foto van je fiets
Dat is anders prima meetbaar hoor. De echte marketing hier is dat ze hoog van de toren blazen over dat het ding 7x zo slap is als een normaal stuur.
(in de fysica is compliantie letterlijk het omgekeerde van stijfheid)
(in de fysica is compliantie letterlijk het omgekeerde van stijfheid)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Of het verhaal klopt? Geen idee. Het is wel eens keer wat anders. Zou het complete plaatje moeten zien om een goed oordeel te vellen
Hoe meer ik dat stuur zie, hoe lelijker ik het vind.
Het Cervelo-stuur (ook zoiets speciaals, anders dan anders) vind ik dan wel weer mooi gedaan.
Of het veel nu heeft (zowel dat van Canyon als dat van Cervelo) durf ik te betwijfelen, maar het is eens wat anders.
Het Cervelo-stuur (ook zoiets speciaals, anders dan anders) vind ik dan wel weer mooi gedaan.
Of het veel nu heeft (zowel dat van Canyon als dat van Cervelo) durf ik te betwijfelen, maar het is eens wat anders.
Over smaak en goesting kan je eindeloos discussiëren. Toen ik de eerste foto's zag verschijnen, vond ik het ook vreemd. Maar nadat ik de fiets eens in het wild zag, was ik verkocht. En het marketing verhaal had ik nooit gelezen. Ik kocht de Grail omdat ik ze mooi vond. Anderen trekken er hun neus voor op, en dat is hun goede recht. Wat anderen doen, gaat mij geen beetje aan.
Kijk, nog een paar foto's
Love it, or ...
Kijk, nog een paar foto's
Love it, or ...
Ik vind het ook wel iets hebben
Echt hé? Je moet toch wat om te verkopendaniel1975 schreef: ↑26 dec 2020 10:51 Dam’n.... dat hadden de marketing boys&girls van $pecialized kunnen bedenken
Ik vind het niet heel mooi maar ook niet storend en past prima in het totaal plaatje van de fiets. Veel plezier ermee i-mac
Het stuur scheelt weinig met andere sturen. Als je de handen boven op het stuur legt, voel je dat er een lichte speling op zit. Vandaar ook de waarschuwing dat je het stuur niet in het midden mag vastnemen. Daar is het een stuk dunner dan de rest van het stuur. (zie afbeelding)
Bij de shifter is er geen verschil.
Als je het stuur onderaan vastpakt, grijpt je duim rond het stuur. Op die manier heb je iets meer grip.
Mij hoor je zeker niet ontkennen dat de marketing hier zijn werk heeft geleverd. Maar voor mij was dat de doorslaggevende beslissing. Ik heb mijn Grail nu ongeveer 4 maanden, en ik amuseer me met de fiets. Het is het beste van 2 werelden. Ik kan er gewoon mee op de weg, maar als ik een veldwegel/bospaadje zie, kan ik daar probleemloos mijn weg verder zetten. Met de koersfiets is er altijd een hogere kans op lekrijden. Ik heb er al een paar lokale MTB parkoers mee gefietst, en ook dat lukt me aardig. En mede door de Grail, leerde ik tubeless fietsen. Had ik op mijn MTB al veel eerder moeten doen (plan om MTB om te bouwen naar tubeless in 2021).
En los van alles, als ik soms prijzen van fietsen, toebehoren en kledij zie langskomen, krab ik me ook wel eens in het haar. Want geef toe, ook daar gooit men heel erg graag met allerhande superlatieven over het gebruikte materiaal. Het is uiteindelijk aan de consument om de bubbel te doorprikken.
Bij de shifter is er geen verschil.
Als je het stuur onderaan vastpakt, grijpt je duim rond het stuur. Op die manier heb je iets meer grip.
Mij hoor je zeker niet ontkennen dat de marketing hier zijn werk heeft geleverd. Maar voor mij was dat de doorslaggevende beslissing. Ik heb mijn Grail nu ongeveer 4 maanden, en ik amuseer me met de fiets. Het is het beste van 2 werelden. Ik kan er gewoon mee op de weg, maar als ik een veldwegel/bospaadje zie, kan ik daar probleemloos mijn weg verder zetten. Met de koersfiets is er altijd een hogere kans op lekrijden. Ik heb er al een paar lokale MTB parkoers mee gefietst, en ook dat lukt me aardig. En mede door de Grail, leerde ik tubeless fietsen. Had ik op mijn MTB al veel eerder moeten doen (plan om MTB om te bouwen naar tubeless in 2021).
En los van alles, als ik soms prijzen van fietsen, toebehoren en kledij zie langskomen, krab ik me ook wel eens in het haar. Want geef toe, ook daar gooit men heel erg graag met allerhande superlatieven over het gebruikte materiaal. Het is uiteindelijk aan de consument om de bubbel te doorprikken.
Ik zou eerst duizend km moeten rijden met dat Canyon stuur om te oordelen of het wel of niet wat is.
Het ziet er anders uit dan een normaal stuur, dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Ben niet zo autistisch aangelegd dat ik geen vernieuwing aan kan.
Vind het wel stoer dat Canyon het probeert. Stilstand is achteruitgang.
Het ziet er anders uit dan een normaal stuur, dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Ben niet zo autistisch aangelegd dat ik geen vernieuwing aan kan.
Vind het wel stoer dat Canyon het probeert. Stilstand is achteruitgang.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl