Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 jul 2011 20:55

eelcoz schreef:
smoothz schreef:
Als ik jou was zou ik deze week is bij de plaatselijke opticien binnen lopen want volgens mij heb je 3 weken lang een vekeerde zender gevolgd. en van deze man gaan er 13 in een dozijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O ja, leg me dan maar eens uit waarom dat het geval is. Ik ben het namelijk volledig met Timo en Concorde eens.
Mss is Smoothz opticien anders begrijp ik het ook niet.

simen
Forum-lid

simen 23 jul 2011 21:03

Proficiat Cadel(hij zal het morgen toch wel halen hoop ik).
Overlever!
Hoe ouder hoe taaier wordt vaak gezegd over het verstrijken der jaren.
De zwaarste wedstrijd op de fiets ter wereld zou eigenlijk pas alleen na jaren van deelname en doorzettingsvermogen gewonnen moeten kunnen worden.
Als ultieme kroon op een carriere.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Hoewel het er dit jaar wel op lijkt dat deze eigenschap,de taaiheid, het ultieme volharden,de doorslag heeft gegeven.
En dat hondje?
Ach als ie maar niet mee gaat zitten janken met de piano.

Leuk om dit stukje uit 2007 nog eens terug te lezen:

Eeuwige volger

De buitenwereld vindt wel dat je te veel volger bent en helemaal géén aanvaller. Iedereen wacht op je eerste offensief.

'Ik verschuil me heel veel. Het klopt. Dat is mijn tactiek. Mijn doel is niet mijn gezicht maximaal op de televisie krijgen, maar zo hoog mogelijk eindigen. In mijn allereerste Tour verscheen er zelfs een coverfoto in de Franse sportkrant L'Equipe van Armstrong, Basso en mezelf. Ullrich was gelost. Wel, je kon enkel de tip van mijn koersschoen zien. Ik verberg me misschien, maar ik verberg niet mijn ambities. Ik ben in de bergen nu eenmaal veel meer dan een andere klassementsrenner op mezelf aangewezen. Ik bestudeer ook graag mijn tegenstanders.'

Het linkje van toen:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=A11EDOCE
Zij is ook tegen

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 23 jul 2011 21:17

Totdat hij wereldkampioen werd was ik ook geen fan van Evans. De periode daarna vind ik dat hij zich steeds meer liet zien en zeker de wereldkampioentrui met glans heeft gedragen.
Het is geen Contador of Schleck maar deze tour heeft hij zich absoluut van zijn beste kant getoond naar mijn mening.

Over vandaag bestaat geen twijfel, vanaf de start wist je al dat hij het ging halen.
Aan alles wat hij deed zag je dat hij er maximaal voor ging, aansnijden van de bochten, aanzetten na de bochten en volle bak, bijtrappend naar beneden, snelheid en vastberadenheid, terechte (bijna) winnaar.
"Try not. Do or do not......there is no try"

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jul 2011 21:21

smoothz schreef:Als ik jou was zou ik deze week is bij de plaatselijke opticien binnen lopen want volgens mij heb je 3 weken lang een vekeerde zender gevolgd. en van deze man gaan er 13 in een dozijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil eigenlijk wel weten op welke zender Evans niet helemaal alleen de achtervolging opweg naar de finish op de Galibier moest leiden en onderweg naar Alpes d'Huez niet vrijwel al het werk moest doen.

Renners die de mogelijk beslissende tijdrit in de Tour enkel een keer vanuit de auto bekijken en het verschil met Evans bergop niet kunnen maken dat zijn dan ook renners waarvan er dertien in een dozijn gaan.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 23 jul 2011 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 jul 2011 21:23

timo2.0 schreef:
smoothz schreef:Als ik jou was zou ik deze week is bij de plaatselijke opticien binnen lopen want volgens mij heb je 3 weken lang een vekeerde zender gevolgd. en van deze man gaan er 13 in een dozijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil eigenlijk wel weten op welke zender Evans niet helemaal alleen de achtervolging opweg naar de finish op de Galibier moest leiden en onderweg naar Alpes d'Huez niet vrijwel al het werk moest doen.
ik vermoed zo'n commerciele zender, met elke keer 10 minuten reclame, waar er 13 van in een dozijn gaan

