Ja, dit extreem linkse medium laat zomaar jouw favoriete roeptoeters aan het woord.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Zo weer een paar weken extra zonder werk
Sorry, Ik moet je teleurstellen, mijn favo,s zaten er niet bij.
Thierry (FVd) is totaal niet mijn type.
En je ziet het, nodig ze een keer uit en ze graven hun eigen graf door hun stompzinnigheid.
Paar kleine correcties, het gaat om 30 besmettingen in Bergschenhoek, buurdorp van Berkel (en Rodenrijs). Deze besmettingen (het zijn leerlingen, leraren en staf, maar ook familie en vrienden) zijn voor het overgrote deel terug te voeren naar 1 basisschool.. Deze 30 komen uit een groep van 750 geteste personen waarbij er 45 anderen de "normale" versie hebben https://www.lansingerland.nl/actueel/up ... rordschool.wasbeer2006 schreef: ↑10 jan 2021 21:24 @ramon, we hebben al een hele school in Berkel met de Engelse variant. Iets in de 30 dacht ik.
In Berkel en Rodenrijs hebben we mogelijk kinderen die voetbaltribunes in brand steken https://www.hartvanlansingerland.nl/nie ... brand-togb.
Time is (almost) on my site, 4 more days
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Met verkiezingen wordt deze doelgroep juist het meest genegeerd (behalve door D66 en evt groen links). Zijn de andere partijen veel te veel bezig met de oude van dagen tevreden te stellen. Er zijn naar verhouding veel meer stemgerechtigen in de categorie "tegen pensioen aan", "reeds met pensioen" en daar zit ook het merendeel van de zorgvraag.
Waar in Nederland de AOW en het zorgstelsel sociaal geregeld zijn, en dus vooral door de werkenden opgehoest mogen worden. De huidige groep 50+ (er is zelfs een speciale partij voor), komen rondom pensioendiscussie altijd met het "altijd hard gewerkt en netjes premie betaald", of zelfs "Nederland weer opgebouwd na de WOII" (wat volgens mij alleen voor de 80+ enigszins geldig kan zijn).
Bottom line is wel, met verkiezingen heb je veel stemmen te verliezen bij iedereen van, zeg, boven de 50 jaar. Dus kan je maar beter een beetje vriendelijk beleid rondom zorg, pensioenen, terugbetalen schulden etc zijn. Dan zien we een generatie of 2 a 3 later wel hoe het allemaal terecht komt. Met een beetje mazzel is de tendens dan nog hetzelfde, in dat geval hoeven de jongeren van nu niet te klagen of bang te zijn voor die hoge overheidsschulden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ok, maar dan heb je toch het argument? Waarom moet men dan "een wanhoopspoging doen om enige argumentatie te hebben"? Als ik dat lees komt het op mij over dat er geen echte reden is dat men scholen sluit.daniel1975 schreef: ↑10 jan 2021 22:07Hebben zowel Rutte als De Jonge gezegd: het thuishouden van de ouders, icm “alle beetjes helpen”.Joseba schreef: ↑10 jan 2021 21:39Kijk dit begrijp ik dan weer niet. Als het zoals jij stelt een wanhoopspoging is om enige argumentatie te hebben, wat is dan volgens jou de daadwerkelijke reden dat men kleine kinderen basisonderwijs ontzegt?daniel1975 schreef: ↑10 jan 2021 21:34 Dat halen en brengen was een wanhoopspoging om toch nog wat argumentatie te verzinnen.
P.S. lees in FD zojuist dat er over basisscholen nog geen besluit is genomen.
Volgens bronnen van de NOS blijven de huidige maatregelen vrijwel zeker van kracht. Alleen over basisscholen is nog geen besluit genomen. Daarbij kijkt het kabinet nog of de verlenging korter dan drie weken kan duren.
Basisscholen mogen misschien eerder open. Weinig concreets nog. Hoop op veel druk vanuit onderwijs. Het offeren van onderwijs, met alle desastreuze gevolgen van dien en met een onduidelijk effect is ethisch onhoudbaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
En wat denk je van de werkgevers? Ook die zullen gigantische druk gaan uitoefenen, al die ouders die maar voor 50% productief thuis zitten kost ook miljarden.
Er schijnt een onderzoek te lopen naar de Britse variant en kinderen, de uitkomst daarvan schijnt leidend te gaan worden. Dat hoorde ik zojuist op BNR.
Er schijnt een onderzoek te lopen naar de Britse variant en kinderen, de uitkomst daarvan schijnt leidend te gaan worden. Dat hoorde ik zojuist op BNR.
Ik vind dit toch iets te scherp gesteld. Het is niet zo dat het onderwijs volledig wordt geofferd, kinderen worden volgens mij nog steeds onderwezen. Niet op de gebruikelijke manier, dat weet ik. Krijg persoonlijk meer het gevoel dat het wegvallen van het kinderopvang gedeelte van onderwijs is waar de meeste ouders moeite mee hebben. En ik weet niet of dat gedeelte bedoeld wordt als men het heeft over "het recht op onderwijs"?
Laatst gewijzigd door Joseba op 11 jan 2021 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De vraag is hoe productief ze waren toen ze wel gewoon naar kantoor gingen. Ik zie bij ons weinig productiviteitsverlies. De tijd die ze nu druk zijn met (hun eigen) kinderen waren ze mogelijk op kantoor kwijt bij de koffiemachine, browsend op het wielerforum, de krant lezend, keuvelend met collega's, klagend over politiek, etc.
Nou @Joseba, ik vind het wel heel erg generaliserend. Als het wel waar is wat je suggereert dan is het wel bedenkelijk dat je ze in het zicht al niet eens aan het werk krijgt.
@53x11, je hebt nog steeds niet door dat juist een flink deel van de schoolleiders helemaal geen "normale" schoolgang wil? .
@53x11, je hebt nog steeds niet door dat juist een flink deel van de schoolleiders helemaal geen "normale" schoolgang wil? .
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De kinderen moeten verplicht naar school in Nederland en wel zoveel uur dat ze normaal gesproken ongeveer 25 uur les moeten hebben in een schoolweek. Nu hebben de kinderen 5x 3,5 uur onlineles, incl zelfstandig werken, dus missen ze minimaal 7,5 uur effectieve lestijd per week. En dan is het nu al veel beter geregeld dan tijdens de eerste lockdown, toen kwamen we niet verder dan 1,5 tot 2 uur per dag.Joseba schreef: ↑11 jan 2021 08:17Ik vind dit toch iets te scherp gesteld. Het is niet zo dat het onderwijs volledig wordt geofferd, kinderen worden volgens mij nog steeds onderwezen. Niet op de gebruikelijke manier, dat weet ik. Krijg persoonlijk meer het gevoel dat het wegvallen van het kinderopvang gedeelte van onderwijs is waar de meeste ouders moeite mee hebben. En ik weet niet of dat gedeelte bedoeld wordt als men het heeft over "het recht op onderwijs"?
Dus online vervangt qua uren en aandacht absoluut niet het normale onderwijs op de basisschool.
Parijs-Brest-Parijs 2023