Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2011 09:25

Oei, da's duidelijk dan :D

Overigens zou ik zeer voorzichtig zijn met firmware updates in de toekomst. Garmin heeft op dit front bepaald geen naam hoog te houden. Als de boel nu goed werkt: niet updaten. Alleen updaten als op internet wordt geschreven dat de update "veilig" is.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 10 jun 2011 17:20

havana schreef:Nee, dat komt omdat je de schermverlichting aan hebt staan. Had ik ook in het begin niet door. Uit te zetten door kort de standby-toets in te houden en daar de brightness helemaal laag te zetten.
Je had gelijk. De verlichting stond op 50%. Zondag 400km fietsen met de edge en kijken hoe mijn ervaring dan is. Ik heb er alvast een map ingeladen.
Heb trouwens ook een powermonkey (zonnescherm) en externe accu aangeschaft.

ps. beetje onhadig dat je na het plaatsen van je bericht niet terugkeert naar het topic....

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2011 17:33

Extra accu? Ben je een ultrafietser ofzo ;) Ding gaat 15 uur mee als je de achtergrondverlichting uit hebt staan....

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 10 jun 2011 17:38

Die 400km gaat binnen de 15 uur. Maar ik maak geregeld meerdaagse tochten.

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 10 jun 2011 17:51

Ik heb het volgende probleempje:

Ik heb onlangs de batterij in de borstband laten vervangen (ik vond dit vrij snel).
maar nu heb ik nog altijd geen hartslag op de Edge.

Ik veronderstel dat je op een of andere manier de hartslagband moet koppelen aan de edge???

luckyluke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2005 18:45

luckyluke 10 jun 2011 18:04

@galileo: rtfm (read the f...cking manual) ;-) hoe heb je je hartslagmeter de eerste keer gekoppeld dan?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 jun 2011 18:18

Hoi,

Heb sinds kort de Garmin 800 en ben er tevreden mee echter tov van de 705 is mijn hartslag en calorieen verbruik wezenlijk anders. Vandaag een rit naar Baraque Michel gedaan, een aantal keren behoorlijk diep gegaan....waar ik dan normaal gezien toch makkelijk de 180/185 moet kunnen aantikken ging ik max tot 171. Vorige week de alternative WP gereden en daar ook volle bak de Rosier op gereden haalde daar 'maar' 176 had de verzuring tot achter mijn oren en ging voor mijn doen hard.

Calorieen verbruik idemdito is veel lager dan normaal.

Is er iets mis of heb ik iets verkeerd ingesteld, ter info de 800 ingesteld op nivo 8, 7 tot 11 uur per week dat ook overeenkomt met de werkelijkheid.

Vandaag was ik ook nog beter uitgerust dan vorige week tijdens de WP en tov de laatste training zat meer als 48 uur en was absoluut niet vermoeid.
YFood !!!

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 10 jun 2011 18:42

Ik heb de eerste keer niks special moeten doen.

De fu..manuel helpt me ook niet vooruit. Er staat iets in over scannen hartslagmeter.

Het rare is dat op een bepaald moment een hartslagband van mijn polar aanhad, en toen kwam er even een harstslag op het scherm van de edge.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 11 jun 2011 10:51

Waarop stel ik me hoogte in moet die als je thuis vertrekt elke keer op 0 gezegt worden of hoe werkt dat ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2011 11:00

Voor het aantal hm hoef je niet steeds te kalibreren. Het enige is dat je actuele hoogte dan niet klopt. Wil je actuele hoogte klopt, moet je bij vertrek kalibreren op de hoogte waarop je je dan bevindt (hoe logisch ;) ).

eelcoz

eelcoz 11 jun 2011 11:01

csteenbe schreef:Hoi,

Heb sinds kort de Garmin 800 en ben er tevreden mee echter tov van de 705 is mijn hartslag en calorieen verbruik wezenlijk anders. Vandaag een rit naar Baraque Michel gedaan, een aantal keren behoorlijk diep gegaan....waar ik dan normaal gezien toch makkelijk de 180/185 moet kunnen aantikken ging ik max tot 171. Vorige week de alternative WP gereden en daar ook volle bak de Rosier op gereden haalde daar 'maar' 176 had de verzuring tot achter mijn oren en ging voor mijn doen hard.

Calorieen verbruik idemdito is veel lager dan normaal.

Is er iets mis of heb ik iets verkeerd ingesteld, ter info de 800 ingesteld op nivo 8, 7 tot 11 uur per week dat ook overeenkomt met de werkelijkheid.

Vandaag was ik ook nog beter uitgerust dan vorige week tijdens de WP en tov de laatste training zat meer als 48 uur en was absoluut niet vermoeid.
Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan het calorieverbruik dat de Garmin weergeeft (heb een 705). Volgens mij is dat niet heel erg nauwkeurig, dus daar zouden die verschillen door verklaard kunnen worden.

Wat je hartslag betreft: Het klinkt toch als vermoeidheid wanneer je bepaalde hartslagen niet of slechts met veel pijn en moeite kunt halen. Plus dat ik niet weet op welk moment in je ritten je zo diep bent gegaan. Was de Rosier bijv. aan het begin of het einde van jullie WP-rit (heb geen idee hoe die route precies loopt)?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 11 jun 2011 11:19

eelcoz schreef:Wat je hartslag betreft: Het klinkt toch als vermoeidheid wanneer je bepaalde hartslagen niet of slechts met veel pijn en moeite kunt halen. Plus dat ik niet weet op welk moment in je ritten je zo diep bent gegaan. Was de Rosier bijv. aan het begin of het einde van jullie WP-rit (heb geen idee hoe die route precies loopt)?
Toegegeven de Rosier zat zowat op het einde van de rit en bij verdere analyse zie ik dat mijn gemiddelde hartslag niet echt veel afwijkt, een beetje teveel naar de Max waarde gekeken......

Vermoeidheid kan een mogelijkheid zijn echter gisteren voelde ik me toch uitgerust. Morgen maar eens rustig rijden in de Eifel als me dat gegund is :D
YFood !!!

Gesloten