eelcoz

eelcoz 23 jul 2011 21:39

andromeda schreef:
Over vandaag bestaat geen twijfel, vanaf de start wist je al dat hij het ging halen.
Aan alles wat hij deed zag je dat hij er maximaal voor ging, aansnijden van de bochten, aanzetten na de bochten en volle bak, bijtrappend naar beneden, snelheid en vastberadenheid, terechte (bijna) winnaar.
Inderdaad. Hij had exact dezelfde tijdrit ook in de Dauphine gereden, en daar heeft hij waarschijnlijk toch profijt van gehad. Het maakt nogal wat uit of je het parcours in competitieverband hebt verkend of vanuit de auto een paar uur voor de start. Het leek ook alsof hij veel risico nam hier en daar, maar dat kon hij dus doen omdat hij exact wist hoe alle bochten liepen etc. Prachtig om te zien.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 23 jul 2011 21:48

Mannen, niet te veel modder gooien naar elkaar.

Evans' overwinning is alles behalve gestolen, en dus terecht. Ik vind hem niet echt inspirerend rijden, dus mijn favoriete renner is het niet. Wat ik wel leuk vind is dat iemand wint die helemaal gefocust is op de sport. Hard trainen, alles er voor doen. Dat kan toch altijd op mijn sympathie rekenen.

De tour van Rabo vind ik zelf mislukt, ondanks de etappe overwinning. Gesink reedt gewoon slecht, dat zal niemand ontkennen, inclusief hijzelf. Wat de reden ook is, hopelijk gaat het in de toekomst beter. Ik blijf het wel een raar gezicht vinden: een tijdrit op het verzet van een koffiemolen. Goed, hij gelooft er in, en hij zal er meer verstand van hebben als ik, maar ik geloof er niks van dat je op zo'n verzet een tijdrit neer kan zetten die goed genoeg is voor een podiumplek in het eindklassement.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 23 jul 2011 21:59

btw, iets heel anders:
wat vonden jullie van die nieuwsupdates tussendoor? ik vond het echt belachelijk, heb uiteindelijk dus bij de belg en eurosport gekeken
uiteraard heel erg wat er is gebeurd in Noorwegen, maar er zijn toch genoeg uitzendingen van het journaal om dat te verslaan

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 23 jul 2011 22:02

Ruijg nog nooit een col gezien voor de tour? Nu heb ik nog meer respect voor hem, die hele Dauphine heeft hij blijkbaar geblindoekt gereden!
Afbeelding

WdvB
Forum-lid

WdvB 23 jul 2011 23:46

Mr_T schreef:btw, iets heel anders:
wat vonden jullie van die nieuwsupdates tussendoor? ik vond het echt belachelijk, heb uiteindelijk dus bij de belg en eurosport gekeken
uiteraard heel erg wat er is gebeurd in Noorwegen, maar er zijn toch genoeg uitzendingen van het journaal om dat te verslaan
Begrijp ik nou goed dat jij het vervelender vind om even te zappen dan het wereldnieuws dat er door een maniak 85 mensenlevens in Noorwegen worden verwoest? Je snapt toch zelf ook wel dat de Tour dan een bijzaak is? Als er iets of iemand belachelijk is dan ben jij het wel door zoiets met elkaar te vergelijken.

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 24 jul 2011 01:42

Mr_T schreef:btw, iets heel anders:
+1 fijn op andere net uitzenden
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

steve.v.looy
Forum-lid

steve.v.looy 24 jul 2011 07:42

Ik persoonlijk vindt Evans een terecht winnaar. Hij is niet de grootste persoonlijkheid die het wielrennen kent, en zeker niet de meest flitsende klimmer, maar toch een werkpaard dat eindelijk beloond wordt.

Ik vindt dat er in Frankrijk overigens ook veel meer wegen zijn dan enkel de grote cols, en dat is dan ook het probleem met de visie op de Tour.

Evans was over de hele 3 weken sterk en op alle terein aanwezig. OK op de beklimmingen kan hij niet aanvallen want hij is daar gewoon niet beter, in de tijdrit heeft hij zeer zeker aangevallen maar dat is minder spectaculair natuurlijk ;-)
MVG
Steve

Gesloten