Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 12 jun 2011 18:27

Hallo iedereen.

Mijn naam is Jasper en ik ben woonachting in Barcelona. Eerste paar jaar heb ik mij verplaatst met de metro en het fietsen systeem Bicing.
Inmiddels heb ik voor het woon/werk verkeer een 2e hands uitgezocht waardoor mijn 'daily commute' een hele andere beleving is geworden.

Het fietsen hier is een hele beleving en zeker niet zonder gevaren omdat de meeste mensen hier niet gewend zijn aan fietsers (laat staan snelle fietsers zoals ik). Mede daarom is het bijzonder interessant om met manifestaties mee te doen ten behoeve van de rechten voor fietsers hier in de stad, iets dat in NL niet echt nodig is omdat de fietscultuur geheel anders is.

Afbeelding

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 13 jun 2011 19:09

Hallo allemaal,

Ik ben Dennis, 32 jaar en kom uit Hengelo. Aangezien ik van plan ben een racefiets te gaan kopen en ik op zoek ben naar informatie, ben ik hier terecht gekomen.
Dit is het enige forum wat ik kon vinden dat ook echt actief. Ik hoop hier de informatie te vinden die ik zoek, en ook van mensen die geen belangen hebben bij bepaalde merken (dat hebben fietswinkels blijkbaar wel, kwam ik achter).

Groet Dennis

tjibbeh
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2011 13:34
Locatie: Groningen

tjibbeh 15 jun 2011 13:47

Hallo allemaal,

Laat ik me ook maar even voorstellen. Mijn naam is Tjibbe, 26 jaar uit Groningen. Sinds het voorjaar van 2010 aan het fietsen, nadat we in het najaar van 2009 met ca. 20 man van onze voetbalclub hadden bedacht dat we maar eens (ongetraind) in Limburg moesten gaan fietsen. Ik was verkocht. Vorig jaar 2200 km gefietst, dit jaar gaat het al een stuk harder, het nu medio juni hetzelfde aantal kilometers al op de teller en oa de elfstedentocht gefietst deze week. Hoop op dit forum wat te kunnen leren van de ervaren rotten, qua onderhoud, techniek enz en hoop zelf ook af en toe mijn bijdrage te kunnen leveren met foto's / routes enz.

altarofsacrifice
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 apr 2011 16:12
Locatie: Ljouwert

altarofsacrifice 15 jun 2011 17:33

Hoi, ik dacht; laat ik Tsjibbe's voorbeeld volgen.

In de zomer van 2009 eens een oud racertje gekocht; en al doende maar rondjes gaan fietsen, soms alleen; soms met één of twee kameraden. Lees al een tijd dit forum, en steek er veel van op, en zuig alle info waar dan ook maar over op als een spons. :lol:
Sinds kort een fiets die bij mijn maten past (ook pas 2 maanden geleden op laten meten; niet zo slim; al doende leert men), en dat bevalt donders goed. Daarvoor eigenlijk veel te veel m'n benen belast met een te kleine fiets; dit zal dan ook nooit weer gebeuren; zuinig wezen op het lichaam is me wel doorgedrongen na een paar overbelastingen.
Ik hoop ook wat op te steken van de ouwe rotten hier, en tevens te participeren met het één & ander. Net als Tsjibbe ook maandag de elfstedentocht gereden; gelijk m'n grootste aantal KM in één keer op de teller gezet. Voorlopig nog geen goesting om bij een vereniging te gaan, maar misschien veranderd dat in de toekomst als het fiets-virus nog koortsiger wordt.

Gegroet út Fryslân.
Let me take you to the herding ground

troelala
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:01
Locatie: tussen de palen

troelala 16 jun 2011 20:17

hallo allemaal! Na bijna een jaar veel te hebben geleerd van jullie posts in allerlei topics die via Goochel goed te vinden waren, eindelijk zelf lid geworden om mijn onzin over fietsen te spuwen. Zelf mountainbike ik al zo'n 15 jaar en heb sinds een maandje ook een racefiets, erg vermakelijk! Als je dus binnenkort iemand in de buurt van Utrecht (bijna) op zijn bakkes ziet gaan omdat ie die nieuwe pedaaltjes niet snapt, gewoon lachen en laten liggen, komt vanzelf goed.

Hartelijk dank voor de kennis tot nu toe en tot op de weg, hier op het forum of in het bos!
pijn is zwakte die het lichaam verlaat

Gebruikersavatar
Sjas Patat
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2011 22:03
Locatie: Omg. Heerlen

Gebruikersavatar Sjas Patat 17 jun 2011 22:21

Okay ik zal me ook even voorstellen .. ik ben namelijk al wel 10 minuten lid van dit forum :}

Mijn naam is Chris ben 46 jaar oud ..dus van vorige eeuw ..
En aan mijn Forum naam te zien fiets ik wel maar kom "nog" nergens ;}

Ben vorig jaar gaan fietsen omdat ik afvallen moest..en nog moet trwns.
Ik had toen een conditie die NIET op de kaart stond in het ziekenhuis.. dus zeg maar "heel slecht" dan lang niets dan kom ik.

Ik heb toen een Rockrider gekocht..
Tja ik wist niet of ik fietsen nog "na 30 jaar" leuk zou vinden..
Maar ik was/ben gezegend met het fiets virus in mn bloed.. dus na 10 ritjes op die iets tekleine fiets...

Heb ik een Trek 4500 disc 2011 gekocht..24 inch.. ben 2 meter..dus moet groot zijn de fiets..
Dit jaar een Giant TCR1 erbij gekocht... XL ..
Blijk dat ik een binnen been lengte heb van .....103 cm .. was volgens Matt salden een record bij hun..

