Daar ben ik ook heel blij meeboswielrenner schreef:Zeker erg veel geld, maar ik vind de Carbon SL wel vet uitzien. Ik zou trouwens al heel blij worden van de "gewone" Roval Carbon wielen.
Mountainbike Show Your Stuff
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39940
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Vertel eens?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Vertel eens?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Zit ik zo'n beetje in dezelfde maat (46cm) was 11.4 kg, heb wel lichtere wielen gemonteerd.boswielrenner schreef:Large
was fulcrum red power 29XL nu Red metal 29XL 250gram gewonnen, wel weer wat ingeleverd op de nieuwe remmen/shifters.
Zit nu op 11.2 kg, met voor en achter verlichting, 520 pedalen, niet afgezaagde stuurbuis,hg74 ketting en hg81 cassette.
Zaterdag naar Mantel, heeft xt pedalen, ketting en cassette in de December deal, voor prijzen waar ik via de groothandel nog meer voor moet betalen.
Even wat zitten rekenen en met de xt onderdelen die er nog opmoeten, en de stuurbuis ingekort kom ik ongeveer op 10.90kg.
Wellicht ook maar gelijk eens tubeless gaan rijden,scheelt ook wel 250 gram.
Of een oliebol minder, kan natuurlijk ook
.
Laatst gewijzigd door specializedmerida op 25 dec 2014 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Wielen zijn het eerste wat echt interessant gewichtsvoordeel zal opleveren. Als ik volgend jaar ergens een set carbon Roval wielen monteer dan pak je 300 gram. S-works carbon stuur en zadelpen levert samen 100 gram op, en dan houdt het wel zo'n beetje op. Je kan wel meer willen, maar dan is het in de marge of je gaat in functionaliteit en betrouwbaarheid erop achteruit.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39940
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@bwr: je kunt zomaar 500gr winnen op wielen + banden. Je wielen wegen nu dik 1900. Als je naar 1450gr gaat en tubeless win je echt heel veel.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Idd, wel een half pakje suiker
Knappe fiets!
Een specifieke reden waarom je voor een volafgeveerde bent gegaan?
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Hiervoor al ruim 8 jaar op een Epic Marathon gereden.Is me zeer goed bevallen vandaar opnieuw een Epic. Dit keer uiteraard de 29 inch.
Met een HT kreeg ik te veel klappen op mijn rug en een fully is daarnaast veel speelser om op te rijden bij het dalen. Een Epic is perfect voor in Nederland imho.
Met een HT kreeg ik te veel klappen op mijn rug en een fully is daarnaast veel speelser om op te rijden bij het dalen. Een Epic is perfect voor in Nederland imho.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39940
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1
Het comfort van een fully icm de (bijna) stijfheid van het brainsysteem. Ik ben absoluut geen liefhebber van Speci, maar dit is echt wel een beest van een fiets.
Het comfort van een fully icm de (bijna) stijfheid van het brainsysteem. Ik ben absoluut geen liefhebber van Speci, maar dit is echt wel een beest van een fiets.
Less is bore