Vandaag gefietst in 2012
Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer eens een vrije dag opgenomen.
75 km gemaakt. Heenweg 37 gemiddeld. Terug 23.
Temperatuur was echt super. Veel minder benauwd dan de afgelopen dagen.
75 km gemaakt. Heenweg 37 gemiddeld. Terug 23.
Temperatuur was echt super. Veel minder benauwd dan de afgelopen dagen.
Hellendoorn heb je ook nog een leuke klim. Voor redelijk wat heuveltjes in een mooi gebied kun je beter richting Uelsen gaan of nog wat verder doorkachelen en dan richting Schoppingen/Baumberg. beiden wel iets langer autorijden dan Holten.eelcoz schreef:Het plan was om gisteren naar Limburg te rijden voor een lekkere trainingsrit. Helaas gooide gedoe op m'n werk roet in het eten, waardoor ik pas in de middag kon vertrekken. Uiteindelijk maar even naar de Sallandse Heuvelrug gereden (uurtje rijden) en daar 83 km met 450 hm gedaan. Blijft een mooi gebied om te fietsen, hoewel de Holterberg (Motieweg) eigenlijk het enige serieuze klimmetje is. Ik dacht Amclassic-fan nog gespot te hebben, maar later zag ik dat hij rond dezelfde tijd op het forum gepost heeft dus dat zal wel iemand anders geweest zijn. Of hij moet posten vanaf z'n fiets....
Vandaag thuiswerkdagje en dit maar even misbruikt om 4u met een collega in de zon te trappelen
~live fast, die young ~
Doel je op de Luttenbergerweg? Die heb ik ook van beide kanten gedaan. En nog de Sanatoriumlaan, Lemelerberg en Heuvelrug heen en terug (met de Motieweg 2x). Die laatste springt er toch wel uit qua zwaarte.girlinred schreef:Hellendoorn heb je ook nog een leuke klim.eelcoz schreef:Het plan was om gisteren naar Limburg te rijden voor een lekkere trainingsrit. Helaas gooide gedoe op m'n werk roet in het eten, waardoor ik pas in de middag kon vertrekken. Uiteindelijk maar even naar de Sallandse Heuvelrug gereden (uurtje rijden) en daar 83 km met 450 hm gedaan. Blijft een mooi gebied om te fietsen, hoewel de Holterberg (Motieweg) eigenlijk het enige serieuze klimmetje is. Ik dacht Amclassic-fan nog gespot te hebben, maar later zag ik dat hij rond dezelfde tijd op het forum gepost heeft dus dat zal wel iemand anders geweest zijn. Of hij moet posten vanaf z'n fiets....
Is dat gebied rond Uelsen vergelijkbaar met omgeving Tecklenburg?
Lemelerberg volgens mij...eelcoz schreef:Doel je op de Luttenbergerweg? Die heb ik ook van beide kanten gedaan. En nog de Sanatoriumlaan, Lemelerberg en Heuvelrug heen en terug (met de Motieweg 2x). Die laatste springt er toch wel uit qua zwaarte.girlinred schreef:Hellendoorn heb je ook nog een leuke klim.eelcoz schreef:Het plan was om gisteren naar Limburg te rijden voor een lekkere trainingsrit. Helaas gooide gedoe op m'n werk roet in het eten, waardoor ik pas in de middag kon vertrekken. Uiteindelijk maar even naar de Sallandse Heuvelrug gereden (uurtje rijden) en daar 83 km met 450 hm gedaan. Blijft een mooi gebied om te fietsen, hoewel de Holterberg (Motieweg) eigenlijk het enige serieuze klimmetje is. Ik dacht Amclassic-fan nog gespot te hebben, maar later zag ik dat hij rond dezelfde tijd op het forum gepost heeft dus dat zal wel iemand anders geweest zijn. Of hij moet posten vanaf z'n fiets....
Is dat gebied rond Uelsen vergelijkbaar met omgeving Tecklenburg?
Zeker niet, je kan er in een rondje van 40km wel bijna 350hm scoren, maar in principe buitenblad werk, als je hard aan komt rijden , enige serieuzere klim daar is de Lonsberg. Het is meer een golvend landschap
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid
Geen rondje deze keer maar van Rotterdam naar Oudega. Vertrokken om 5:10, prachtig! Langste ritje van dit jaar en sowieso het langste solo tochtje ooit.
188,8km
1 klein stukje onverhard
4 krentebollen
4 liter water
1 reepje
1 gelletje
en een gevulde koek tijdens een korte pauze in Urk waar ik vrouw en kids trof.
188,8km
1 klein stukje onverhard
4 krentebollen
4 liter water
1 reepje
1 gelletje
en een gevulde koek tijdens een korte pauze in Urk waar ik vrouw en kids trof.
-
- Forum-lid
Netjes Hans! Mooie plaatjes ook met die opkomende zon.
Zelf een retourtje Heuvelrug gedaan vanuit Hilversum. Goed voor 105km en op tijd terug voor de Giro. Was eventjes wennen aan de hogere temperatuur maar wel genoten van het zonnetje uiteraard.
