Tijdritfietsen
het plan is om een oud frame op te gaan bouwen.
crank, remmen en voorderraileur wil ik van mijn oude Giant halen en eventueel ook de voorvork.
ik wil dan een tijdritstuur erop zetten met bar end shifters en tijdrit remhendels.
de remhendels worden wss tektro hendeltjes van 20 euro.
het stuur en de shifters weet ik nog niet.
achter derraileur word een 10 speed shimano(denk 105) en ook de kettingbladen moeten vervangen worden.
voor de rest weet ik het nog niet echt, ik heb niet zo veel geld dus ik probeer het zo goedkoop mogelijk te houden allemaal.
jaap
crank, remmen en voorderraileur wil ik van mijn oude Giant halen en eventueel ook de voorvork.
ik wil dan een tijdritstuur erop zetten met bar end shifters en tijdrit remhendels.
de remhendels worden wss tektro hendeltjes van 20 euro.
het stuur en de shifters weet ik nog niet.
achter derraileur word een 10 speed shimano(denk 105) en ook de kettingbladen moeten vervangen worden.
voor de rest weet ik het nog niet echt, ik heb niet zo veel geld dus ik probeer het zo goedkoop mogelijk te houden allemaal.
jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
C a s r a n schreef:Een artikeltje over de prachtige 2 Trek tijdritfietsen van Morten Tillquist: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=97
Geweldige beesten zeg. Dat geanodiseerde Dura Ace crankstel is erg stoer. Wat zou dat kosten om te laten doen? En is zoiets wel weerbestendig?
LVGH schreef:C a s r a n schreef:Een artikeltje over de prachtige 2 Trek tijdritfietsen van Morten Tillquist: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=97
Geweldige beesten zeg. Dat geanodiseerde Dura Ace crankstel is erg stoer. Wat zou dat kosten om te laten doen? En is zoiets wel weerbestendig?
Geen idee. Mail Morten gerust op morten@tillquist.dk. Zeg dat je zijn fiets zag op mijn site...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
LVGH en Casran,
Annodiseren is een chemisch kleuringsproces van aluminium waarbij een harde kleurlaag wordt aangebracht. Dit is 100% weerbestendig maar omdat het een dunne laag betreft niet heel krasvast. Dit is enigzins te ondervangen met een blanke laklaag. Een andere optie is poedercoaten wat sterker is maar een dikkere laag geeft en een minder mooi effect geeft.
Annodiseren is een chemisch kleuringsproces van aluminium waarbij een harde kleurlaag wordt aangebracht. Dit is 100% weerbestendig maar omdat het een dunne laag betreft niet heel krasvast. Dit is enigzins te ondervangen met een blanke laklaag. Een andere optie is poedercoaten wat sterker is maar een dikkere laag geeft en een minder mooi effect geeft.
Sportieve groeten ROSIER
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een Dura Ace crankstel kan je niet anodiseren, want er zit staal aan het aluminium vast en dan wil 't niet meer. Van anodiseren wordt een metaal ook dof, terwijl het crankstel glimt. Het moet gewoon gespoten of gepoeder coat zijn.
Je hebt trouwens 3 types anodiseren, bij de meeste fietsonderdelen wordt type 2 gebruikt. Maar je hebt ook nog een type 3: hard anodizing. Dan komt er een dikkere veel hardere laag op, maar het proces is veel moeilijker. De temperatuur moet bijv vrij laag blijven en dat is wat lastig als je ergens enorme stromen door heen stuurt.
Je hebt trouwens 3 types anodiseren, bij de meeste fietsonderdelen wordt type 2 gebruikt. Maar je hebt ook nog een type 3: hard anodizing. Dan komt er een dikkere veel hardere laag op, maar het proces is veel moeilijker. De temperatuur moet bijv vrij laag blijven en dat is wat lastig als je ergens enorme stromen door heen stuurt.
Aan het gladde oppervlak te zien is het inderdaad 'gewoon' gespoten..blijft mooi vind ik
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Net nieuwe decals besteld van Ebay en er op geplakt, met een redelijk resultaat.
Hier een aantal foto's van mijn tijdrit/triathlon fiets (van iemand met een klein budget)
Gazelle (niet te koop) vs. Look
Specs
Frame+vork: Look kg 361
Wielen: Spinergy Rev X
Stuur: Profile Design
Opzetstuur: Scott - type ?(geen idee)
Zadelpen: Bontrager TT
Afgemonteerd met Shimano 105 met Ultergra casette
+ Flight Deck
Heb nu goedkope pedalen, maar wil binnenkort nieuwe carbon keo's aanschaffen.
Tjah met niet te veel geld toch iets leuks bijelkaar gezocht, hoop als ik wat meer geld volgend jaar op een Orbea Ordu te fietsen.
Hier een aantal foto's van mijn tijdrit/triathlon fiets (van iemand met een klein budget)
Gazelle (niet te koop) vs. Look
Specs
Frame+vork: Look kg 361
Wielen: Spinergy Rev X
Stuur: Profile Design
Opzetstuur: Scott - type ?(geen idee)
Zadelpen: Bontrager TT
Afgemonteerd met Shimano 105 met Ultergra casette
+ Flight Deck
Heb nu goedkope pedalen, maar wil binnenkort nieuwe carbon keo's aanschaffen.
Tjah met niet te veel geld toch iets leuks bijelkaar gezocht, hoop als ik wat meer geld volgend jaar op een Orbea Ordu te fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Jacob schreef:Goh, wat apart "mr arby". Die wielen zouden toch zeker weten verboden worden dit jaar.?!?!?!?!
Wellicht zouden ze dit jaar verboden worden. Daarom heb ik nu pas een setje overgenomen. Weet ook niet hoelang ik erop zal fietsen, want ik vindt ze niet optimaal.
Een tijdje terug toonde iron2man zijn prachtige Cervelo P3. Volgens mij waren er toen nogal wat liefhebbers voor een aluminium P3.
Ik zag op het prikbord van triathlonweb dat Marijke Zeekant haar P3 verkoopt:
link
Dat is dus de zilverkleurige:
cervelo geschiedenis
(Deze post is overigens niet als reclame bedoelt)
Ik zag op het prikbord van triathlonweb dat Marijke Zeekant haar P3 verkoopt:
link
Dat is dus de zilverkleurige:
cervelo geschiedenis
(Deze post is overigens niet als reclame bedoelt)