Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2018 11:15

Volgens mij heb je dan de betaalde versie van RWG nodig. Of gewoon lekker zonder aanwijzingen rijden, voegen IMHO toch niks toe.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1327
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 mei 2018 19:37

In RWGPS moet je om TBT meldingen te krijgen de geïmprteerde route tracen (overtrekken).
Deze functie is naar mijn weten alleen in de betaalde versie beschikbaar.
Maar zoals havana zegt voegt het weinig toe en irriteert het me alleen maar.
Op de chevrons rijden is zo simpel om dan nog de weg kwijt te raken moet je wel erg zitten slapen of bellen of texten :| .
...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 mei 2018 22:24

Weer even gemeld bij wahoo dat ik gps issues had :
Thank you for letting us know about your experience with GPS drop out over the course of a ride. We apologize for the issue. A ticket has already been raised and worked on by our developers. Though we do not currently have an exact delivery date, it looks like the developers have completed work on another release candidate.

Since we have an open ticket with our development team, all customer service tickets related to the issue (including this one) will be marked as “On-Hold” and merged with the developer ticket to be monitored internally. This process allows us to send automatic notifications when changes are complete. Full release notes are posted on https://support.wahoofitness.com

Be sure to keep your app and device up-to-date to receive the fix, when available.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 mei 2018 22:34

Hadden enkele Garmin gebruikers een tijdje terug ook niet problemen met GPS gegevens op een bepaalde locatie? Staat mij iets van bij maar kan het even niet terug vinden.
Was volgens mij reproduceerbaar.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 08 mei 2018 09:46

DDX schreef: 05 mei 2018 22:26 Ik heb de bug sporadisch, terwijl ik vaak lange ritten rijd.
En ja je kan de bolt gewoon uitzetten, alleen bij het aanzetten ga je dan recover ride scherm zien die als je lang onderweg bent aantal minuten kan duren.
Het probleem wat ik heb met het recoveren van de rit na het opnieuw aanzetten is dat als een gek rondes begint af te ronden zonder km's tijd oid.

heb dit ook maar even bij Wahoo neergelegd.
#passioneceleste #ridebianchi

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 08 mei 2018 15:49

Kan je bij de bolt de instelling wijzigingen wanneer de snelheid stopt met tellen?
Wil zeggen in snelheid, vind die nogal gevoelig ingesteld, precies rond de 1-2 km/h, soms sta ik stil en springt deze op en af en op en af.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1327
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 mei 2018 19:49

Rij je dan niet met een snelheidssensor en laat je de snelheid berekenen door de GPS?
In dat geval is het volgens mij de GPS drift.
...

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 12 mei 2018 16:26

Nickos schreef: 07 mei 2018 09:26 Al wat afgespeurd op het web, maar kon nog geen antwoord op mijn vraag vinden.
Vandaar dat ik het hier eens probeer.

Ik heb een collectie (club)routes, gemaakt met Garmin Basecamp.
Deze hebben turn-by-turn aanwijzingen, zowel op Mio als Garmin.
Maar voor Wahoo lukt dit niet :|

Aantal dingen geprobeerd:
- Directe plaatsing van .gpx via USB > geeft vreemde routes.
- Verzenden via Garmin Basecamp > programma herkent geen Wahoo.
- Routes importeren naar Komoot > geeft vreemde routes.

Importeren naar RideWithGPS geeft wel goede routes.
En is makkelijk synchroniseren naar Wahoo.
Alleen krijg ik geen TBT aanwijzingen mee.
Nu kan ik deze er handmatig inzetten via RWG, of alle routes overtekenen.
Een pens werk van heb ik jou daar :shock:
Dus vroeg ik me af: kan dat makkelijker?
Kijk eens op pagina 74 bij Flipmoehoe in dit forumbericht. Ik heb het zelf even getest met mijn Lezyne (enhanced) Super GPS (aanbevolen, kan net zoveel als de Bolt maar kost nog geen 125 euro; aangeschaft omdat de Huawei telefoon niet connect met Wahoo via bluetooth). Krijg wel TBT maar niet bij alle afslagen en soms wel een melding terwijl er geen zijweg is. Moet nog even uitzoeken waarom.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mei 2018 22:16

Vanmorgen werkte de rechterknop (pagina wisselen) niet meer, was al aardig ingesleten maar vandaag was het over.
Gelukkig di2 dus pagina wisselen kan gewoon met knoppen bovenop de rechter shifter.
Na 150km weer eens last van de gps bug, dus wahoo uitgezet.
En toen weer aanzetten maar dat lukte niet meer, scherm krijgt wel verlichting maar er komt niets in beeld.
Powerknop lang indrukken geeft wel menu waar je paar opties hebt als reboot/update/factory reset/clear cache.
Reboot doet hetzelfde als normaal aanzetten, alleen scherm wat beetje achtergrondverlichting heeft.
Net thuis maar factory reset gedaan, maar ook daarna gaat hij niet meer aan.

Dat wordt dus terugsturen...
Dat rubbertje bij knoppen blijft zwak punt, daarvoor heb ik hem eerder al moeten omruilen.
En achterkant was ook al aardig gesleten. (waardoor ik ducttape op insert heb moeten plakken)
Dacht vanmorgen al dat wordt terugsturen voor button, maarja nu hij helemaal niet meer start helemaal duidelijk.

Toch onhandig dat ik op zo'n moment niet backup device heb.
Misschien toch maar weer een garmin 500 kopen ofzo voor noodgevallen.
Wil wel powermeter kunnen koppelen dus wahoo mini is helaas geen optie als backup.
Telefoon werkt opzich wel icm powermeter, maar dan kan je onderweg geen getallen zien.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2018 22:37

Begrijp niet waarom je het apparaat een kans blijft geven - is overduidelijk niet gemaakt voor ultrafietsers.

Ben zelf ook niet onder de indruk van de bouwkwaliteit maar tot nu toe werkt alles nog.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mei 2018 22:41

Tja helaas is garmin nog minder geschikt.
Gewoon eens in de zoveel tijd omruilen dus. (eens in het half jaar dus eigenlijk, vorige omruil was juni 2017)

Hij ging net trouwens weer aan nadat ik hem tijdje aan lader had gehangen.
Opeens warming up en ik mocht telefoon weer pairen.
Nog zo'n irritant iets, je mag daarna pagina's weer opnieuw instellen geen backup optie via app.

Maargoed hij mag nogsteeds retour voor button die niet meer ok werkt.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 26 mei 2018 23:09

havana schreef: 26 mei 2018 22:37 Begrijp niet waarom je het apparaat een kans blijft geven - is overduidelijk niet gemaakt voor ultrafietsers.

Ben zelf ook niet onder de indruk van de bouwkwaliteit maar tot nu toe werkt alles nog.
Als ik bij die van mij de knop rechtsonder iets te hard indruk krijgt het LCD scherm vlak boven die knop een vlek.
Het is een goed tot erg goed apparaat met heel matige bouwkwaliteit helaas.

Plaats reactie