Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 13 mar 2015 09:49

stevendbr schreef:Wat is jullie ervaring met de betalingsoptie 'vooruit betalen'?

Ik zit er sterk aan te denken om de Aeroad 7.0 Di2 te bestellen, maar deze zou pas in juli worden geleverd. Ik heb er geen trek in om bij bestelling het volledige bedrag al af te tikken terwijl de fiets pas maanden later geleverd zal worden. En daar komt je volgens mij niet onderuit in geval van bijv. iDeal of creditcard. Correct?

Nu heb ik het idee dat wanneer je voor 'vooruitbetaling' kiest je pas een betalingsverzoek krijgt op het moment dat de fiets klaar is voor verzending. Maar ik kan geen bevestiging vinden via de website... Hier iemand?
In mijn ervaring wordt het bedrag bij creditcard betalingen pas afgeschreven als de fiets op de post gaat. Wanneer je nu betaald met cc dan zal het dus pas in juli afgeschreven worden.

m/v
Forum-lid

m/v 13 mar 2015 10:24

Der Schlucht schreef:
stevendbr schreef:Wat is jullie ervaring met de betalingsoptie 'vooruit betalen'?

Ik zit er sterk aan te denken om de Aeroad 7.0 Di2 te bestellen, maar deze zou pas in juli worden geleverd. Ik heb er geen trek in om bij bestelling het volledige bedrag al af te tikken terwijl de fiets pas maanden later geleverd zal worden. En daar komt je volgens mij niet onderuit in geval van bijv. iDeal of creditcard. Correct?

Nu heb ik het idee dat wanneer je voor 'vooruitbetaling' kiest je pas een betalingsverzoek krijgt op het moment dat de fiets klaar is voor verzending. Maar ik kan geen bevestiging vinden via de website... Hier iemand?
In mijn ervaring wordt het bedrag bij creditcard betalingen pas afgeschreven als de fiets op de post gaat. Wanneer je nu betaald met cc dan zal het dus pas in juli afgeschreven worden.
Klopt inderdaad, ik heb mijn Canyon besteld in september en betaald met creditcard.
Eind december kreeg ik dan een mailtje dat mijn fiets klaarstond voor verzending, pas op dat moment wordt het geld afgeboekt, niet eerder.

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 13 mar 2015 10:40

RobiOne schreef:Als de fiets nog niet op voorraad is krijg je ca. 2 weken voor levering een mail met verzoek tot betaling. Je hoeft dus geen maanden van te voren de betaling te doen.
Deze opmerking is trouwens van toepassing zodra je met iDeal betaald.

stevendbr
Forum-lid

Gebruikersavatar stevendbr 13 mar 2015 11:24

Klinkt goed dus! Dank.

Nu nog "even" goed nadenken over 8.0 Di2 (met Reynolds Strike clinchers en aerostuur) of 7.0 Di2 (met Mavic Cosmic SLE en "normaal" stuur)...

Mijn verstand zegt 7.0 Di2, omdat ik remeigenschappen van m'n wielen toch wel belangrijk vind en daar lijkt Mavic een streepje voor te hebben (Exalith). En ik heb natuurlijk goed gekeken naar de geometrietabellen, maar mocht ik bijv. een langere stuurpen nodig hebben dan ben je 't haasje met zo'n fraai aerostuur (wat dus 1 geheel is).
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 13 mar 2015 12:36

stevendbr schreef:
Ik zit er sterk aan te denken om de Aeroad 7.0 Di2 te bestellen, maar deze zou pas in juli worden geleverd.
Met de ervaringen die ik hier lees zou ik eerder rekenen op november/december als ik jou was. Maar dan heb je wel een mooi Sinterklaas/Kerst cadeautje :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

stevendbr
Forum-lid

Gebruikersavatar stevendbr 13 mar 2015 12:46

rene schreef:
stevendbr schreef:
Ik zit er sterk aan te denken om de Aeroad 7.0 Di2 te bestellen, maar deze zou pas in juli worden geleverd.
Met de ervaringen die ik hier lees zou ik eerder rekenen op november/december als ik jou was. Maar dan heb je wel een mooi Sinterklaas/Kerst cadeautje :lol:
Man, man, dat zou wat zijn... Ik heb me gebaseerd op de levertijd die aangegeven staat voor mijn maat (M) op de website. Maar niet megabetrouwbaar begrijp ik dus?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 13 mar 2015 12:55

Lees het topic maar eens door : uitgestelde levertijden van 2 of 3 maanden zijn eerder regel dan uitzondering tov andere merken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 13 mar 2015 13:04

Tot op heden gaat het bij mij nog goed. Verwachte verzendweek was week 13 (besteld week 4). Deze week nog contact gehad omdat ik nog geen verzoek tot betaling had gehad. Inmiddels heb ik deze binnen en nog geen melding gehad dat de levering uitgesteld was.

E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van het model.

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 13 mar 2015 13:09

rene schreef:Lees het topic maar eens door : uitgestelde levertijden van 2 of 3 maanden zijn eerder regel dan uitzondering tov andere merken.
Bij aanloop naar een nieuw model kan dit altijd voorkomen. Ik verwacht dat de productie van de Aeroad CF SLX nu op stoom is en de levertijden zoals gemeld gewoon gehaald gaan worden.

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 14 mar 2015 08:26

rikkert
Forum-lid

rikkert 14 mar 2015 13:00

Ik heb een ultimate AL besteld en inmiddels betaald. Staat nu op de planning voor eind maart. Als ik betaald heb, betekent dat dan inderdaad dat de kans groot is dat ze dan ook leveren? Of betekent dat je betaald heb nog steeds dat eea uitgesteld kan worden? Wat is jullie ervaring?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 14 mar 2015 14:58

Stuntman Mike schreef:
Ritjsert schreef: Welke maat slx rijdt jij?
Ik zit met smart te wachten op mijn nieuwe slx di2 2014 medium stealth kleur
Hier de mijne voor je beeldvorming in maat M:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
FF weer eens wat oude plaatjes. Wat een machine was dat. Iemand nog in de markt voor deze featherlight? Meestal wél snel te leveren... ;)

Plaats reactie