Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 nov 2013 19:14

Ernie C. schreef:De straf van Armstrong is al uitgesproken en je kunt natuurlijk niet met terugwerkende kracht alle dopingschorsingen ongedaan gaan maken van renners die nu ineens willen praten. Bovendien heeft hij alle mogelijkheden om bezwaar te maken (CAS, Rechter) onbenut gelaten dus is het nog te vroeg om over onrecht te spreken.

Ook is het zo dat de nationale antidopingagentschappen de strafmaat bepalen waardoor het logisch is dat er verschil in de strafmaat bestaat. En als je je dan druk gaat maken over het verschil in strafmaat van verschillende landen dan kun je je beter druk maken om landen waar lijfstraffen en de doodstraf worden uitgevoerd ipv die van veredelde spelregelcommissies.
Ik zeg ook niet dat de straf van Armstrong terug gedraaid moet worden. Ik zeg alleen wel dat er kritisch gekeken moet worden naar hoe iedereen behandeld wordt. Of er sprake van onrecht is weet ik niet, daarom ben ik wel nieuwsgierig naar wat er eventueel uit komt als hij zijn mond open doet. Ik denk dat veel mensen zich dan zorgen moeten gaan maken.

Ik weet dat de strafmaat door de verschillende autoriteiten bepaald worden, vandaar dat ik ook aangaf dat daar een kans ligt om iets mee te doen.

En uiteraard zou het veel beter zijn om iets te doen aan de landen waar straffen uitgevoerd worden die niet kunnen. Echter weten we allemaal dat dat een utopie is. En dat is een gelijke behandeling qua doping waarschijnlijk ook. ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 nov 2013 19:42

Punt blijft wel dat het aanpakken van dopingzondaars ook afhankelijk is van het land van herkomst. Het USADA wilde per se Armstrong aanpakken en dat is gelukt. Als we op de UCI hadden gewacht was er nu nog niets gebeurd. In Spanje daarentegen interesseert het de nationale dopinginstanties nauwelijks dat een groot deel van haar profsporters zich dopeert.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 nov 2013 19:54

elefantino = elefantino 2.0?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2013 19:57

Ik betwijfel of dat Armstrong geloofwaardig genoeg zal zijn om mensen in zijn val mee te sleuren, hij heeft immers de reputatie dat hij mensen met leugens probeert te beschadigen om rekeningen te vereffenen.

Ook denk ik dat hij liever voor een waarheids- en verzoeningscommissie zijn waarheid verteld dan dat hij onder ede moet liegen tegen een rechter...

Een gelijke strafmaat voor ieder mens op de hele wereld is uiteraard een utopie, ik denk ook niet dat het perse wenselijk is. Uiteindelijk hoort bij het accepteren van cultuurverschillen ook de acceptatie van verschillende straffen, hoe wreed of debiel wij westerlingen met onze tere zieltjes dat soms ook vinden.
Campagnolo Ultra Dork

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 nov 2013 19:58

walterg schreef:elefantino = elefantino 2.0?
Klopt helemaal. Freerider heeft m'n oude account weer gereanimeerd, het 2.0 account is weer opgeheven, dus vanaf nu weer met dit account. ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 nov 2013 20:04

Ernie C. schreef:Ik betwijfel of dat Armstrong geloofwaardig genoeg zal zijn om mensen in zijn val mee te sleuren,
Ik noem een Bruyneel :mrgreen: want niemand maakt me wijs dat die er niets vanaf wist. Als Armstrong dus echt de hele waarheid zou vertellen dan kan het niet anders of hij sleurt Bryneel mee.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 nov 2013 20:09

zorroi schreef:
Ernie C. schreef:Ik betwijfel of dat Armstrong geloofwaardig genoeg zal zijn om mensen in zijn val mee te sleuren,
Ik noem een Bruyneel :mrgreen: want niemand maakt me wijs dat die er niets vanaf wist. Als Armstrong dus echt de hele waarheid zou vertellen dan kan het niet anders of hij sleurt Bryneel mee.
En de mensen van de UCI, verschillende organisatoren van koersen, renners, begeleiding enz. Mensen van USADA? Waarom wilde hij niet reageren op dat rapport? Dat is voor mij nog steeds de vraag.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2013 20:19

JPAR schreef:
zorroi schreef:
Ernie C. schreef:Ik betwijfel of dat Armstrong geloofwaardig genoeg zal zijn om mensen in zijn val mee te sleuren,
Ik noem een Bruyneel :mrgreen: want niemand maakt me wijs dat die er niets vanaf wist. Als Armstrong dus echt de hele waarheid zou vertellen dan kan het niet anders of hij sleurt Bryneel mee.
En de mensen van de UCI, verschillende organisatoren van koersen, renners, begeleiding enz. Mensen van USADA? Waarom wilde hij niet reageren op dat rapport? Dat is voor mij nog steeds de vraag.
Aan Bruyneel vat natuurlijk niet veel meer mee te sleuren, ook hij heeft zijn straf al te horen gekregen. Hij wil zich er echter wel tegen verdedigen en daar kijk nu al naar uit.

Die mensen van de UCI e.d. zullen zeggen dat Armstrong een pathologische leugenaar is die wraak wil nemen op degenen die hem hebben gestraft.
Campagnolo Ultra Dork

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 nov 2013 20:30

zorroi schreef:
Ernie C. schreef:Ik betwijfel of dat Armstrong geloofwaardig genoeg zal zijn om mensen in zijn val mee te sleuren,
Ik noem een Bruyneel :mrgreen: want niemand maakt me wijs dat die er niets vanaf wist. Als Armstrong dus echt de hele waarheid zou vertellen dan kan het niet anders of hij sleurt Bryneel mee.
In de eerste plaats noem ik een Hein Verbruggen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 nov 2013 20:42

Ernie C. schreef:Die mensen van de UCI e.d. zullen zeggen dat Armstrong een pathologische leugenaar is die wraak wil nemen op degenen die hem hebben gestraft.
Dat is natuurlijk een makkelijk reactie. Armstrong kennende zal hij heus wel wat achter de hand hebben.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2013 21:06

Maar ja, hij heeft al gezegd dat zijn onthullingen niet zo smeuïg zullen zijn als dat de meeste mensen hopen, dus ik verwacht eerlijk gezegd geen aanval op de UCI.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 nov 2013 21:13

Jammer. Van mij mag daar de bezem wel een door, net zo als bij de ASO.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie