Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jul 2012 20:51

Mooie winnaar. Het zijn toch vaak de zeer ervaren renners die Tour-etappes naar zich toe trekken. En prachtig te zien hoe Voeckler de hele tijd achter in het peleton zit te bungelen, alsof iedereen bij hem weg demarreert. En dan ineens, bij de samensmelting, zit hij van voor en rijdt hij gewoon weg. Prachtig.

Bram Tankink zwaar aan het elastiek vandaag. Hij dacht: we gaan eens even lekker demarreren vandaag. Was het, om met Ducrot te spreken, het gehele peleton dat zes keer bij hém wegdemarreerde.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jul 2012 21:00

zorba schreef:Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Zou zomaar kunnen. Wellicht dat Vandevelde na zijn vermeende bekentenis de pers zoveel mogelijk wil vermijden, en dus maar beter niet als eerste over de meet komt? Bovendien lijkt het niet denkbeeldig dat eventuele overwinningen (en/of ereplaatsen) alsnog afgepakt worden zodra z'n schorsing ingaat. (Dat zou dan uiteraard ook voor de andere spijtoptanten gelden.)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27911
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2012 21:02

Devenyns heeft in ieder geval wel het klassement voor de meest onverstaanbare renner aller tijden gewonnen. Kerel mag wel eens naar een logopedist gaan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2012 21:20

buzz schreef:
zorba schreef:Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Zou zomaar kunnen. Wellicht dat Vandevelde na zijn vermeende bekentenis de pers zoveel mogelijk wil vermijden, en dus maar beter niet als eerste over de meet komt? Bovendien lijkt het niet denkbeeldig dat eventuele overwinningen (en/of ereplaatsen) alsnog afgepakt worden zodra z'n schorsing ingaat. (Dat zou dan uiteraard ook voor de andere spijtoptanten gelden.)
Wel heel ver gezocht, waarom dan uberhaupt mee springen?

Hij is gewoon totaal niet explosief. Dat zag je ook iedere keer met demareren, hij had 't langst nodig om de gaten dicht te krijgen. Waarschijnlijk voelde hij gewoon aan dat 2e worden 't hoogst haalbare was en heeft hij daarom pas de laatste 1200 meter gepokerd in de hoop op een klein wonder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 jul 2012 21:35

ponsteen schreef:Mooie winnaar. Het zijn toch vaak de zeer ervaren renners die Tour-etappes naar zich toe trekken. En prachtig te zien hoe Voeckler de hele tijd achter in het peleton zit te bungelen, alsof iedereen bij hem weg demarreert. En dan ineens, bij de samensmelting, zit hij van voor en rijdt hij gewoon weg. Prachtig.
Het zijn inderdaad heel vaak dezelfde renners die in ontsnappingen zitten en dan ook heel vaak dezelfde die winnen. Hard fietsen en afzien kunnen ze (bijna) allemaal maar koersinzicht en timing is niet allen gegeven.
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 22:07

havana schreef:Devenyns heeft in ieder geval wel het klassement voor de meest onverstaanbare renner aller tijden gewonnen. Kerel mag wel eens naar een logopedist gaan.
Ik zag 'm net bij Vive le Velo, maar heb geen flauw idee wat ie nou eigenlijk vertelde. Geen woord van verstaan.

Even iets anders: Ik hoor van verschillende kanten (o.a. Tankink op Radio 1 vanochtend) dat de zege van Sanchez bewijst dat het me de vorm van de Rabo-renners wel goed zit (en zat voor de opgevers). Echter, het is toch niet automatisch zo dat of alle renners in vorm zijn, of alle renners uit vorm. Verschillende renners volgen toch verschillende trainings- en wedstrijdprogramma's?

