Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

italfrk
Forum-lid

italfrk 01 feb 2015 09:33

Afbeelding

Eddy gaat een nieuw fietsje maken ter ere van zijn zeventigste verjaardag. Van trakteren is echter geen sprake: veertien duizend euro. :shock:

Mocht je je toch geen raad weten met je centen, dan vind je hier meer informatie:
http://www.eddy70.com

Sjimmie Cycling
Forum-lid

Sjimmie Cycling 01 feb 2015 12:09

Gaaf promofilmpje! Er worden er maar 70 gemaakt, waarvan er 69 op de markt komen. Nr 1 is voor de Kannibaal himself.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 feb 2015 12:44

Het is overigens wel een prachtige hedendaagse maar toch klassieke fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 16 jun 2015 17:48

Kwam deze tegen, denk zal hem hier eens delen voor de Merckx fans.

Afbeelding

Blockhaus 67
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Andre De Keyser
Forum-lid

Andre De Keyser 12 sep 2015 00:09

Merckx-service is een dikke zero !!!
Ik was een trotse Emx1 bezitter. Een prachtige fiets ...tot ik bij een poetsbeurt vaststelde dat er een scheurtje zat net onder de zadelpen. Mijn fietshandelaar verzekerde mij dat het een fabricagefoutje was, want hij had reeds meerdere emx1-frames binnengekregen met hetzelfde euvel en dus zou de garantie geen probleem zijn.
Niet dus ! Er ontbrak namelijk een stempeltje in mijn bike-pass en dus geen garantie !!! Terwijl mijn fietshandelaar nadien de facturen van onderhoud doormailde en ik dus eigenlijk in orde was, bleef het antwoord negatief.
Mijn fietshandelaar dealde geen Merckx-fietsen meer en daar ben ik de dupe van. Het kan hen dus geen bal schelen bij Merckx !
Wat nog straffer is ... Men stelde mij dan een AFGEKEURD frame voor dat ik voor een zacht prijsje mocht kopen en zelf laten afmonteren !!!
MERCI MERCKX !!! SCHANDALIG !!!
Zijn er nog gedupeerden ?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 sep 2015 08:09

Andre De Keyser schreef:Merckx-service is een dikke zero !!!
Ik was een trotse Emx1 bezitter. Een prachtige fiets ...tot ik bij een poetsbeurt vaststelde dat er een scheurtje zat net onder de zadelpen. Mijn fietshandelaar verzekerde mij dat het een fabricagefoutje was, want hij had reeds meerdere emx1-frames binnengekregen met hetzelfde euvel en dus zou de garantie geen probleem zijn.
Niet dus ! Er ontbrak namelijk een stempeltje in mijn bike-pass en dus geen garantie !!! Terwijl mijn fietshandelaar nadien de facturen van onderhoud doormailde en ik dus eigenlijk in orde was, bleef het antwoord negatief.
Mijn fietshandelaar dealde geen Merckx-fietsen meer en daar ben ik de dupe van. Het kan hen dus geen bal schelen bij Merckx !
Wat nog straffer is ... Men stelde mij dan een AFGEKEURD frame voor dat ik voor een zacht prijsje mocht kopen en zelf laten afmonteren !!!
Jij moet bij de verkopende partij zijn die moet het oplossen.
Hopelijk is je volgende post een positieve ;)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 12 sep 2015 08:10

Dus maak je een account aan en kom je hier klagen?

Als je nou eens wat meer info geeft: hoe oud is de fiets, wat is de mogelijke oorzaak van de scheur? (te hard aandraaien/productiefout) et cetera,..
Previous name Jansen01

mimarron
Forum-lid

mimarron 12 sep 2015 09:19

Afbeelding

Eddy Merckx EMX525 heel blij mee
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 12 sep 2015 12:31

Andre De Keyser schreef:Merckx-service is een dikke zero !!!
Sorry, maar dit moet je toch écht bij je dealer oplossen. Je hebt een koopovereenkomst met hem en niet met Merckx. Hij moet dus je garantie afhandelen en niet Merckx.

Andre De Keyser
Forum-lid

Andre De Keyser 12 sep 2015 22:04

Begrijp mij niet verkeerd. Ook ik was in de wolken met mijn Emx1. Een prachtige fiets ... Alleen met een zwak punt blijkbaar. De mekanieker van mijn fietsenwinkel werkte voordien voor een hele grote fietsenzaak (Van Eyck). Hij had wel dertig EMX 1 fietsen van hetzelfde bouwjaar, met dezelfde breuk in garantie doorgestuurd. Het bleek dus wel degelijk een fabricatiefout te zijn.
Dat Merckx cycles nu omwille van een lullige reden zijn verantwoordelijkheid niet neemt zit mij heel hoog !
Ik hoop dat het jullie nooit overkomt !

mimarron
Forum-lid

mimarron 23 sep 2015 14:35

een vraage
t frame nummer staat dat bij de emx 525 bovenop de bovenbuis in dat uci stickertje ?
moet frame registeren op de site maar onderop t frame staat niks :-(
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 24 sep 2015 22:08

Heel goed kijken, ik weet niet wat voor kleur je hebt, maar soms is het bijna niet te zien. Meestal over de breedte van het bracket, vlak boven het aluminium plaatje. Magm............. is het waarschijnlijk.

Plaats reactie