Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
Hallo,
Ben nieuw op het forum, beginnend fietser en sinds vorige week trotse eigenaar van een Red Bull pro 2000 2009.
De fiets is volledig shimano 105 black afgemonteerd.
Hiervoor had ik een oudje, een Gazelle Champion Mondial, Shimano 600 afgemonteerd.
Ik heb gekozen voor het oranje/witte frame in combinatie met Michelin Pro race 3 banden met oranje wangen. Echt een super gave fiets!!
Enige minpuntje is het crankstel, nou ja de lak van het crankstel. Dit is namelijk na de eerste rit al beschadigd door het erlangs schuren met de schoen (in mijn ogen niet eens zoveel....) Heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen??
Eerste ritje was fantastisch!
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Shimano Flight Deck? Ben namelijk aan het overwegen om deze aan te schaffen voor mijn Red Bull.
Hoop op nog veel gave kilometers!
Ben nieuw op het forum, beginnend fietser en sinds vorige week trotse eigenaar van een Red Bull pro 2000 2009.
De fiets is volledig shimano 105 black afgemonteerd.
Hiervoor had ik een oudje, een Gazelle Champion Mondial, Shimano 600 afgemonteerd.
Ik heb gekozen voor het oranje/witte frame in combinatie met Michelin Pro race 3 banden met oranje wangen. Echt een super gave fiets!!
Enige minpuntje is het crankstel, nou ja de lak van het crankstel. Dit is namelijk na de eerste rit al beschadigd door het erlangs schuren met de schoen (in mijn ogen niet eens zoveel....) Heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen??
Eerste ritje was fantastisch!
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Shimano Flight Deck? Ben namelijk aan het overwegen om deze aan te schaffen voor mijn Red Bull.
Hoop op nog veel gave kilometers!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Beste Shelleke81,
Ik heb ook sinds juli 2008 een Red Bull Pro (3000, model 2008). Ik gebruik deze fiets voor woon-werk-verkeer en als trainingsfiets bij slecht weer. Ook ik ben zeer tevreden over deze fiets en kan 'm iedereen aanraden. Direct na aanschaf heb ik het stuur vervangen door het compactstuur wat op het 2009-model zit en heb ik het zadel vervangen door een Fizik Arione. Ook de originele RS20-wielen heb ik inmiddels vervangen door een (onverwoestbaar) handgespaakt setje Ultegra/Open Pro's. Na 3000 km kan ik alleen maar concluderen dat het een hele fijne fiets is.
Voor wat betreft de Shimano Flight Deck denk ik dat het wel een leuk ding is, maar dat het weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een normaal tellertje. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een apparaat in combinatie met GPS (bijvoorbeeld een Edge 305). Kost misschien wat meer, maar dan heb je een apparaat waar je als geoefende(r) fietser ook op langere termijn wat aan hebt.
Ik heb ook sinds juli 2008 een Red Bull Pro (3000, model 2008). Ik gebruik deze fiets voor woon-werk-verkeer en als trainingsfiets bij slecht weer. Ook ik ben zeer tevreden over deze fiets en kan 'm iedereen aanraden. Direct na aanschaf heb ik het stuur vervangen door het compactstuur wat op het 2009-model zit en heb ik het zadel vervangen door een Fizik Arione. Ook de originele RS20-wielen heb ik inmiddels vervangen door een (onverwoestbaar) handgespaakt setje Ultegra/Open Pro's. Na 3000 km kan ik alleen maar concluderen dat het een hele fijne fiets is.
Voor wat betreft de Shimano Flight Deck denk ik dat het wel een leuk ding is, maar dat het weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een normaal tellertje. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een apparaat in combinatie met GPS (bijvoorbeeld een Edge 305). Kost misschien wat meer, maar dan heb je een apparaat waar je als geoefende(r) fietser ook op langere termijn wat aan hebt.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
Marcelb schreef:Beste Shelleke81,
Ik heb het model 2009 van de Pro 2000, deze wordt vanaf Rose al gelijk geleverd met Mavic Aksium wielen, waardoor deze voor mij zeker goed genoeg zijn!!
Bedankt voor je tip beteffende de flight deck. Ga inderdaad voor iets met meer mogelijkheden, bijvoorbeeld een Polar met hartslagmeter en hoogtemeter....
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Shimano 105
Ik had liever ook aksium wielen gehad, wanr die staan niet slecht bekend. Helaas waren er bij mijn 2008-model Shimano RS20 wielen gemonteerd. Met mijn gewicht van 85 kg heb ik al eens zo'n setje aan gort getrapt en om die reden heb ik de wielen vervangen voor ze kapot waren. Heb ik nog een setje reservewielen.
-
- Forum-lid
Marcelb schreef:Ik had liever ook aksium wielen gehad, wanr die staan niet slecht bekend. Helaas waren er bij mijn 2008-model Shimano RS20 wielen gemonteerd.
Overigens kun je bij Rose altijd alle onderdelen inwisselen voor andere, eventuele prijsverschillen in cataloguswaarde moet je dan bijbetalen. Dus tegen een bijbetaling van 3 tientjes kun je dan kiezen voor een setje Aksiums in plaats van de RS-20-wielen.
Dat klopt. Helaas was mijn andere fiets op dat moment total loss en was het een week voor de zomervakantie. Ik ben toen naar Duitsland gereden en had geen zin c.q. tijd om te wachten op de aanpassingen. Dat kon vanwege drukte namelijk nog wel weken duren. Wilde ik die vakantie nog fietsen, dan moest ik de fiets dus gewoon meenemen zoals ie er stond. Was op zich geen probleem.
Het was trouwens wel een ontzettend mooie winkel. Niet het soort winkel waar je lang rond moet hangen als je geld in je portemonnee hebt. Dan wordt de verleiding namelijk wel erg groot.
Het was trouwens wel een ontzettend mooie winkel. Niet het soort winkel waar je lang rond moet hangen als je geld in je portemonnee hebt. Dan wordt de verleiding namelijk wel erg groot.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Die aksiums zijn bij Hopmans in Bergen op zoom nu maar 99 euro! Tip!
www:hopmansfietsgigant.nl
Robbebopper schreef:Die aksiums zijn bij Hopmans in Bergen op zoom nu maar 99 euro! Tip!
zijn overigens wel de 2007 modellen, maar desalniettemin een mooi aanbod
Marcelb schreef:Dat kon vanwege drukte namelijk nog wel weken duren. Wilde ik die vakantie nog fietsen, dan moest ik de fiets dus gewoon meenemen zoals ie er stond. Was op zich geen probleem
Ik vind dat al heel apart, en al helemaal dat het geen probleem was.
Deze fietsen worden namelijk nooit meegegeven aan klanten.
Enkel om in of net buiten de zaak te proberen.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Of het wel of niet apart is, weet ik niet. Ik kon kiezen uit een van de drie fietsen in de showroom en deze direct meenemen als ik wilde. Enige probleem was dan wel dat ik geen wijzigingen kon laten uitvoeren. Daarvoor was geen tijd en/of ruimte in de werkplaats. Het wisselen van stuur en zadel heb ik zelf thuis maar gedaan.