Gisteren voor de eerste keer een MTB-route van het internet geplukt en op de Bryton gezet.
Ik was opzettelijk alleen gaan fietsen omdat ik het voorgevoel had dat het vloeken ging worden.... maar.... het viel goed mee!
De eerste kilometers was echt wennen. Constant op dat schermpje liggen kijken en toch nog verkeerd rijden (vooral te vroeg afdraaien...), maar na verloop van tijd lukte het aardig!
Vind dat de route heel duidelijk weergegeven wordt. Heb wel de achtergrondverlichting constant opgezet. Het was regenachtig en grijs en zonder die verlichting zag ik niet genoeg in het bos.
dirber schreef:2) Ik constateer dat de actuele pijl waar je op de weg zit ongeveer 10 meter achterloopt met de getoonde kaart. Hebben meer mensen hier last van?
Inderdaad, dat had ik ook. Is dan soms moeilijk om te zien welke afslag het juist is.
Ook verdraait het scherm soms onnodig. Ik heb "altijd noorden" uitgezet, zodat de pijl in de rijrichting staat, maar als je vb. moet stoppen om over te steken of zo, verdraait de kaart ineens heel even en vooraleer hij weer juist staat, ben je overgestoken en vraag je je af waar je heen moet.
Offroad vind ik de kaarten soms niet duidelijk. Soms is er zelfs niet meer dan de route die ik moet volgen. Zo kwam ik op een punt waar ik schuin naar rechts moest rijden, maar ter plekke waren er 2 afslagen naar rechts. Uiteindelijk de verkeerde gekozen, moeten omkeren.... En op sommige plaatsen in het bos zie je dan de zijwegen wel weer (grijze lijn). Weet iemand hoe dit komt?
Al bij al ben ik wel tevreden over het toestel tijdens het rijden. Het piept niet onnodig en de route is duidelijk te zien en te volgen. Het is gewoon even wennen in het begin.
Ik had wel nog een vraagje over de "geplande trips". Ik heb 23 pagina's aan geplande trips in mijn toestel staan!? Stonden er vanaf het begin in. Trips in Italië, Spanje, noem maar op... Ik wil die allemaal verwijderen, maar hoe doe ik dat? Ik schijn ze niet te vinden op Brytonsport...
Ik vind de website van Brytonsport wel nog niet echt gebruiksvriendelijk. Telkens ik na een rit het toestel verbindt, moet ik 2 keer op "Mijn apparaat" klikken, want de eerste keer kan hij "Brytonbridge" niet vinden. Dan geeft hij aan dat hij info van het toestel aan het uploaden is. Dan zou je verwachten dat de gereden rit bij "Mijn collectie" staat, maar helaas. Je moet dan eerst nog die gereden route uploaden naar "Mijn collectie" vooraleer je ze kan bekijken in detail.