Pagina 78 van 339

Geplaatst: 18 feb 2008 22:40
door arno1111
Heb ook al zo`n 500 km met de 5.2 pro gereden en vindt de fiets zeer stijf . Rij wel met de mavic es wielen . Kijk wel even de zadelklem bout na van de 2008 madona`s . Ik had er een gescheurde bout in zitten . Die ook echt brak . En nee , niet te vast gezet hoor .

andere wielen onder je trek

Geplaatst: 19 feb 2008 00:51
door madonex
Als ik andere wielen onder mijn Trek zou leggen zou ik er American Classics onder schuiven. De AC 58 of 38..

Het gewicht is zeer laag, respectievelijk:

AC 38: 1085 gr
AC 58: 1165 gr

38 en 58 staat voor de hoogte vd velg.

Geplaatst: 19 feb 2008 17:08
door rufio
madonex schreef:Als ik andere wielen onder mijn Trek zou leggen zou ik er American Classics onder schuiven. De AC 58 of 38..

Het gewicht is zeer laag, respectievelijk:

AC 38: 1085 gr
AC 58: 1165 gr

38 en 58 staat voor de hoogte vd velg.


Ja, maar die zijn wel van een andere prijsklasse.

De Race X Lite's zijn niet echt de beste voor 600 euro, je betaalt natuurlijk wel veel voor de naam. Maar ze zijn wel echt een stuk beter dan de Race Lite's.
Indien je niet perse Bontrager wilt, kan je beter handgespaakte nemen voor 500/600 euro, bijvoorbeeld bij Bike-Components heb je een paar van Tune en Vortrieb.
Maja de Bontrager's zien er wel iets chic'er uit bij een Trek.

Geplaatst: 19 feb 2008 23:04
door jellesch
en welke framesize hebben jullie? ik de 62.. ligt mss daar aan?

dan ga ik de fiets terug binnendoen en moeten ze maar een nieuwe kader opsturen..
gaat wss wel weer nen hele tijd duren vrees ik.. ;-//

ik heb fullcrum R1's... zeer tevreden over..

Geplaatst: 19 feb 2008 23:11
door timper
jellesch schreef:en welke framesize hebben jullie? ik de 62.. ligt mss daar aan?

dan ga ik de fiets terug binnendoen en moeten ze maar een nieuwe kader opsturen..
gaat wss wel weer nen hele tijd duren vrees ik.. ;-//

ik heb fullcrum R1's... zeer tevreden over..


Ik rij ook met de 62. Superstijf zal hij niet zijn, de cijfers liegen niet, maar zeker stijf genoeg voor gewonen mensen (dus Boonen valt af ...)

Geplaatst: 21 feb 2008 21:26
door kort
Ik heb een 5.2 madone uit 2006 (aeroframe) met bontrager race x lite wielen. Deze wielen hebben dtswis 240 naven. Fiets rijd superstrak mede dankzij de wielen. Ik heb al heel wat kilometersgereden en nooit een probleem gehad. Ik rijd met een 58 frame en dat is stijf genoeg.

Geplaatst: 21 feb 2008 21:31
door rufio
kort schreef:Ik heb een 5.2 madone uit 2006 (aeroframe) met bontrager race x lite wielen. Deze wielen hebben dtswis 240 naven. Fiets rijd superstrak mede dankzij de wielen. Ik heb al heel wat kilometersgereden en nooit een probleem gehad. Ik rijd met een 58 frame en dat is stijf genoeg.


Idem Dito

Geplaatst: 22 feb 2008 14:54
door kort
Voor mijn madone 5.2 (aeroframe), zoals hierboven beschreven zoek ik een nieuw stuur. De fiets is de antraciet uitvoering en is met campangolo chorus compact afgemonteerd. Ik zoek een ander stuur met een kortere reach en een scherpere bocht. Ik wil graag dat de bovenkant van de rem schakel handels mooi horizontaal loopt met het stuur. Het bontrager race lite stuur heeft een flauwere bocht. Ik kijk al een tijdje rond maar ik weet het nog niet. Misschien toch de bontrager x lite? Of deda newton? Heeft iemand een tip?

Geplaatst: 22 feb 2008 15:17
door lvgh
De meest horizontale overgang van de bovenkant van het stuur naar de shifters krijg je met 'compact' sturen. De nieuwe Bontrager Race X Lite Carbon blade ziet er wel veelbelovend uit, mooie vorm en prettige drop/reach. Zie hier het artikeltje van cyclingnews. Op dezelfde pagina staat ook meer over de nieuwe 3T producten, zitten ook dergelijke sturen bij in zowel alu als carbon. Anders zijn er altijd nog de FSA Wing Compact shallow (zie mijn signature; platte bovenkant) en de goedkope Pro PLT compact (ronde bovenkant).

Geplaatst: 22 feb 2008 16:04
door beukje
Spaakbreuk wordt vaak veroorzaakt door te lage spaakspanning. Ik zou de wielen gewoon teruggeven en opnieuw laten spaken.

Geplaatst: 22 feb 2008 22:19
door timper
Beukje schreef:Spaakbreuk wordt vaak veroorzaakt door te lage spaakspanning. Ik zou de wielen gewoon teruggeven en opnieuw laten spaken.



Het wiel is binnen momenteel en zou eventueel opgestuurd worden naar 'trek' zelf.
Ben benieuwd. Een ding is zeker : ten laatste eind dit jaar zitten er goeie wielen in !
De spaken zijn inderdaad nogal slap en het wiel voelt nogal slap aan. Spijtig genoeg is mijn budget nogal laag momenteel (twee nieuwe treks en materiaal, computertjes, kledij, schoenen etc..in twee maand tijd....
:D