Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 okt 2010 20:56

nou ben ik toch al 2 dagen benieuwd wat dat is wat je daar hebt Ericpeters ?
Kun je het verklappen ?

tri-du
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 aug 2005 13:47

tri-du 10 okt 2010 15:14

Hi all,

Pieter heeft een geweldige Ironman Hawaii volbracht.
zijn eindtijd was
Quote: " Pieter De Neve ‎9h41'06" with 1h17 swim, 5h01 bike and 3h16 marathon run... so glad with my first IRONMAN World Championship here in Hawaii.
Brutal race but made my goal (sub 10h)!"

Een welverdiend compliment en felicitatie.
Een forumlid waar we trost op mogen zijn.

[img=http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... 1544650502]
Happy Cervelo SLC and P3C rider!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 okt 2010 15:20

Op welke plaats is hij dan geëindigd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 okt 2010 15:29

Timo 2.0 schreef:Op welke plaats is hij dan geëindigd?


238, http://coverage.ironmanlive.com/trackin ... er+de+Neve
What makes the boat go faster?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 okt 2010 15:37

Okay, want ik probeer het een beetje in perspectief te zien.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 okt 2010 01:09

Cervélo's alleen nog maar te koop via Cervélo zelf (via cervelo.com) of de geautoriseerde dealer. Dus niet meer via webshops.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 okt 2010 01:21

Hahaha, dus volgend jaar naar Vos voor: personal advice, test rides, fitting and after-sales service

Wat een belachelijk maatregel in deze internet-tijd. Vraag me ook sterk af hoe ze willen gaan voorkomen dat de frames niet alsnog via het internet verkocht gaan worden. Er zullen toch vast wel ondernemers de frames toch online proberen te verkopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

camu
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 12 okt 2010 01:41

Hmm, artikel lijkt i.i.g. niet meer op de site van Cervelo te staan, is dat ook de reden dat je refereert aan de webcache van Google, Livio?

Mooi voorbeeld "hoe schiet ik in een defensieve kramp om zo mijn originele business model te kunnen handhaven". Mooie quote: "Why through the Cervélo retailer? Because serious test rides and good fitting advice probably have the biggest effect on customer satisfaction, so the bike shop is extremely important in this regard."

Los van het feit dat ik verwacht dat Cervelo drommels goed weet wat de klant nu zo tevreden maakt, kan ik me voorstellen dat kostprijs / waar voor je geld & after-sales / garantieafhandeling minstens zo belangrijk zijn voor diezelfde customer satisfaction. Door alleen via eigen website en "certified" retailers te distribueren kun je die prijs i.i.g. al lekker hoog houden. Voor garantieafhandeling heb ik prima ervaringen met het opsturen naar een internetshop. Lekker bij de tijd!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3697
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 okt 2010 08:26

Amclassic-fan schreef:Hahaha, dus volgend jaar naar Vos voor: personal advice, test rides, fitting and after-sales service

Wat een belachelijk maatregel in deze internet-tijd. Vraag me ook sterk af hoe ze willen gaan voorkomen dat de frames niet alsnog via het internet verkocht gaan worden. Er zullen toch vast wel ondernemers de frames toch online proberen te verkopen.


Hmm, daar worden idd Vos en Salden niet blij van. En hun klanten ook niet trouwens. Bij Salden kies je er meestal bewust voor om het ding in een doos op te laten sturen omdat je geen advies wilt. Heb ik ook net in de Solden bij Salden gedaan met een S1. Lijkt me meer een maatregel om de partijen die Cervelo tegen lage prijzen aanbieden (en dat kunnen ze omdat ze dat online doen) in de wielen te rijden de prijs hoog te houden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 okt 2010 10:55

Amclassic-fan schreef:Hahaha, dus volgend jaar naar Vos voor: personal advice, test rides, fitting and after-sales service

Wat een belachelijk maatregel in deze internet-tijd. Vraag me ook sterk af hoe ze willen gaan voorkomen dat de frames niet alsnog via het internet verkocht gaan worden. Er zullen toch vast wel ondernemers de frames toch online proberen te verkopen.


Ik snap niet zo heel goed dat het schering en inslag is om op een Vos te zeiken vanwege de meest belabberde service, import Polen, dozenschuivert, ze pleuren je op een fiets, verkopen je alles wat je maar wilt etc etc.
Maar...komt er iemand op de proppen met enigzins een idee om dat soort praktijken te voorkomen, wordt dat ook als belachelijk afgedaan.
Hoe slecht dat idee ook is, ze zijn blijkbaar wel aan het denken over het probleem wat o.a. jij hebt met bijvoorbeeld een Vos.

Dat het niet de meest ideale gang van zaken is, ben ik met je eens.
Dat het waarschijnlijk (groten)deels een lul verhaal is om de prijzen hoog te houden, kan ik ook wel verzinnen.
Maar je kan ook wel verzinnen dat een heleboel FM's hier dolgelukkig mee zullen zijn in de strijd om te overleven.
Internetstunters en Vossen werken er nou eenmaal hard aan mee om de markt te verzieken voor die FM's.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 okt 2010 10:57

Rikkert schreef:
Amclassic-fan schreef:Hahaha, dus volgend jaar naar Vos voor: personal advice, test rides, fitting and after-sales service

Wat een belachelijk maatregel in deze internet-tijd. Vraag me ook sterk af hoe ze willen gaan voorkomen dat de frames niet alsnog via het internet verkocht gaan worden. Er zullen toch vast wel ondernemers de frames toch online proberen te verkopen.


Hmm, daar worden idd Vos en Salden niet blij van. En hun klanten ook niet trouwens. Bij Salden kies je er meestal bewust voor om het ding in een doos op te laten sturen omdat je geen advies wilt. Heb ik ook net in de Solden bij Salden gedaan met een S1. Lijkt me meer een maatregel om de partijen die Cervelo tegen lage prijzen aanbieden (en dat kunnen ze omdat ze dat online doen) in de wielen te rijden de prijs hoog te houden.


Klopt, niet meer van deze tijd, met verplichte europese, marktwerking.
Aan de andere kant: het past wel in de marktsituatie; Cervelo wil graag een premium merk zijn; en ook andere premium merken zoals Specialized, Cannondale en Scott, hebben de boel dichtgetimmerd. Kijk maar eens wat Salden op zijn website schrijft over de Scott prijsstelling. Als je Cervelo op iedere hoek v/d straat voor een habbekrats kunt kopen, zal de koper uiteindelijk uitwijken naar exclusievere merken. Cervelo kiest, althans op papier, voor een exclusieve distributiestrategie en een premium positionering met dito prijsstelling .
Marktwerking, en andere kanalen zullen er altijd blijven, en dat is geen probleem: Salden verkoopt nog steeds Scott, en m.b.t. garantie bestaat er (en ook dat is europees geregeld) nog altijd zoiets als "ketenaansprakelijkheid".
Maar blijkbaar vond Cervelo dat zijn merkpositionering (inclusief prijsstelling) te wensen overliet. Ik kan ook melden dat om die redenen van Herwerden met Cervelo gestopt is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 okt 2010 12:51

@Danny, je begrijpt niet helemaal wat ik bedoelde volgens mij. Vos verkoopt in principe niets op het internet volgens mij, dus die zouden niet eens getroffen door deze regels regels. Terwijl een 'premium' winkel/internetshop zoals Competive Cycling dus geen Cervelo meer zou mogen verkopen.
En dat Veltec Vos dealer heeft gemaakt is al eerder besproken en toen was de conclusie al dat het toch vrij absurd is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie