Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 apr 2015 21:10

kamstra schreef:Afbeelding De eerste 1000km zitten erop , nog steeds zeer tevreden over de Calabria

Mooie fiets!

Hoe kan je het rijgedrag het beste omschrijven van deze fiets, comfortabel of zeer stijf?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 12 apr 2015 21:18

body schreef:Mooie fiets!

Hoe kan je het rijgedrag het beste omschrijven van deze fiets, comfortabel of zeer stijf?
Comfortabel en zeer stijf hebben weinig met elkaar te maken. Stijfheid zit in de overbrenging van het vermogen op de weg. En comfort juist in het wegfilteren van de oneffenheden van het wegdek.

Er is niet mis met een zeer stijve fiets, want iedere trap zal raak zijn, zolang deze maar comfortabel is. Is dit echter een knal harde bak dan ontbreekt het comfort.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 apr 2015 21:21

Zijn deze frames nergens los verkrijgbaar?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 12 apr 2015 22:17

Martijnvanheiningen schreef:Ben ook erg benieuwd naar de reactie van Sensa want er blijkt bij mij ook een behoorlijk diepe kras in te de voorvork van m'n Calabria te zitten. Had die al gezien toen ik thuis kwam maar had niet door dat het daar van kwam. :-(
Hier ook.. dezelfde fiets, dezelfde kras :cry:

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 13 apr 2015 20:51

Mmmm.... Allemaal inmiddels gemeld bij de LBS?
Wat zijn de reacties?

kamstra
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:38

kamstra 13 apr 2015 21:52

Het is inderdaad een stijve fiets waarbij je in combinatie met de carbon wielen elk steentje ,bobbel of kuiltje voelt . Maar na verloop van tijd ga je eraan wennen . Mijn vorige fiets was een roubaix ,dan is het verschil wel heel groot maar ik zou niet meer terug willen .
F.F

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 13 apr 2015 22:13

Anselmo Fuerte schreef:
Martijnvanheiningen schreef:Ben ook erg benieuwd naar de reactie van Sensa want er blijkt bij mij ook een behoorlijk diepe kras in te de voorvork van m'n Calabria te zitten. Had die al gezien toen ik thuis kwam maar had niet door dat het daar van kwam. :-(
Hier ook.. dezelfde fiets, dezelfde kras :cry:
Ik ga morgenochtend 12gobiking bellen om te horen wat zij er van zeggen. Daar moeten toch haast meer klachten over binnen zijn gekomen?

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 13 apr 2015 22:51

Dat lijkt me toch ook inderdaad.
Ik breng mijn fiets morgen weg. Zodra ik wat van sensa hoor laat ik het iig weten.

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 15 apr 2015 15:01

Zojuist terug gebeld door 12go. Hebben contact gehad met Sensa. Geven aan dat ze er te laat achter gekomen zijn dat speelt bij de Calabria. Bij 12go gaan ze vanaf nu een sticker aan de binnenzijde van het frame plakken om de vork te beschermen, die krijgen ze opgestuurd van Sensa. Boden me aan zo'n sticker op te sturen. Dat in ieder geval maar geaccepteerd.

Ik heb ze nog gevraagd hoe ze het kunnen oplossen mbt de kras in de voorvork. Gaven aan dat ze het misschien wat kunnen bijwerken met blanke lak. Aangezien het een diepe witte kras is heb ik daar mijn twijfels bij maar goed. Als ik terug ga voor de 1e servicebeurt moeten ze er maar naar kijken en ben ik benieuwd waar ze mee komen. (een nieuwe vork zit er zo te horen niet in.)

Kittel
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2015 15:33

Kittel 15 apr 2015 20:00

Martijnvanheiningen schreef:Zojuist terug gebeld door 12go. Hebben contact gehad met Sensa. Geven aan dat ze er te laat achter gekomen zijn dat speelt bij de Calabria. Bij 12go gaan ze vanaf nu een sticker aan de binnenzijde van het frame plakken om de vork te beschermen, die krijgen ze opgestuurd van Sensa. Boden me aan zo'n sticker op te sturen. Dat in ieder geval maar geaccepteerd.

Ik heb ze nog gevraagd hoe ze het kunnen oplossen mbt de kras in de voorvork. Gaven aan dat ze het misschien wat kunnen bijwerken met blanke lak. Aangezien het een diepe witte kras is heb ik daar mijn twijfels bij maar goed. Als ik terug ga voor de 1e servicebeurt moeten ze er maar naar kijken en ben ik benieuwd waar ze mee komen. (een nieuwe vork zit er zo te horen niet in.)
Ik zou me daar niet zomaar bij neerleggen. Hier meld al drie man zich met dezelfde kras, je kunt er dus vanuit gaan dat er nog veel meer mensen aan de telefoon hangen. Bundelen die krachten en proberen een nieuwe vork te krijgen bij Sensa. Deze wel even voorzien van een stikkertje ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2015 20:06

En hoe lang gaat die sticker dan mee? Het eigenlijke probleem (productiefout!) wordt hier natuurlijk niet mee opgelost...
Campagnolo Ultra Dork

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 15 apr 2015 20:43

Martijnvanheiningen schreef:Zojuist terug gebeld door 12go. Hebben contact gehad met Sensa. Geven aan dat ze er te laat achter gekomen zijn dat speelt bij de Calabria. Bij 12go gaan ze vanaf nu een sticker aan de binnenzijde van het frame plakken om de vork te beschermen, die krijgen ze opgestuurd van Sensa. Boden me aan zo'n sticker op te sturen. Dat in ieder geval maar geaccepteerd.

Ik heb ze nog gevraagd hoe ze het kunnen oplossen mbt de kras in de voorvork. Gaven aan dat ze het misschien wat kunnen bijwerken met blanke lak. Aangezien het een diepe witte kras is heb ik daar mijn twijfels bij maar goed. Als ik terug ga voor de 1e servicebeurt moeten ze er maar naar kijken en ben ik benieuwd waar ze mee komen. (een nieuwe vork zit er zo te horen niet in.)
Ik zal er morgen ook een telefoontje naar 12go aan gaan wagen. Slap verhaal trouwens dat ze er bij Sensa "te laat zijn achtergekomen dat dat speelt bij de Calabria". Ze assembleren die fietsen toch.. De eigenaren hebben het na een keer schoonmaken, of een keer de fiets achter in de auto, al in de gaten.

Plaats reactie