Vandaag de Omloop van Rotterdam
120 op papier en je kon starten in Zevenhuizen, Barendrecht, Spijkenisse en Schiedam.
De gepijlde route liep bij mij voor de deur langs en ben dus vanuit huis gestart en mij ingeschreven in Barendrecht.
Gisteravond tot 10 uur in het zwembad (oefeningen rescue diver) en dat is toch een matige voorbereiding.
Sinds ik wat ouder ben heb ik met dit weer toch al heel veel moeite om een beetje soepel te draaien. Ik kan prima tegen de kou maar lekker draaien is toch iets anders.
Flink fris windje nagenoeg alles alleen gereden. 1 groepje sloeg gelijk weer af en een ander groepje was ik niet in staat om op kop te rijden. De benen waren echt te stram en ik ben daar heel principieel in. Als ik m'n werk in een groep niet kan doen laat ik ze rijden.
In de laatste 30km een paar keer een flinke bui ijswater. Maar gelukkig viel het meeste ernaast.
Bij de laatste controle in Zevenhuizen is het maar een paar km naar huis. Daar had ik normaal wel even een biertje genomen.
Nu niet en alleen even gezwaaid en snel naar huis onder de warme douche en daarna een lekker omeletje met Tiroler spel wat ik nog had liggen.
Snel hersteld en als ik nog zo'n rondje zou moeten zou het gerust kunnen. Doen we niet........nu lekker languit met een berg favoriete muziek en een goeie koffie.
Het bergklassement bestond uit 1 col van de 6de categorie
Na een klein uur kwam ik bij de eerste post. Daar ingeschreven alleen iedereen was natuurlijk al weg
De zon kwam vijf minuten door en snel een plaspauze.
Tweede stop (nog een keer pissen, had best veel gedronken voor de start)
Als echte Rotterdammert word ik altijd heel blij van de haven.
Inchecken op de boot naar Maassluis
Ben ze geloof ik 4 keer tegengekomen