Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 dec 2013 11:03

Ze willen Rogers hoe dan ook zwaar straffen voor zijn positieve test: http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ezen.dhtml
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

elefantino
Forum-lid

elefantino 19 dec 2013 11:09

JPAR schreef:Ze willen Rogers hoe dan ook zwaar straffen voor zijn positieve test: http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ezen.dhtml
Ik word echt kotsmisselijk van al die ontkenningen. Weer zo'n vervuild vlees-lulverhaal.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 dec 2013 11:19

Het is in dit geval gewoon iets dat al lang bewezen is... (zie link hierboven). Als jij naar China gaat, vlees eet en ze zouden je controleren is de kans behoorlijk groot dat je positief bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 dec 2013 11:22

Maar wat ik dan niet begrijp: Waarom eet je het dan toch? Je mag toch verwachten van de begeleiding van zo'n team dat zij dit ook weten. Dan neem je toch maatregelen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

codex
Forum-lid

codex 19 dec 2013 12:04

In België en Nederland is het enkel op de markt voor gebruik bij paarden met (ernstig) astma.
Clenbuterol dus.

Het is dus een zwaar dieren medicijn.Ik heb niet het idee dat er een duur astmatisch medicijn wordt toegediend aan wat voor dier dan ook, in China en Spanje en waar dan ook...uitgezonderd de paarden van Ankie en die van puber Villeine ,dochter van jonkheer Voorst tot Voorst in Wassenaar.

Ik weet niet of jullie weten hoe ze in China met dieren omgaan, maar je eigen hond is echt niet veilig, laat staan voor de slacht bestemde dieren als koeien, schapen en paarden.En dan die gaan behandelen met dure astma medicijnen. :geek:

Ik heb laatst een docu gezien over varkensharen kwasten , die uit China komen.
Vrouw Thieme zou er door ontploffen wat ze met die varkens daar uitspoken.

En die mooie vachten die westerse vrouwen graag in oa de Gooistreek dragen zijn van dieren die levend worden opgehangen in China(bij voorkeur daar ..want daar hebben ze geen partij van de dieren :( ), want in hun doodsstrijd gaan hun haren zo fijn overeind staan.Wat weer een mooi bontvachtje geeft.

De heren wielrenners moeten nu toch wat met betere smoezen komen.
Dan zijn de betrapte alteten toch wat slimmer en bedenken leukere en geloofwaardiger smoezen.
Kunnen we tenminste nog om glimlachen.

afijn ruimt mooi op zo en is er weer een plek vrij, voor een jonge talentvolle renner.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 dec 2013 12:11

Voor we weer gaan schieten op "het wielrennen", niet vergeten dat tijdens het wereldkampioenschap voetbal onder 17 jaar, dat verleden jaar in Mexico werd gehouden, er 109 spelers positief bevonden werden op het gebruik van het middel clenbuterol. Zij werden allen vrijgesproken omdat het vlees er wschlk vervuild was!
Maar daar wordt er weinig of geen aandacht aan gegeven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2013 12:11

Nog geen 2 tientjes voor 100 tabletten in een Nederlandse webshop en dat zal best goedkoper kunnen. Een duur medicijn is het dus niet. Het wordt ook niet tegen astma gebruikt maat om de spierversterkend werking (meer vlees).
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 dec 2013 12:13

arjenv schreef:Als professioneel renner inclusief begeleidende staf weet je gewoon dat het vlees daar niet te vertrouwen is. Zwak excuus dus i.m.o.
wat moet je er dan eten? Ik veronderstel dat je daar geen meegebracht vlees mag invoeren?
Wie gaat er zich nu "prepareren" voor een "uitbolronde" op het einde van het seizoen? En toch zeker geen "Rodgers" die toch wel naam en faam heeft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

codex
Forum-lid

codex 19 dec 2013 12:28

Clenbuterol doet de spieropbouw toenemen bij dieren en het vetpercentage verminderen.
Ik dacht dat juist nu het vet moet toenemen bij dieren om meer opbrengst te krijgen.Hoe meer vet ..hoe meer vlees.
De spieren worden eruit gesneden voor consumptie.Vetmesten ipv vet te doen verminderen.
Wat weer maakt dat clenbuterol helemaal geen goed "vetmest-produkt" is voor dieren .Juist integendeel.

ik kwam toch deze info tegen van Herman Ram(dopinginstituut)
Wat is clenbuterol?>>>>>
'Clenbuterol valt onder de anabole middelen. Het is een lichaamsvreemde stof, hetgeen inhoudt dat het lichaam de stof zelf niet aanmaakt. Het wordt gebruikt in de veterinaire wereld als middel tegen astma. Een bijkomstigheid is dat het vlees minder vet maakt. Mooier vlees levert meer geld op, wat het extra interessant maakte voor de veeteelt. Het is inmiddels verboden.'

Wat doet clenbuterol?
'Het gaat sporters om het vetpercentage naar beneden te brengen en bovendien heeft het middel een spieropbouwend effect, vergelijkbaar met anabole steroïden. Er is vrij weinig bekend of het gebruik van clenbuterol duursporters cq krachtatleten groot voordeel oplevert. Bodybuilders zweren er bij. Het maakt het lichaam lekker strak. Het staat al heel lang op de lijst van verboden middelen.'

Wat is het probleem rond clenbuterol?
'Het is bijna niet vast te stellen hoe het in het lichaam terecht is gekomen. Het kan bewust en onbewust door het eten van bijvoorbeeld besmet vlees. WADA maakt tegenwoordig onderscheid in risicogebieden. Mexico en China gelden als hoogrisicogebied, Europa als laagrisicogebied. Wetenschappelijk is inmiddels aangetoond dat sporters bij verblijf in Mexico risico lopen als ze vlees eten. Van China is minder wetenschappelijk onderzoek bekend, maar de Raboploeg besloot onlangs bij de Ronde van China geen vlees te consumeren.'
Laatst gewijzigd door codex op 19 dec 2013 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 dec 2013 12:31

Ik weet niet wat jij normaliter 's avonds eet, maar de meeste mensen eten spieren en geen vet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 dec 2013 12:52

Tweet van Robert Gesink mbt het gevaar van clenbuterol in China:

"Geschrokken van het nieuws van Rogers, daarom aten wij voor de zekerheid dus rijst en namen alleen Eiwit shakes tijdens de #TourOfBeijing"

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 dec 2013 13:43

[
Wat is het probleem rond clenbuterol?
'Het is bijna niet vast te stellen hoe het in het lichaam terecht is gekomen. Het kan bewust en onbewust door het eten van bijvoorbeeld besmet vlees. WADA maakt tegenwoordig onderscheid in risicogebieden. Mexico en China gelden als hoogrisicogebied, Europa als laagrisicogebied. Wetenschappelijk is inmiddels aangetoond dat sporters bij verblijf in Mexico risico lopen als ze vlees eten. Van China is minder wetenschappelijk onderzoek bekend, maar de Raboploeg besloot onlangs bij de Ronde van China geen vlees te consumeren.'[/quote]

laag risico of hoog risico, als jij juist pech heb ben je de klos!

Plaats reactie