Groot gedeelte gaat door een bosrijke omgeving. Ideaal voor een dag als vandaag. Niet continu vol in de zon en niet zo veel last van de wind.
Zelf een retourtje Heuvelrug gedaan vanuit Hilversum. Goed voor 105km en op tijd terug voor de Giro. Was eventjes wennen aan de hogere temperatuur maar wel genoten van het zonnetje uiteraard.
Groot gedeelte gaat door een bosrijke omgeving. Ideaal voor een dag als vandaag. Niet continu vol in de zon en niet zo veel last van de wind.
Vanochtend een rondje "costa" gedaan.
Distance: 115,04 km
Time: 4:07:33
Avg Speed: 27,9 km/h
Avg Temperature: 25,6 °C
http://connect.garmin.com/activity/182166611" onclick="window.open(this.href);return false;
Morgen wordt er een halve triatlon gehouden in Calella en de heren en dames waren aan het proefrijden vandaag. Wat een snelheden en wat een fietsen! (Cervélo, BH, Orbea, Wilier, Specialized etc etc etc. super mooi spul)
Nog een stuk achter een groep aangefietst, met een beetje wind die we hater hadden gingen we toch 42-50 Km/h!... lekkerrrrrr... woeiiii!
Distance: 115,04 km
Time: 4:07:33
Avg Speed: 27,9 km/h
Avg Temperature: 25,6 °C
http://connect.garmin.com/activity/182166611" onclick="window.open(this.href);return false;
Morgen wordt er een halve triatlon gehouden in Calella en de heren en dames waren aan het proefrijden vandaag. Wat een snelheden en wat een fietsen! (Cervélo, BH, Orbea, Wilier, Specialized etc etc etc. super mooi spul)
Nog een stuk achter een groep aangefietst, met een beetje wind die we hater hadden gingen we toch 42-50 Km/h!... lekkerrrrrr... woeiiii!
vandaag de tocht vab Benekom , Loenen Benekom gereden , maar dan vanuit Veenendaal goed, voor 120 km
laatste 35km viel nog wel tegen met tegen wind . Mooi tocht door een mooie omgeving.
laatste 35km viel nog wel tegen met tegen wind . Mooi tocht door een mooie omgeving.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Vandaag de toertocht Veenendaal - Veenendaal op eigen gelegenheid gereden. Geparkeerd bij Axa wielervereniging, waar het compleet uitgestorven was. Ik had veel over deze tocht gehoord, dus de verwachtingen waren hooggespannen.
Lekker gefietst, mooie omgeving (vooral rond de Posbank) maar ik vond het parcours toch maar zeer matig. Hoop klinkers/tegels, veel dubbele stukken, de nodige fietspaden langs N-wegen, veel bebouwd gebied. Stuk door woonwijken van Arnhem en Veenendaal was IMHO compleet overbodig.
Afijn, dus ook voor het eerst de "wereldberoemde" Posbank beklommen. Leuke klim wel, al vond ik de klim die er aan vooraf ging (geen idee hoe die heet?) eigenlijk mooier.
Mijn conclusie is overigens dat het onbegrijpelijk is dat je een toertocht over dit parcours organiseert. Hoe kun je nu 4000 man (in groepjes) over een fietspad van 80 cm vol met bobbels sturen?
Kwam uit op 136 km met 1100 hm. Gemiddeld 29 km/uur, waar ik niet ontevreden mee was gezien de warmte.
Lekker gefietst, mooie omgeving (vooral rond de Posbank) maar ik vond het parcours toch maar zeer matig. Hoop klinkers/tegels, veel dubbele stukken, de nodige fietspaden langs N-wegen, veel bebouwd gebied. Stuk door woonwijken van Arnhem en Veenendaal was IMHO compleet overbodig.
Afijn, dus ook voor het eerst de "wereldberoemde" Posbank beklommen. Leuke klim wel, al vond ik de klim die er aan vooraf ging (geen idee hoe die heet?) eigenlijk mooier.
Mijn conclusie is overigens dat het onbegrijpelijk is dat je een toertocht over dit parcours organiseert. Hoe kun je nu 4000 man (in groepjes) over een fietspad van 80 cm vol met bobbels sturen?
Kwam uit op 136 km met 1100 hm. Gemiddeld 29 km/uur, waar ik niet ontevreden mee was gezien de warmte.
-
- Forum-lid HC
Inderdaad ken het gevoel, daarom rij ik als inwoner van Veenendaal ook geen toertochten meer rondom Veenendaal/Driebergen/Posbank/etc. Ken inmiddels alle wegen wel en in mijn eentje rijd het een stuk leuker.havana schreef:Vandaag de toertocht Veenendaal - Veenendaal op eigen gelegenheid gereden. Geparkeerd bij Axa wielervereniging, waar het compleet uitgestorven was. Ik had veel over deze tocht gehoord, dus de verwachtingen waren hooggespannen.
What makes the boat go faster?