Ik wil overigens niet weer een discussie opstarten over de vorm van Gesink etc. Ik bedoel het meer in het algemeen, of je dat zo kunt stellen.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 16 jul 2012 22:25

timo2.0 schreef:Blijft mijn vraag aan jou openstaan: heeft Van de Velde deze Tour dan zoveel "in de spotlights" gereden?
In de spotlights gestaan zei ik, niet gereden. Maar buzz verwoord prima mijn gedachte. Misschien ver gezocht maar het kwam wel in me op.
buzz schreef:
zorba schreef:Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Zou zomaar kunnen. Wellicht dat Vandevelde na zijn vermeende bekentenis de pers zoveel mogelijk wil vermijden, en dus maar beter niet als eerste over de meet komt? Bovendien lijkt het niet denkbeeldig dat eventuele overwinningen (en/of ereplaatsen) alsnog afgepakt worden zodra z'n schorsing ingaat. (Dat zou dan uiteraard ook voor de andere spijtoptanten gelden.)
Do not CROSS the road!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 jul 2012 22:29

Beetje ver gezocht vind ik: Fedrigo is een snelle jongen, VDVelde is een strijkijzer in de spurt, zo simpel is het volgens mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 23:06

Luka Bloom in De Avondetappe!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2012 23:32

eelcoz schreef:
havana schreef:Devenyns heeft in ieder geval wel het klassement voor de meest onverstaanbare renner aller tijden gewonnen. Kerel mag wel eens naar een logopedist gaan.
Ik zag 'm net bij Vive le Velo, maar heb geen flauw idee wat ie nou eigenlijk vertelde. Geen woord van verstaan.

Even iets anders: Ik hoor van verschillende kanten (o.a. Tankink op Radio 1 vanochtend) dat de zege van Sanchez bewijst dat het me de vorm van de Rabo-renners wel goed zit (en zat voor de opgevers). Echter, het is toch niet automatisch zo dat of alle renners in vorm zijn, of alle renners uit vorm. Verschillende renners volgen toch verschillende trainings- en wedstrijdprogramma's?

Ik wil overigens niet weer een discussie opstarten over de vorm van Gesink etc. Ik bedoel het meer in het algemeen, of je dat zo kunt stellen.
Voordat Mollema en Gesink vielen hebben ze 1 hellinkje in de Ardennen volle bak opgereden en dat ging ze toch uitstekend af. Aan het rijden van Wijnant en Tjalingi was ook niets af te dingen, die deden hun werk uitstekend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 jul 2012 00:20

amclassic-fan schreef:
buzz schreef:
zorba schreef:Had het idee dat vdVelde niet echt heul erg z'n best deed in de sprint. Misschien al genoeg in de spotlights gestaan deze tour en vond het wel prima zo???
Zou zomaar kunnen. Wellicht dat Vandevelde na zijn vermeende bekentenis de pers zoveel mogelijk wil vermijden, en dus maar beter niet als eerste over de meet komt? Bovendien lijkt het niet denkbeeldig dat eventuele overwinningen (en/of ereplaatsen) alsnog afgepakt worden zodra z'n schorsing ingaat. (Dat zou dan uiteraard ook voor de andere spijtoptanten gelden.)
Wel heel ver gezocht, waarom dan uberhaupt mee springen?
[...]
Om de shirtsponsor te plezieren wellicht? Oké, het is uiteraard allemaal wat vergezocht. Maar los van dat, is het toch curieus dat de vermeende zondaars nog altijd vrijelijk in de Tour rondrijden, en pas in oktober (slechts) een halfjaartje mogen brommen?! Ook de pers lijkt het — vreemd genoeg — wel prima te vinden. Althans, je hoort/leest er niks over.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 jul 2012 11:00

Tja je kunt wel zeggen dat van de Velde niet explosief is maar hij zat er eigenlijk niet eens zo ver achter en kwam nog niet eens uit het zadel tijdens zijn "sprint". Waarschijnlijk heeft hem dat dan nog niemand geleerd, een beginner zeker?
Afbeelding

Plaats reactie