Dus ik probeer veel tefietsen .. helaas voor mij nog is elke rit die ik maak een Amstel gold race... woon in Zuid Limburg op een "berg"
Altijd moet ik aan het einde van mn rit een Berg op ..

Maar ik heb er zin an !

Groeten
Chris
TCR 1 '11 - Trek 4500 disc '11

ronaldh
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:35

ronaldh 17 jun 2011 23:24

Hallo, ik ben Ronaldh, elders ook wel bekend als Ronald. Zat hier wel eens met een ander account, maar had inloggegevens niet meer. Dacht, nieuw forum, mooi moment om wat minder anoniem te worden.

Ben 39, houd van toeren door de heuvels, stoempen in de wind en af en toe bij de sportklasse een wedstrijdje (vooral tijdritten).

Berijd een Cannondale Caad 9, een stalen Pinarello Stelvio en een Canyon tijdritfiets.

pb2000
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2011 00:11

pb2000 18 jun 2011 00:21

Hoi ik ben PB2000. Ik ben student. Ik werk in de ICT. PB2000 komt voort uit een Apple powerbook uit 2000 waar ik goede herinneringen aan heb.

Ik hou van de casual fietstochten (tot 80km) waarna je een goede maaltijd en verfrissend biertje nuttigt met je fietsmaten :)

Ik heb een racefiets en een cyclocrosser.

De racefiets heeft een aluminium frame met 9 speed ultegra groep.
De cyclocrosser heeft een carbon frame met dura ace groep.

Ik woon vlakbij de duinen (Leiden), dat zijn vaak mooie tochten. Verder vind ik het ook heel leuk om in de heuvels zoals bij Maastricht te fietsen. Ik hoop mijn fiets nog eens mee te nemen naar een ander continent.

groeten, PB2000
Laatst gewijzigd door pb2000 op 19 jun 2011 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 18 jun 2011 12:23

Beste Forum'ers,

Ik ben Tom, student aan de Technische Universiteit in Delft. Vind de fiets als technisch object dus mooi om te zien. Ben pas sinds kort aan het fietsen geslagen en aan het trainen voor triathlons. Fietsen ligt eigenlijk ver weg van mijn gangbare sportieve activiteiten, ben namelijk wedstrijdzwemmer. Dus de benen protesteerden de eerste fietstochtjes nog een beetje tegen, maar je merkt dat je er al snel aan went. Het fietsvirus heeft ook hier toegeslagen!

Tom

marocbiker
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 21:56

marocbiker 21 jun 2011 22:20

Hallo allemaal,

Ik ben Jos en al/pas 55 jaar oud om er achter te komen dat zich in Marokko een MTB " mekka " bevindt. Vorig jaar voor het eerst op de MTB, nadat ik er daarvoor was geweest op de "harde" weg.

Ben dit jaar al 2 keer naar de Hoge ruige bergen in Marokko geweest en het was een opeenvolging van highlights. Dat terwijl het niet duur is om te komen met Ryanair.
Toen bedacht ik dat het een goed idee zou zijn me aan te melden als reisbegeleider. Nadat ik me had aangemeld ben ik reisbegeleider geworden van Mountainbiketochten in Marokko. De komende maanden niet ivm met hitte, maar in najaar vanaf september ga ik weer 2 keer met een groep op pad.

Wie weet kom ik nog eens een forumlid tegen.

Fietsgroet,

Jos

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 22 jun 2011 11:53

Hallo!

Ik ben Rob en ik fiets 'hard' sinds 4 weken...

Het begon omdat mijn geliefde zich had laten overhalen om met haar vriendinnen Limburgs Mooiste te gaan fietsen a.s. zaterdag. Daarvoor moest er wel getraind worden, aangezien zij zeer sportief, maar ook zeer fiets-onervaren is. Voor de gezelligheid ging ik dus maar mee op een oude hybridefiets die ik nog in de schuur had staan. Ons eerste allereerste tochtje was 4 weken geleden Utrecht-Leiderdorp en weer terug, ongeveer 125 km (heen amper 23 km/uur met windkracht 6 pal tegen; terug >33 km/uur gemiddeld :) ). Daarna hebben we tochtjes van 40-80 km in Utrecht e.o. gedaan, en 1 zaterdag in Zuid-Limburg zo'n 110km, om ook eens een echte heuvel gezien te hebben... Prachtig is het daar! Maar een hybridefiets met een fietstas op de bagagedrager is toch niet helemaal het juiste materiaal...

Inmiddels heb ik een 'echt' racefietsje gekocht op marktplaats: een fraai blauw Kinesis frame met Ultegra groep; voor 52-42 en achter 12/21. Na twee rondjes om Utrecht het afgelopen weekend ben ik er achter dat dat lekker knalt op het vlakke, maar dat ik voor in de bergen waarschijnlijk nog wel een iets ander verzet kan gebruiken. Voorlopig heb ik nog geen bergfietsplannen, dus dat laten we nog maar even zo.

Afbeelding

Ik was eigenlijk van plan om a.s. zaterdag naar Heerlen te fietsen, dan kan ik zien hoe de dames het er bij Limburgs Mooiste ervan af hebben gebracht. Als iemand nog tips heeft voor een goeie route naar het zuiden, hoor ik het graag!

- Rob

StevegeK
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:31

StevegeK 24 jun 2011 14:01

Hey guys!

Steven, 25 jaar en sinds een jaartje of 3 ligfietser. Zag het topic over balzakproblemen en pijnen al... dat is dus verleden tijd.

Registreerde me ivm een oproep voor teams voor de Emmerich 2 Monaco 2011 trip, maar ik hoop hier vaker te komen.

Cheerios!

http://www.emmerich2monaco.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

En mijn Liegerad:

Afbeelding

Plaats reactie