Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 21 nov 2006 13:15

Zeer mooi kleur maar de wielen ietje te druk, ik heb er net ééntje gemonteerd met de ES, omdat  men mij verteld heeft dat bij carbonvelgen voor bandjes, erg moet opgepast worden bij het afhalen van de band. Iemand hiermee  ervaring ?
En graag géén preek omdat ik hier geen helm op heb, die discussie al eerder meegemaakt

cerbje
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:56

cerbje 21 nov 2006 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellogek op 21 November 2006


 Heb je niet veel spacers erop zitten of is dit nog voor de juiste afstelling.
Ben benieuwd naar een foto met je nieuwe wielen.


wat bedoel je met spacers ?
de wielen worden vervangen door zipp - easton of token .
over de groep daar is uiteraard veel te doen om geweest , ik ben al jaren gewoon aan shimano  ( niets tegen campa ) en omda ik er tevreden van ben wou ik weer shimano , trouwens heb ik nog nooit op campa gereden maar men broer wel en hij is van campa naar shimano gekomen en hij zei dat het makkelijker is op shimano ...dus ik spreek me daar niet over uit , kheb met dura ace gereden , ultegra en voor da te grote prijsverschil en het weinig verschil in de groep kon ik het overige geld beter spenderen aan wielen , goeie wielen , niet degene die er nu inzitten .dus heb ik gekozen voor ultegra wat voor mij toch al een deftige groep is .natuurlijk heb je altijd voor en tegenstanders in groepen en gelukkig maar ook anders zouden we allemaal met hetzelfde rijden  .
van zodra de nieuwe wielen er zijn maak ik een nieuwe foto  .
bedankt voor de leuke reacties

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 21 nov 2006 13:33

De spacers zijn die ringen die op je vorkbuis zitten boven je balhoofd en onder je stuurpen. Op het eerste gezicht lijkt deze afstand iets te groot. Als je er spacers tussenuit haalt ga je dus dieper zitten. Als dat wel je doel is, dan moet je dit geleidelijk doen en niet gelijk alle spacers eruit halen en je vorkbuis afzagen. Beter is je spacer tijdelijk nog even op je stuurpen te zetten zodat je altijd weer terugkan naar de beginpositie.

Verder een mooie fiets hoor en met nieuwe wielen helemaal af straks! En met Ultegra is natuurlijk niks mis, prima groep, al kan ik me ook wel iets voorstellen dat sommige mensen vinden dat op een Italiaan een Campa groep hoort. Maar om het nou een trekhaak op een Ferrari te noemen gaat mij weer wat erg ver!
You can never be too Specialized

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 21 nov 2006 14:20

ik vindt het helemaal niet zo lelijk.heb zelf ook een ultegra groep erop gezet in plaat van dura ace en heb precies hetzelfde gehad.vindt voor de prijs tussen de groepen te weinig verschil zitten.verder een mooie fiets en qua afstelling moet je zelf maar kijken wat fijn is en zit.

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 21 nov 2006 14:27

ik heb in plaats van ultegra buiten blad er een van de dura ace op laten zetten vindt ik mooier.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2006 14:44

"ndermaats afgemonteerd" vind ik onzin om twee redenen:
- Ultegra is bepaald geen lullige groep, zijn ook zat Elite en zelfs profs (Marianne Vos) die ermee rijden.
- Deze fiets is volgens mij niet het topmodel van Pinarello (correct me if I'm wrong) dus ik vind de term ondermaats afgemonteerd dan ook niet passend.
Schitterende fiets cerbje!!

cerbje
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:56

cerbje 21 nov 2006 16:49

de spacers zullen voorlopig zo blijven , want we hadden alles afgemeten van de vorige fiets waar ik heel goed op zat en ben net terug van eens een testritje ongveer 25 km en ik zit perfect zo...dus ja voorlopig zo laten ...
deze pinarello is niet het topmodel van pinarello , maar voor mij al meer dan duur genoeg om me te amuseren . wat wielen betreft worden het zipp wielen en daar komen waarschijnlijk deze week nog token wielen bij... zipp is voor nieuwjaar  . en wat ik met deze wielen ga doen , ze staan te koop maar moeten niet weg en anders laat ik er letters op maken in het wit , ik ken iemand van op het andere forum die bij zen fm er kan aangeraken of ik laat ze zelf maken maar dan met pinarello in het wit erop , kheb zo nog niemand zien rijden en dat zou trouwens nog mooi zijn denk ik ...
 
voor mij is met deze fiets 1 van men vele droompjes in vervulling gegaan .

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6359
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 nov 2006 17:11

Hoi,
Kvind het een mooie fiets en als je inderdaad tevreden bent over Shimno moet je dat zeker kopen....
De kleurcombinatie is prachtig.......alleen een wit zadel , en een wit stuurlint zou het afmaken...
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst...
Greetz Rene
 
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 22 nov 2006 12:38

Dames/heren Pinarello Liefhebbers!
Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de zitbuis van een Paris FP Carbon -> m.a.w. welke diameter klem t.b.v. de voorderailleur zou ik moet ik bestellen ??
Gr. Remko

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 22 nov 2006 13:05

35 mm klem

dank je!

Plaats reactie