Cervélo
de monsternaar schreef:ik ben het zeker met je eens dat de prijs nergens is op gebaseerd en denk volledig uit de lucht is gegrepen.
Er zit minimaal 2 jaar ontwikkeling aan vast.
Neem bijvoorbeeld alleen al de derailleurhanger of de zadelpenklem.
Die zijn voor deze fiets her-ontwikkeld.
Als je dan een oplage van om en nabij de 300 stuks per jaar wilt produceren, zijn die ontwikkelingskosten naar verhouding belachelijk hoog.
Een prijs van 9000 euro is van de gekke, maar niet volledig onverklaarbaar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Heb jij weleens een ingenieur voor je laten tekenen, 2 weken lang?
Dure grap!
Anyway, het grote verschil zit hem mijn inziens in de oplage, niet in de werkzaamheden.
Als je een klemmetje of hanger uit het rek kan trekken zijn de kosten beperkt.
Ga je "alles" opnieuw ontwikkelen, stijgen de kosten.
Als je die kosten moet terug verdienen met 300 verkopen, wordt dat gewoon een stuk duurder als wanneer je er 3000 verkoopt.
Volgens mij hoef je niet heel lang gestudeerd te hebben om daar enigzins de logica van in te zien.
Dure grap!
Anyway, het grote verschil zit hem mijn inziens in de oplage, niet in de werkzaamheden.
Als je een klemmetje of hanger uit het rek kan trekken zijn de kosten beperkt.
Ga je "alles" opnieuw ontwikkelen, stijgen de kosten.
Als je die kosten moet terug verdienen met 300 verkopen, wordt dat gewoon een stuk duurder als wanneer je er 3000 verkoopt.
Volgens mij hoef je niet heel lang gestudeerd te hebben om daar enigzins de logica van in te zien.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die R5Ca kost alleen maar geld, daar verdienen ze niets aan. Het is puur voor het imago van het merk en om publiciteit te krijgen. Dit projectje is 1 waarschijnlijk oorzaak van de financiele problemen bij Cervelo.
Overigens heb ik alle vertrouwen in Chineze vrouwtjes als het aankomt om prepreg carbon in een mal te leggen. In een Amerikaanse ingenieur die dat werkt moet doen heb ik minder vertrouwen, die moet wel heel erg gefrustreerd raken als je steeds zulk simpel werk moet doen...
Overigens heb ik alle vertrouwen in Chineze vrouwtjes als het aankomt om prepreg carbon in een mal te leggen. In een Amerikaanse ingenieur die dat werkt moet doen heb ik minder vertrouwen, die moet wel heel erg gefrustreerd raken als je steeds zulk simpel werk moet doen...
apexrider schreef:Zo mooi zie je ze niet zo vaak. Enig puntje van kritiek betreft de stuurpen, waarom niet gekozen voor een 3T ARX LTD. Wel wat duurder maar past er perfect bij.TS-Biker schreef:
omdat ik deze nog had liggen in de juiste lengte. De LTD vind ik niet echt mooi, dan zou ik eerder de Rotor S3X in 't zwart plaatsen.
http://www.rotorbike.com/nueva/holandes ... ias_sx.htm
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
O, zo zie je maar , je bent nooit te oud om iets te leren.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
danny1407 schreef:de monsternaar schreef:ik ben het zeker met je eens dat de prijs nergens is op gebaseerd en denk volledig uit de lucht is gegrepen.
Er zit minimaal 2 jaar ontwikkeling aan vast.
Neem bijvoorbeeld alleen al de derailleurhanger of de zadelpenklem.
Die zijn voor deze fiets her-ontwikkeld.
Als je dan een oplage van om en nabij de 300 stuks per jaar wilt produceren, zijn die ontwikkelingskosten naar verhouding belachelijk hoog.
Een prijs van 9000 euro is van de gekke, maar niet volledig onverklaarbaar.
