Carbon clinchers uit China vragen
thanks, heb gisteren voor het eerst een ritje met nieuwe wielen gereden, ze zijn erg stijf en het lijkt dat je er makkelijker hard mee gaat. Ging verder goed ondanks de harde wind, je moet wel wat alerter zijn voor windvlagen. Vandaag met windkracht 7/8 ga ik iig niet proberen:) Deze wielen gebruik ik voor vlakke wegen i.c.m. 11-23 casette. De aluminium mavics die bij m'n fiets zaten houd ik voor het klimwerk met 11-28 cassette.
Ook ik hakte een poos geleden de knoop door. Vorige week kwamen mijn Helin Liu 50mm wielen binnen. Wegens drukte nu pas mee aan de slag. Helaas alleen een klein slagje in het voorwiel. Helin adviseerde dit er zelf uit te draaien maar ik ga toch liever even langs de LBS om het te laten fixen.
Foto's volgen ook nog.
Foto's volgen ook nog.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
-
- Forum-lid
Ook als je een lekke binnenband hebt, kun je op een draadband doorrijden. Wel voorzichtig de bocht nemen. Heb zo 30 km gefietst, buitenband was aan gort, maar de velg bleef heel.
Vandaag dan eindelijk mijn eerste rit gemaakt met m'n 50mm Helin Liu clinchers.
Novatec A291SB & F482SB + Mac Aero CN424 spaken
Voor de geinteresseerden, dit zijn ze: http://www.aliexpress.com/item/Best-Nov ... 57123.html
Novatec A291SB & F482SB + Mac Aero CN424 spaken
Voor de geinteresseerden, dit zijn ze: http://www.aliexpress.com/item/Best-Nov ... 57123.html
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
Waarom niet? Alle andere wielen die je langsbrengt behandelen ze op dezelfde manier neem ik aantijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
-
- Forum-lid
Naambezet schreef:Waarom niet? Alle andere wielen die je langsbrengt behandelen ze op dezelfde manier neem ik aantijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
volgens mij kan je bij maatwielen.nl ook hiervoor terecht en is hij redelijk positief over wielen uit China.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als een fietsenmaker zijn normale uurloon kan doorrekenen zonder dat de klant hier over gaat zagen dan hoeft dit geen probleem te vormen.tijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
Maar waarom zou je nieuwe wielen al van tevoren laten nalopen? Dan koop je toch gewoon een stel full carbon wielen in België of Nederland. Er zijn ondertussen genoeg goede wielbouwers met een erg goede service en garantie die dezelfde wielen voor een faire prijs verkopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zoran doet hier niet moeilijk over.