Het grote OAKLEY topic
-
- Forum-lid
Welke lenzen rijden jullie eigenlijk het liefst? En bij welke weersomstandigheden?
Ik zoek een goede lens voor hollands grauw weer. En een goede lens voor in de zomer in frankrijk.
Ik zoek een goede lens voor hollands grauw weer. En een goede lens voor in de zomer in frankrijk.
lekker leuk mijn oakley radar verliest zijn kleur al .
het wit op het neusje blot af en op het frame aan de onderkant ook een ganse vlek lak af .
en aan de binnenkant ook al .
lekker terug met die handel .
iemand ook dit probleem ???
groetjes joren
het wit op het neusje blot af en op het frame aan de onderkant ook een ganse vlek lak af .
en aan de binnenkant ook al .
lekker terug met die handel .
iemand ook dit probleem ???
groetjes joren
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb sinds een paar weken een M frame en verbaas mij enorm over de enorme populariteit. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk lenzen maken die dezelfde maatvoering hebben. Ene lens of de andere scheelt zomaar 3-4mm in totale breedte.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Daniel1975 schreef:Ik heb sinds een paar weken een M frame en verbaas mij enorm over de enorme populariteit. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk lenzen maken die dezelfde maatvoering hebben. Ene lens of de andere scheelt zomaar 3-4mm in totale breedte.
Ik neem aan dat je het zelfde type lens bedoelt... dus Sweep voor std mframe met Sweep voor std Mframe vergelijkt, want er zijn nogal wat varianten te krijgen.
Een Oakley leverende opticien in mijn omgeving claimt dat de productie techniek die bij de lens kwaliteit garandeerd (dan hebben ze het over constant vervormingsvrij zichtveld) bepaalde nadelen heeft waardoor onder andere de maatvoering niet heel constant is. Ik had dit probleem bij nieuwe lenzen voor mijn Juliet en kreeg dit antwoord.
Ik zelf heb bij de M ontdekt dat er verschillen zijn in maten afhankelijk van productiejaar en lenstype. Ze passen echter allemaal in het frame.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sweep in M-frame ja.
Verschillende maten in verschillende productiejaren is toch kolder? Zou bij de japanners oid nooit gebeuren.
Het is wel aardig zoeken om alle lenzen goed te laten passen. Tiest moest ook ff puzzelen met mijn lens/frame combi afgelopen zondag.
Verschillende maten in verschillende productiejaren is toch kolder? Zou bij de japanners oid nooit gebeuren.
Het is wel aardig zoeken om alle lenzen goed te laten passen. Tiest moest ook ff puzzelen met mijn lens/frame combi afgelopen zondag.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb er nog wel wat die weg mogen :
Zwart SI m-frame (dus ook donkere O'tjes)
Zwart m frame met zilveren O'tjes
Non-vented Sweep black iridium
Non-vented Hybrid gold iridium
Non-vented sweep VR28
Non-vented hybrid yellow
Alles is volledig nieuw, of in nieuwstaat. Alleen het hybrid gold glas heb ik zeer regelmatig gebruikt dit jaar, maar ik heb nu een sweep die beter bij m'n gezicht past. Het glas is volledig gaaf. Prijzen, 30 euro voor de gewone glazen ps, 65 euro voor iridium glazen ps en 50 euro per frame.
Zwart SI m-frame (dus ook donkere O'tjes)
Zwart m frame met zilveren O'tjes
Non-vented Sweep black iridium
Non-vented Hybrid gold iridium
Non-vented sweep VR28
Non-vented hybrid yellow
Alles is volledig nieuw, of in nieuwstaat. Alleen het hybrid gold glas heb ik zeer regelmatig gebruikt dit jaar, maar ik heb nu een sweep die beter bij m'n gezicht past. Het glas is volledig gaaf. Prijzen, 30 euro voor de gewone glazen ps, 65 euro voor iridium glazen ps en 50 euro per frame.
TiesT schreef:Koop dan ook gewoon 2 frames:D dan ben je van het gemeuk af!
Zondag was het oakley gehalte wel erg hoog trouwens.
Idd, viel mij ook al op. Die Rudy Project Sportmasks die SpEric en Cervelootje ophadden vond ik trouwnes ook wel gaaf. Of is het heiligschennis om hier over Rudy Project te praten
-
- Forum-lid HC
Daniel1975 schreef:Het is wel aardig zoeken om alle lenzen goed te laten passen. Tiest moest ook ff puzzelen met mijn lens/frame combi afgelopen zondag.
Nu vraag ik me af of je wel de goede lenzen hebt, ik kan wel maatverschil ontdekken maar bij mij passen alle 5 de lenzen in beide frames. Weet je zeker dat je geen lens uit een magnesium m-frame (of nog iets anders) ertussen hebt zitten?
Oude M-frame frames waren ook trouwens duidelijk anders terwijl de lenzen hetzelfde oogden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Rezne schreef:
Idd, viel mij ook al op. Die Rudy Project Sportmasks die SpEric en Cervelootje ophadden vond ik trouwnes ook wel gaaf. Of is het heiligschennis om hier over Rudy Project te praten
Schandaal!
@ericP,
Hij heeft wel 2 goede lenzen. maar er zat wel een groot verschil tussen beide,
(ong 4mm)