Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 24 mar 2008 20:38

het plan is om een oud frame op te gaan bouwen.

crank, remmen en voorderraileur wil ik van mijn oude Giant halen en eventueel ook de voorvork.
ik wil dan een tijdritstuur erop zetten met bar end shifters en tijdrit remhendels.
de remhendels worden wss tektro hendeltjes van 20 euro.
het stuur en de shifters weet ik nog niet.
achter derraileur word een 10 speed shimano(denk 105) en ook de kettingbladen moeten vervangen worden.

voor de rest weet ik het nog niet echt, ik heb niet zo veel geld dus ik probeer het zo goedkoop mogelijk te houden allemaal.

jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

raydox
Forum-lid

raydox 25 mar 2008 09:54

jaapie

ik zou het frame kleiner nemen dan je weg fiets ongeeer 2 maten

zoek eens een frame van maat 53 als dat bestaat :)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 mar 2008 11:39

C a s r a n schreef:Een artikeltje over de prachtige 2 Trek tijdritfietsen van Morten Tillquist: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=97

Geweldige beesten zeg. Dat geanodiseerde Dura Ace crankstel is erg stoer. Wat zou dat kosten om te laten doen? En is zoiets wel weerbestendig?

casran
Forum-lid HC

casran 25 mar 2008 11:43

LVGH schreef:
C a s r a n schreef:Een artikeltje over de prachtige 2 Trek tijdritfietsen van Morten Tillquist: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=97

Geweldige beesten zeg. Dat geanodiseerde Dura Ace crankstel is erg stoer. Wat zou dat kosten om te laten doen? En is zoiets wel weerbestendig?

Geen idee. Mail Morten gerust op morten@tillquist.dk. Zeg dat je zijn fiets zag op mijn site...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rosier
Forum-lid

rosier 25 mar 2008 19:48

LVGH en Casran,

Annodiseren is een chemisch kleuringsproces van aluminium waarbij een harde kleurlaag wordt aangebracht. Dit is 100% weerbestendig maar omdat het een dunne laag betreft niet heel krasvast. Dit is enigzins te ondervangen met een blanke laklaag. Een andere optie is poedercoaten wat sterker is maar een dikkere laag geeft en een minder mooi effect geeft.
Sportieve groeten ROSIER

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mar 2008 21:04

Een Dura Ace crankstel kan je niet anodiseren, want er zit staal aan het aluminium vast en dan wil 't niet meer. Van anodiseren wordt een metaal ook dof, terwijl het crankstel glimt. Het moet gewoon gespoten of gepoeder coat zijn.

Je hebt trouwens 3 types anodiseren, bij de meeste fietsonderdelen wordt type 2 gebruikt. Maar je hebt ook nog een type 3: hard anodizing. Dan komt er een dikkere veel hardere laag op, maar het proces is veel moeilijker. De temperatuur moet bijv vrij laag blijven en dat is wat lastig als je ergens enorme stromen door heen stuurt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 mar 2008 23:15

Aan het gladde oppervlak te zien is het inderdaad 'gewoon' gespoten..blijft mooi vind ik :)

raydox
Forum-lid

raydox 01 apr 2008 20:45

hey dee week is eindelijk mijn nieuwe aanwinst binne gekomen

een setje 404 voor tubes en mijn disc wiel voor tt :)

hier even wat foto's :p (foto's zijn met gsm getrokken )
wat nog te verandere aan deze fiets :) mss het crankstel :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 02 apr 2008 21:55

Net nieuwe decals besteld van Ebay en er op geplakt, met een redelijk resultaat.
Hier een aantal foto's van mijn tijdrit/triathlon fiets (van iemand met een klein budget)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gazelle (niet te koop) vs. Look

Specs
Frame+vork: Look kg 361
Wielen: Spinergy Rev X
Stuur: Profile Design
Opzetstuur: Scott - type ?(geen idee)
Zadelpen: Bontrager TT
Afgemonteerd met Shimano 105 met Ultergra casette
+ Flight Deck

Heb nu goedkope pedalen, maar wil binnenkort nieuwe carbon keo's aanschaffen.

Tjah met niet te veel geld toch iets leuks bijelkaar gezocht, hoop als ik wat meer geld volgend jaar op een Orbea Ordu te fietsen.

jacob
Forum-lid

jacob 02 apr 2008 23:30

Goh, wat apart "mr arby". Die wielen zouden toch zeker weten verboden worden dit jaar.?!?!?!?! :o

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 03 apr 2008 10:54

Jacob schreef:Goh, wat apart "mr arby". Die wielen zouden toch zeker weten verboden worden dit jaar.?!?!?!?! :o

Wellicht zouden ze dit jaar verboden worden. Daarom heb ik nu pas een setje overgenomen. Weet ook niet hoelang ik erop zal fietsen, want ik vindt ze niet optimaal.

furk
Forum-lid

furk 03 apr 2008 15:12

Een tijdje terug toonde iron2man zijn prachtige Cervelo P3. Volgens mij waren er toen nogal wat liefhebbers voor een aluminium P3.

Ik zag op het prikbord van triathlonweb dat Marijke Zeekant haar P3 verkoopt:

link

Dat is dus de zilverkleurige:
cervelo geschiedenis

(Deze post is overigens niet als reclame bedoelt)

Plaats reactie