Oké, maar iets Her-ontwikkelen wat goed was. en dan aan de consument door bereken ??
En dan met z'n oerlelijke oplossing komen met een naar voren gedraaide zadelpenklem. dat vind ik een beetje raar.
Plus het feit dat het meer een prestigeproject is van ze.
Nee, sorry kan er bij mij niet in hoe mooi ik Cervelo ook vind. gaan ze nu echt te duur worden voor de groten deel van de fietsende medemens,
Hoe duurder hoe minder er wordt verkocht, hoe duurder om te produceren :rolleye:
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
de monsternaar schreef:danny1407 schreef:de monsternaar schreef:ik ben het zeker met je eens dat de prijs nergens is op gebaseerd en denk volledig uit de lucht is gegrepen.
Er zit minimaal 2 jaar ontwikkeling aan vast.
Neem bijvoorbeeld alleen al de derailleurhanger of de zadelpenklem.
Die zijn voor deze fiets her-ontwikkeld.
Als je dan een oplage van om en nabij de 300 stuks per jaar wilt produceren, zijn die ontwikkelingskosten naar verhouding belachelijk hoog.
Een prijs van 9000 euro is van de gekke, maar niet volledig onverklaarbaar.
Oké, maar iets Her-ontwikkelen wat goed was. en dan aan de consument door bereken ??
En dan met z'n oerlelijke oplossing komen met een naar voren gedraaide zadelpenklem. dat vind ik een beetje raar.
Plus het feit dat het meer een prestigeproject is van ze.
Nee, sorry kan er bij mij niet in hoe mooi ik Cervelo ook vind. gaan ze nu echt te duur worden voor de groten deel van de fietsende medemens,
Hoe duurder hoe minder er wordt verkocht, hoe duurder om te produceren :rolleye:
Ik denk dat de R3 een realistische prijsstelling heeft. Het model is verbeterd t.o.v. vorig jaar, en heeft dezelfde prijs. De R5 is wel heel veel duurder geworden dan de R3sl, en zeker niet mooier. Bovendien geeft Cervelo/Veltec aan dat het geen betere fiets is dan de R3, het gaat alleen om 2 ons minder: 1 ons frame en 1 ons onderdelen (zadelpen, vork, balhoofd). Die winst is voordeliger te behalen.
De R5ca, kweetniet??!!
Ten eerste wordt deze in Californie gemaakt in de R&D faciliteit van Cervelo en niet door kinderhandjes in het verre oosten. Daarnaast is het natuurlijk een uithangbord, wat bij veel merken niet eens te koop is. De R&D kunnen ze natuurlijk niet terugverdienen met lage produktie aantallen, maar ze kunnen dit model wel gebruiken voor de versterking van hun know-how en voor de andere modellen. Misschien toch wel realistisch dan die prijs, maar niet voor ons soort stervelingen?
Ik vind het in ieder geval wel stoer dat dit model gewoon te koop is.
Concluderend, we moeten gewoon de R3 hebben. De R5 is te duur en de R5ca is voor loterijwinnaars en fabrieksrijders.
P.S.: die zadelpenklem is natuurlijk gewoon lelijk, maar misschien wel funktioneel.
Och, er zijn mannen die nog veel meer uitgeven aan een horloge. En vrouwen die duizenden euro's betalen voor een handtas. Je wilt iets exclusiefs? Betalen!de monsternaar schreef: Onbegrijpelijk dat mensen zoveel geld uitgeven, 8999 euro voor een iets lichter frame van 675 gram. tegen over de R5 van 4499 euro van 800 gram.
en ja 125 gram hebben we het over dat is ongeveer .
36 euro per gram. Goud kost maar op dit moment 30,701 euro per gram.
Een frame van 675 gram voor 9000 euro, dan kom ik toch echt op maar 13,33 euro per gram.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Als ik die S3 van TS biker zie vraag ik me ineens af waar Garmin-Cervelo volgend jaar de Edge 800 gaat monteren.