Pro-Race en Ridley heel vaak (zo vaak dat ik die nog niet voor niets zou willen) maar ook al bij Giant, Pinarello, Colnago en anderen..... toevallig heb ik het nog nooit van Cervelo gehoord.
Geplaatst: 21 sep 2010 14:47
door sharkman113
En R3 zit echt wel op de grens van wat voor een allround fiets acceptabel is (dus zonder bijv. een gewichtslimiet voor de rijder). Nog lichter en er worden op één of meerdere gebieden consessies gedaan (en ook dat is een keuze).
Het enige dat voor mij telt is of een firma stabiel is en de klachten goed en zonder zeuren oplost (en dat gaat bij Cervelo gewoon goed).
Er zijn meer frames die de neiging hebben tot scheuren en ook een aantal die zelden of nooit problemen geven maar alles kan kapot.
Geplaatst: 21 sep 2010 15:02
door nigel_tufnel
@Sharkman 1: Wat is dan een aanrader? En zoals hier boven al wordt gezegd het hoeft geen Cervélo te zijn hoor.